We zien al een tijdje problemen met connecties van ons huisnetwerk naar het internet. Zeker tijdens het spelen van FIFA op een playstation geeft dit problemen.
Om te achterhalen wat er aan de hand kan zijn hebben we het volgende gedaan:
We hebben een pc aangesloten met een ethernet kabel op het thuis netwerk en drie command windows opgestart met:
We zien regelmatig een netwerk onderbreking ( 1 x per kwartier) van meerdere seconden naar het internet. Dit terwijl de lokale verbinding naar de ziggo modem stabiel blijft.
Zie ook bijgaande foto.
Wat kan hier aan de hand zijn?
Is het normaal dat er een onderbreking voorkomt (4 a 5 keer per uur) of zou dit sporadisch mogen voorkomen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dag steven. De modem (compal) is ontvangen en geïnstalleerd. Tot nu toe geen problemen. Ik kan zo ook niet uitlezen of de snelheid van de nieuwe modem verbeterd is. Jij wel? Zo ja, dan ben ik tevreden en wil ik jullie bedanken voor de service. Zo nee, dan zal ik zelf een nieuw modem aanschaffen en in bridge laten zetten. Groet Ronald
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
gebruik je een eigen router met de connectbox in bridge mode?
kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)
en een printscreen van de down en upstream
Goedenavond. Ik heb geen eigen router en een Arris modem. Bijgaand de foto's van in de meterkast en de downstream/uostream
Alvast bedankt voor uw reactie. Groet Ronald
En je hebt dit probleem nooit eerder gehad? dat is even het enigste wat ik wil weten.
Ja dat wel. En toen is in de wijk in de kast iets gedaan. Ziggo is op de hoogte. Het ging toen wel beter maar nu komt het weer terug
Hey @tafkap, welkom hier!
Super frustrerend dat tijdens een potje FIFA je nu steeds problemen ervaart. Nu is een potje FIFA spelen al niet de meest relax-gevende activiteit, dus ik kan mij voorstellen dat de frustratie dan snel oploopt ;-).
@anoniemforum en @Richard1993! willen jullie weer verder mee puzzelen?
Dag Marije,
Bedankt voor je reactie.
Vandaag ook een ziggo monteur op bezoek gehad. In de kast in de wijk klopt alles.
Mijn Arris modem geeft wel een lage snelheid (100) aan terwijl de snelheid via mijn deco op 300 ligt.
Het ligt dus waarschijnlijk aan het modem. En omruilen naar een compal gaat niet mijn voorkeur naar uit. Heeft in het verleden veel problemen opgeleverd (o.a. met mijn sonos installatie).
Hij heeft wel een splitter vervangen en mochten de problemen blijven dan kan ik een nieuwe arris modem aanvragen.
Wellicht is het al goed als dat sowieso gebeurt. Kun jij dit regelen?
Hij gaf ook aan dat sinds 3 weken giganet ook in hengelo kan. Maar ja, dat kost mij 18 euro meer in het abonnement.
Het zou wel mooi zijn als ik een giganet modem kan krijgen in ruil voor mijn huidige. Zodat de problemen hopelijk worden opgelost.
Een andere mogelijkheid is om in bridge te zetten en zelf een nieuw modem aan te schaffen. Maar dat kan als allerlaatste. En ook weer een kostenpost.
Dus alle advies is welkom.
Groet Ronald
de Connectbox Giga woord alleen geleverd bij een Internet Giga abonnement
bij internet start compleet en max is alleen de connectbox compal en arris mogelijk
in geval van bridge mode moet je een router aanschaffen dat kost ongeveer 60 euro https://www.coolblue.nl/product/739537/tp-link-archer-c1200.html?cmt=c_a%2Ccid_8863692871%2Caid_9088... maar je kan natuurlijk zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt door een minder uitgebreide router of een luxere router aan te schaffen
Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd @tafkap Zodra de Track&Trace code bekend is ontvang je die per e-mail. Na de installatie van het nieuwe modem dien je de huidige te retourneren. Laat je ons na een aantal dagen weten hoe het gaat met het nieuwe modem?
We zijn inmiddels een aantal dagen verder @tafkap. Heb je het nieuwe modem ontvangen en geinstalleerd? Ervaar je nog steeds problemen of is het opgelost dankzij het nieuwe modem?
Dag steven. De modem (compal) is ontvangen en geïnstalleerd. Tot nu toe geen problemen. Ik kan zo ook niet uitlezen of de snelheid van de nieuwe modem verbeterd is. Jij wel? Zo ja, dan ben ik tevreden en wil ik jullie bedanken voor de service. Zo nee, dan zal ik zelf een nieuw modem aanschaffen en in bridge laten zetten. Groet Ronald
Ik heb gelijk even gespiekt in onze systemen en zie dat het signaal van de verbinding er erg goed uitziet! Helaas zie ik niet de snelheid in die je op dit moment behaald @tafkap. Hiervoor kun je een speedtest uitvoeren :).
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.