Alles wat jij moet weten over SmartWifi
Wat is SmartWifi precies?Ruim 2 miljoen klanten met een SmartWifi modem, voorheen de 'Connextbox', hebben automatisch een gratis software-update ontvangen van Ziggo. De nieuwe software maakt het modem...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sinds enige tijd wordt het netwerk na ca. 10 seconden verbroken op 1 computer.
Alle andere computers, devices etc. werken zonder probleem
Na het opnieuw verbinden (Wifi uit en weer aan) werkt de verbinding ca. 10 seconden, maar valt dan weer weg.
De status blijft wel op verbonden staan, maar kan geen internet pagina openen
Een ping naar 8.8.8.8 geeft een time out
Het probleem dient zich voor bij bekabeld en Wifi verbinding.
Ik heb al geprobeerd om een alternatief DNS adres te gebruiken, netwerk te resetten, dns Flush etc. etc. maar het probleem blijft zich voor doen.
Als ik verbinding maak met de hotspot op mijn telefoon werkt alles wel goed.
Iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het lijkt er op dat ik het probleem heb gevonden.
Na het opstarten in veilige modus bleek het netwerk gewoon te werken, dus heb ik wat verder gezocht.
Het blijkt dat MSI een programma cFosSpeed gebruikt voor internet verbinding.
Na het verwijderen van dit programma en de complete folder werd dit programma automatisch opnieuw geinstalleerd door MSI en tot nu toe lijkt alles gewoon te werken .
Snap nog steeds niet waarom de verbinding via mijn hotspot wel gewoon werkte en niet via de Ziggo verbinding (ook niet via een LAN verbinding), maar zal me daar maar niet meer druk over maken.
Welke computer is het precies met wat voor wifi adapter en met welke systeemsoftware?
Het betreft een Desktop van MSI met Windows 10 Home
Adapter is Intel(R) Wi-Fi 6 AX200 160MHz #2
Ik weet dat er eerder een probleem is geweest met Intel wifi drivers, heb je de laatste updates opgehaald in Windows?
Of de laatste wifi adapter software bij Intel voor de Intel(R) Wi-Fi 6 AX200 160MHz #2?
Ja, heb de laatste Windows update geïnstalleerd en ook de drivers
Ik ben even uitgedacht, hopelijk komt er snel iemand voorbij die de gouden tip heeft voor je.
Dag @wblank! Wat een vreemd probleem heb je te pakken, zeg. Sinds wanneer ervaar je dit probleem precies en heeft het eerder wel gewoon goed gewerkt op de betreffende computer? Ik tag @tobiastheebe hier nog even, mogelijk heeft hij een idee wat dit veroorzaakt. Mocht je zelf nog zaken getest en/of uitgesloten hebben afgelopen weekend dan horen we dat natuurlijk graag!
Weet je zeker dat het probleem ook op de ethernet-adapter voorkomt? Schakel voor de zekerheid de Wifi-adapter even uit om dit te testen.
Verder kun je testen of de Wifi-adapter wel naar behoren blijft werken als je via 2.4 GHz verbindt. Hiervoor dien je eerst gescheiden SSID's voor 2.4 en 5 GHz te maken. De standaard 802.11ax is nog nieuw en niet alle AP's gaan er goed mee om.
Het lijkt er op dat ik het probleem heb gevonden.
Na het opstarten in veilige modus bleek het netwerk gewoon te werken, dus heb ik wat verder gezocht.
Het blijkt dat MSI een programma cFosSpeed gebruikt voor internet verbinding.
Na het verwijderen van dit programma en de complete folder werd dit programma automatisch opnieuw geinstalleerd door MSI en tot nu toe lijkt alles gewoon te werken .
Snap nog steeds niet waarom de verbinding via mijn hotspot wel gewoon werkte en niet via de Ziggo verbinding (ook niet via een LAN verbinding), maar zal me daar maar niet meer druk over maken.
Super fijn dat je het probleem hebt gevonden @wblank! Ik markeer je bericht als oplossing 🙂 Dit topic blijft nog wel eventjes open staan mocht het onverhoopt toch niet de oplossing blijken te zijn.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Wat is SmartWifi precies?Ruim 2 miljoen klanten met een SmartWifi modem, voorheen de 'Connextbox', hebben automatisch een gratis software-update ontvangen van Ziggo. De nieuwe software maakt het modem...