1
Vraag
2
Reacties
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Netwerk log Connectbox Giga lijkt leeg te zijn

Ik kan mijn netwerk historie (netwerk log) van mijn Connectbox Giga niet meer uitlezen d.w.z. de log lijkt helemaal leeg te zijn. Is dat een bekend probleem bij deze Connectbox (software versie 01.02.065.24.EURO.SIP}? Alleen een tijdje van de stroom halen lost dit (tijdelijk) op. Een herstart vanuit de Smartwifi app of vanuit de beheersoftware helpt niet.

 

Ik kan mij vaag herinneren dat dit hier eens eerder aan de orde is geweest, maar kon dat topic niet meer vinden. Iets met een out of memory van log geheugen o.i.d.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Morning @bburg,

De nieuwste firmware wordt langzaamaan uitgerold en onderstaande issues wat betreft de netwerk logs zijn hierin meegenomen. 🙂 

(GUI) Netwerk logs waren niet in de juiste volgorde zichtbaar
(GUI) Netwerk log - Tijden in de modemlog waren half zichtbaar

Bekijk in context

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dit is inderdaad een langlopende bug van het SmartWifi modem Giga. De log kan blanco zijn of alleen oude gegevens tonen.

bburgg
Topicstarter
Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Ja, dat was het. Bekend wanneer er een update komt? Van de ‘gewone’ Connectbox is dit ook al meer dan een half jaar geleden. 🤔

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Die planning is alleen bij Liberty Global bekend, voor zover ik weet.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

@bburgg &@tobiastheebe dit is inderdaad een bestaand en bekend issue helaas. Sorry hiervoor, er is een fix hiervoor geïmplementeerd in de nieuwe modem firmware 3.2. 

Er wordt dus aan gewerkt! De verwachting is, al alles goed is bevonden, dat dit probleem rond eind juli verholpen is. 

bburgg
Topicstarter
Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Sinds gisteren heb ik de nieuwe firmware update op mijn Connectbox Giga. AR01.04.055.06.07_040722_7245.SIP.10.LG.X1

Log doet het weer. Wat er verder veranderd is durf ik niet te zeggen, maar volgens mij heb ik nu ook een 3.1 upstream kanaal.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik ben benieuwd of die upgrade daadwerkelijk het probleem met de log heeft opgelost, of dat de log simpelweg is gevuld door de reset die aan upgrade vooraf ging.

 

Het OFDMA-(test)kanaal wordt op steeds meer CMTS's in voormalig Ziggo-gebied geactiveerd, uiteindelijk moet dit (significant) hogere uploadsnelheden mogelijk gaan maken.

bburgg
Topicstarter
Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

@tobiastheebe  schreef:

Ik ben benieuwd of die upgrade daadwerkelijk het probleem met de log heeft opgelost, of dat de log simpelweg is gevuld door de reset die aan upgrade vooraf ging.

 

Afwachten. De logs van voor de reset stonden er nog wel in.

 

Het OFDMA-(test)kanaal wordt op steeds meer CMTS's in voormalig Ziggo-gebied geactiveerd, uiteindelijk moet dit (significant) hogere uploadsnelheden mogelijk gaan maken.


Het is inderdaad zo, dat er een paar dagen geleden in de wijk ook onderhoudswerkzaamheden zijn geweest.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Morning @bburg,

De nieuwste firmware wordt langzaamaan uitgerold en onderstaande issues wat betreft de netwerk logs zijn hierin meegenomen. 🙂 

(GUI) Netwerk logs waren niet in de juiste volgorde zichtbaar
(GUI) Netwerk log - Tijden in de modemlog waren half zichtbaar

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic