1
Vraag
2
Reacties
dereffe

Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Netwerkverbindingsissues met Zscaler

Issue: sinds vorige week maandag issues met netwerkverbinding via Zscaler via mijn werklaptop. Werk lijkt niets aangepast te hebben in Zscaler. Hiervoor geen issues gehad. Rest van devices werkt naar behoren.

Na vier forumentries doorgenomen te hebben met gerelateerde Ziggo-Zscaler issues is mijn vraag: welke zaken kan ik aan Ziggo kant uitzoeken om uit te sluiten dat het Ziggo-(router)issues zijn?

Mijn thuisnetwerk:
- Ziggo connectbox met wifi disabled;

- Linsksys Velop pods voor wifi (3 stuks);

- ipv6 op velop pods disabled.

 

Hoor graag van iemand (en/of Ziggo).

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
dereffe
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Paul  en anderen. Voorlopig lijkt verbindingsissue met vpn (Zscaler) opgelost! Oplossing lijkt dus laatste versie datakabel en laatste versie splitter te zijn. Dank allen voor het meedenken.

NB: met nieuwe Next mediabox ook alles ok 🤘.

Bekijk in context

43 Reacties 43
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

neem aan dat je een witte connectbox qua ziggo modem heb zoja ? dan moet deze vervangen worden door de sagemcom F3896LG-ZG of de ubee UBC1318ZG

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Mogelijk helpt het om alleen de firewall aangevinkt te hebben en niet alle goedbedoelde "beveiligingen" die allerlei datastreams kunnen blokken.

 

Bert_0-1675676045699.png

 

dereffe
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ja klopt en dat ook was 1 van de 4 forumentries die ik gelezen heb. Maar wil ook weten (van Ziggo) dat er geen andere zaken zijn die dit mogelijk veroorzaken.

bertus12

Level 8
  • 215Posts
  • 7Oplossingen
  • 119Likes

Uiteindelijk ben je afhankelijk van de verbinding van jou Laptop naar ZScaler.

Via https://ip.zscaler.com krijg je meer informatie over jou persoonlijke ZScaler verbinding. Op de 2e regel op die pagina staat "The ZScaler proxy virtual IP is: xxx.xxx.xxx.xxx".

Ik kan dus een traceroute naar dat IP Adres xxx.xxx.xxx.xxx doen en kijken hoe die verbinding loopt. In mijn geval loopt dat naar een ZScaler omgeving in Amsterdam. Maar afhandeling gaat via Internet Provider GTT.

Ik zie wel enige packet-loss op stap #9. Dit zou door GTT kunnen komen maar ook door Ziggo.

Ik zou eens met technische details naar jou eigen IT afdeling gaan en kijken wat er aan gedaan kan worden.

bertus12_0-1675681021605.png

 

 

dereffe
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ga ook morgen 1-malig ZONDER Zscaler verbinden in afspraak met werk en eens een dagje monitoren. Dank voor nu @bertus12  en anderen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@dereffe "Maar wil ook weten (van Ziggo) dat er geen andere zaken zijn die dit mogelijk veroorzaken."

 

Dat wordt een lastige, want Ziggo ondersteunt geen software en hardware van derden.

 

Even voor de zekerheid of je een uniek IPv4 adres hebt?

Kun je hier de 1e 2 blokken van je IPv4 adres plaatsen? What Is My IP? Shows Your Public IP Address - IPv4 - IPv6

dereffe
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

109.38

dereffe
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Gaat mij ook niet om zaken van 3en, maar alles wat aan Ziggo kant eerst nagekeken kan worden (aan software), om uit te sluiten dat het aan hardware ligt. Ondanks dat de modem ook T3 meldingen etc heeft.

dereffe
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Inmiddels 94.211 (ziggo)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Je hebt in ieder geval een uniek IP adres en geen gedeeld met anderen.

dereffe
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Ziggo wat is jullie reactie? Nog steeds issues!

bertus12

Level 8
  • 215Posts
  • 7Oplossingen
  • 119Likes

@dereffe Het is voornamelijk klant-helpt-klant op dit forum hier.

De titel/onderwerp van dit topic is nog steeds ZScaler. Heb je al met de IT afdeling van je bedrijf gesproken?

Wellicht zit de issue bij ZScaler, jou IT afdeling kan het daar melden en kijken wat de reactie is.

Het kan ook zijn dat Zscaler direct naar Ziggo wijst.

 

Via https://ip.zscaler.com krijg je meer informatie over jou persoonlijke ZScaler verbinding. Op de 2e regel op die pagina staat "The ZScaler proxy virtual IP is: xxx.xxx.xxx.xxx". Mag je dat ZScaler IP Adres met ons delen?

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@dereffe de enige goede oplossing is een omruiling tot modem zonder intel puma chipset (ubee /sagemcom modem)

dereffe
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ja, werkgever is er ook mee bezig. Heb ook jouw uitleg gelezen en uitgevoerd, dank. Maar ZScaler IP Adres helaas niet te delen hier.

Maar mijn laatste vraag hier was dan ook bewust aan Ziggo, omdat op meerdere plekken in dit forum lees dat je een issue in dit forum moet melden en dat (uiteindelijk) Ziggo dat hier oppikt. Mits jullie zeggen, onzin....graag dan de juiste manier om dit aan te melden bij Ziggo.

N.B.: dank aan allen die gereageerd hebben op mijn vragen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

dereffe
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Downstream_09-02-2023.pngUpstream_09-02-2023.pngNetwerkhistorie_09-02-2023.png

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Daar is veel storing te zien van 4G en 5G instraling, wat allerlei verbindingsproblemen en uitval tot gevolg kan hebben.

Fouten na RS zijn defecte data pakketten, die niet gerepareerd kunnen worden door het modem, dat mogen er enkele zijn.

Fouten voor RS zijn gerepareerde data pakketten en die mogen enkele tientallen zijn.

 

Op zoek naar de oorzaak van die instraling: Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

dereffe
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

"Op zoek naar de oorzaak van die instraling: Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?". Foto's bijgesloten.

 

Vraag ter lering: ik snap zeker dat je een eerste check doet op modemniveau en aansluitingen. Dat kan zeker bijdragen aan een beter (wifi)signaal. Maar ik snap niet helemaal wat de snelheid van aansluiting (ik haal nog steeds volledige abbo up en down op router en pods bekabeld) te maken heeft met de VPN via mijn werkgever. Of geldt dan ook: "....wat allerlei verbindingsproblemen en uitval tot gevolg kan hebben.". Graag jouw uitleg.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Er is heel duidelijk een binnenkomend signaalprobleem wat allerlei verbindingsproblemen kan opleveren.

 

Je hebt een overschot aan kanalen, dus de download snelheid en upload snelheid kan makkelijk in orde zijn, maar je ziet dan niet de defecte niet te lezen data pakketten die opnieuw aangevraagd zijn.

 

VPN is een constante data stream en als er een aantal (te veel) datapakketten tussen zitten die defect zijn, dan hapert of stopt de VPN verbinding helemaal.

 

Ik zie een heel oude splitter op de wandcontactdoos.

Ziggo kan je een gratis nieuwe toesturen als je dit wilt proberen.

Laat het hier weten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic