Hallo allemaal,
Ik had een oud abbonement bij Ziggo. Nooit problemen mee.
Nu ben ik even weggeweest om glasvezel uit te proberen, maar dat was hem niet.
Dus ik weer terug naar ziggo.
Smartwifimodem gehad, internet werkt. Maar ik kan op geen mogelijkheid apparaten in mijn huis verbinden, want als ik via de smartwifi app iets probeer kom ik niet verder dan server niet beschikbaar of 2 draaiende bolletjes.
Ik kan mijn verlichting, TV, Kachel, camera's allemaal niet verbinden. Omdat ik niet in mijn modem kan komen. Heeft er iemand een oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Verder kun je nog onderstaande handmatige instellingen toepassen voor 2,4 GHz. Start daarna voor de zekerheid het modem opnieuw op.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je bent niet verplicht om de SmartWifi app te gebruiken om de instellingen van de modemrouter te wijzigen, hiervoor kun je inloggen op webinterface via 192.168.178.1.
Dat heb ik al geprobeert, maar hij zegt onjuist wachtwoord.
Ik weet dat ik mijn wachtwoord online zet. Maar als ik er al niet in kan komen, dan lijkt het me stug dat iemand anders dat wel kan.
Probeer hem eens middels de reset knop 15+ seconden in te drukken terug te zetten naar de fabrieksinstellignen en dan via de link van tobias in te loggen.
Dit is niet het juiste wachtwoord, je moet inloggen met het modemwachtwoord dat op het label aan de onderzijde van het modem staat vermeld. Bij de Sagemcom F3896 is het lettertype op dit label wel wat ongelukkig gekozen, waardoor het wachtwoord vrij lastig leesbaar kan zijn.
Je mag de foto en screenshot weer verwijderen door op te klikken en 'Reactie bewerken' te kiezen.
@Tjeerd85 Voor fabrieksinstellingen terugzetten schijnt 15 seconden niet voldoende te zijn bij de F3896 en moet de knop circa 30 seconden ingedrukt gehouden worden.
@PEP1985 Een valse start met je nieuwe modem. Enorm zuur! Is het inmiddels gelukt met de voorgestelde acties van @Tjeerd85 en @tobiastheebe ?
Nee helaas, nog steeds niet gelukt.
Dus best wel waardeloos abbonement momenteel.
Wat lukt precies niet op dit moment, het inloggen in de webinterface of aanpassen van configuratie?
Hij komt niet verder dan dit, en mijn smartwifi blijft aangeven "server niet beschikbaar"
De telefoon is niet verbonden met Wi-Fi, daarom is 192.168.178.1 onbereikbaar. Je kunt het beste een PC gebruiken voor configuratiewijzigingen.
Wat @tobiastheebe hierboven denk ik bedoeld is dat je beter met een pc of laptop met een netwerkkabel en dus niet draadloos met het modem kan verbinden en dan op die pc/laptop verbinding maken met 192.168.178.1.
@Random Een PC gebruiken is al beter, een PC via ethernet is het beste.
Ik heb geen PC maar ben via de browser van mijn PS met ethernetkabel binnengekomen. Maar hoe kan ik nou zorgen dat de smart WiFi app het gaat doen? En dat ik apparaten kan toevoegen aan mijn WiFi, waar vind ik hun MAC adressen?
Zoals eerder aangegeven is het niet nodig om van de SmartWifi app gebruik te maken, alle beschikbare instellingen zijn zichtbaar in de webinterface.
Voor 'apparaten toevoegen aan WiFi' is geen speciale configuratie of het opgeven van MAC-adressen vereist. Je kunt deze apparaten verbinden met de SSID en PSK die op het label aan de onderzijde van het modem en het uitschuifbare kaartje staan vermeld.
Meerdere apparaten geprobeert, allemaal kunnen de modem niet vinden. Ik ben er klaar mee voor vandaag. Bedankt voor de hulpmaarr is blijkbaar niet op te lossen. Ik moet nog even wachten want dan heb ik wel echt glasvezel, want dit wordt hem niet. Sorry, ik ben hier niet slim genoeg voor.
Dit probleem is wel op te lossen, maar vereist iets meer tijd.
De SSID (Ziggo + aantal letters/cijfers) is op geen enkel apparaat zichtbaar, SSID's van buren wel? Is de status-LED aan de voorzijde van het modem continu wit? Je kunt het modem eventueel terugzetten naar fabrieksinstellingen door de RESET-knop aan de onderzijde circa 30 seconden ingedrukt te houden.
Hij herkenbaar overal het wifinetwerk. Hij zegt alleen dat hij daar niet mee kan verbinden. (In ieder geval niet met het 2.4 netwerk.) In de modeminstellingen staat dit netwerk wel aan. Statusled is continue wit, en ik heb hem al 3 keer teruggereset naar fabrieksinstellingen. Een kennis die voor ziggo heeft gewerkt zegt dat het waarschijnlijk een hardware probleem is. Maar daar wil ziggo het niet over hebben.
Komt de SSID die de modemrouter uitzendt overeen met de SSID die vermeld staat op het label en kaartje?
Ja deze komen overeen.
Mijn googleTV werkt op 5ghz en die linkt ook gewoon. Evenals mijn telefoon. Het lijkt mis te gaan bij alles wat alleen 2.4ghz heeft
Sommige apparaten die alleen 2,4 GHz ondersteunen, vertonen verbindingsproblemen bij een gecombineerde SSID. Kun je SmartWifi (kanaaloptimalisatie) uitschakelen, tussentijds de instellingen opslaan en vervolgens de SSID van de 2,4 GHz-radio wijzigen? Deze instellingen vind je op de pagina's Geavanceerde instellingen, Draadloos, Draadloos signaal + Beveiliging. Controleer daarna of verbinden met de 2,4 GHz SSID wel mogelijk is.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.