1
Vraag
2
Reacties
tafkap

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Netwerk onderbreking

We zien al een tijdje problemen met connecties van ons huisnetwerk naar het internet. Zeker tijdens het spelen van FIFA op een playstation geeft dit problemen.

Om te achterhalen wat er aan de hand kan zijn hebben we het volgende gedaan:

 

We hebben een pc aangesloten met een ethernet kabel op het thuis netwerk en drie command windows opgestart met:

  • Een ping naar het lokale ip adres van de thuis ziggo modem: 192.168.1.1
  • Een ping naar een google ip adres: 8.8.8.8
  • Een ping naar de ea.com website met het ip adres: 104.98.140.173

 

We zien regelmatig een netwerk onderbreking ( 1 x per kwartier) van meerdere seconden naar het internet. Dit terwijl de lokale verbinding naar de ziggo modem stabiel blijft.

Zie ook bijgaande foto.

 

Wat kan hier aan de hand zijn?

Is het normaal dat er een onderbreking voorkomt (4 a 5 keer per uur) of zou dit sporadisch mogen voorkomen?

 

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tafkap
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dag steven. De modem (compal) is ontvangen en geïnstalleerd. Tot nu toe geen problemen. Ik kan zo ook niet uitlezen of de snelheid van de nieuwe modem verbeterd is. Jij wel? Zo ja, dan ben ik tevreden en wil ik jullie bedanken voor de service. Zo nee, dan zal ik zelf een nieuw modem aanschaffen en in bridge laten zetten. Groet Ronald 

Bekijk in context

11 Reacties 11
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

gebruik je een eigen router met de connectbox in bridge mode?

 

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

 

en een printscreen van de down en upstream

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

tafkap
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Goedenavond. Ik heb geen eigen router en een Arris modem. Bijgaand de foto's van in de meterkast en de downstream/uostream

 

Alvast bedankt voor uw reactie. Groet Ronald 

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

En je hebt dit probleem nooit eerder gehad? dat is even het enigste wat ik wil weten. 

tafkap
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ja dat wel. En toen is in de wijk in de kast iets gedaan. Ziggo is op de hoogte. Het ging toen wel beter maar nu komt het weer terug 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @tafkap, welkom hier! 

 

Super frustrerend dat tijdens een potje FIFA je nu steeds problemen ervaart. Nu is een potje FIFA spelen al niet de meest relax-gevende activiteit, dus ik kan mij voorstellen dat de frustratie dan snel oploopt ;-). 
 

@anoniemforum en @Richard1993! willen jullie weer verder mee puzzelen? 

tafkap
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dag Marije,

 

Bedankt voor je reactie.

Vandaag ook een ziggo monteur op bezoek gehad. In de kast in de wijk klopt alles.

Mijn Arris modem geeft wel een lage snelheid (100) aan terwijl de snelheid via mijn deco op 300 ligt.

Het ligt dus waarschijnlijk aan het modem. En omruilen naar een compal gaat niet mijn voorkeur naar uit. Heeft in het verleden veel problemen opgeleverd (o.a. met mijn sonos installatie).

Hij heeft wel een splitter vervangen en mochten de problemen blijven dan kan ik een nieuwe arris modem aanvragen.

Wellicht is het al goed als dat sowieso gebeurt. Kun jij dit regelen?

 

Hij gaf ook aan dat sinds 3 weken giganet ook in hengelo kan. Maar ja, dat kost mij 18 euro meer in het abonnement.

Het zou wel mooi zijn als ik een giganet modem kan krijgen in ruil voor mijn huidige. Zodat de problemen hopelijk worden opgelost.

 

Een andere mogelijkheid is om in bridge te zetten en zelf een nieuw modem aan te schaffen. Maar dat kan als allerlaatste. En ook weer een kostenpost.

 

Dus alle advies is welkom.

 

Groet Ronald

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

15329E34-1C94-45B0-9782-FF78CFEB5AC0.jpeg

 de Connectbox Giga woord alleen geleverd bij een Internet Giga abonnement

bij internet start compleet en max is alleen de connectbox compal en arris mogelijk

 

in geval van bridge mode moet je een router aanschaffen dat kost ongeveer 60 euro https://www.coolblue.nl/product/739537/tp-link-archer-c1200.html?cmt=c_a%2Ccid_8863692871%2Caid_9088... maar je kan natuurlijk zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt door een minder uitgebreide router of een luxere router aan te schaffen 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd @tafkap Zodra de Track&Trace code bekend is ontvang je die per e-mail. Na de installatie van het nieuwe modem dien je de huidige te retourneren. Laat je ons na een aantal dagen weten hoe het gaat met het nieuwe modem?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

We zijn inmiddels een aantal dagen verder @tafkap. Heb je het nieuwe modem ontvangen en geinstalleerd? Ervaar je nog steeds problemen of is het opgelost dankzij het nieuwe modem?

tafkap
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dag steven. De modem (compal) is ontvangen en geïnstalleerd. Tot nu toe geen problemen. Ik kan zo ook niet uitlezen of de snelheid van de nieuwe modem verbeterd is. Jij wel? Zo ja, dan ben ik tevreden en wil ik jullie bedanken voor de service. Zo nee, dan zal ik zelf een nieuw modem aanschaffen en in bridge laten zetten. Groet Ronald 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Ik heb gelijk even gespiekt in onze systemen en zie dat het signaal van de verbinding er erg goed uitziet! Helaas zie ik niet de snelheid in die je op dit moment behaald @tafkap. Hiervoor kun je een speedtest uitvoeren :). 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic