Hallo,
Door de dag heen is de newerkverbinding trager geworden. Ik heb de netwerkdiagnose uitgevoerd op de connectbox, hierbij was enkel 1 laptop op de connectbox aangesloten.
Ik krijg hierbij het volgende resultaat:
Enige wat in de situatie is gewijzigd is de aanwezigheid van de mediabox NEXT sinds een week.
Wat kan ik hier aan wijzigen…???
Opgelost! Ga naar oplossing.
De aanwijzingen bij 3 volgen, Veel meer kun je niet. Kabels even loshalen en vastzetten. Als het kan de box aansluiten zonder splitter, kabel tussen connectbox en het eerste aansluitpunt vervangen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De aanwijzingen bij 3 volgen, Veel meer kun je niet. Kabels even loshalen en vastzetten. Als het kan de box aansluiten zonder splitter, kabel tussen connectbox en het eerste aansluitpunt vervangen.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Jazeker, maar meer dan de AOP en de splitter zit er niet.
Dat is precies de bedoeling om te zien.
Dit is een oud AOP wat de oorzaak kan zijn voor de problemen, hoeft niet.
Ook kan de splitter defect zijn.
Geeft het modem dezelfde foutmelding als je alleen het modem in de wandcontactdoos hebt aangesloten.
Als dat een verbetering zou geven, dan kan Ziggo je ook ng een nieuwe splitter en kabel toesturen.
Kun je om je signaal te kunnen beoordelen, voordat je het modem direct in de wandcontactdoos stopt, hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
Goedemiddag @aBbcdcg
Een warm welkom hier op de Community!
Top dat je gelijk een foto deelt van je hoofdaansluiting zoals @Be rt vroeg. Kun je in dit geval de verbinding eens testen van je modem door de coaxkabel rechtstreeks op de Tratec aansluiting te koppelen? Simpelweg door de Hirschman splitter eraf te halen 🙂
Is de verbinding dan in orde? Laat mij de uitkomst weten. Ik kan je dan een nieuwe splitter toesturen.
Dank voor de hulp.
Kabel direct in de Tratec geeft dezelfde melding.
Test van 12:10
Hierna de netwerktest uitgevoerd:
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.