Hallo
Ik heb mijn Ip Camera iSCEE draadloos aangesloten.
Via de app op de telefoon werkt deze prima.
Ik kan de camera niet bereiken via mijn laptop
Het ip adres van de camer is 192.168.178.70 poort nummer 34567
Ik via porforwarding poort 34567 opengezet op mijn Sagecom router
Kunnen jullie mij helpen om het probleem op te lossen?
Bedankt
Mvg Leo
Opgelost! Ga naar oplossing.
Blijkbaar maakt Blue Iris 5 verbinding met de camera op een andere poort dan Blue Iris 4. Mijn suggestie blijft om de camera terug te zetten naar fabrieksinstellingen en te controleren of de webinterface dan wel bereikbaar is op poort 80.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Voor je interne eigen netwerk doen poorten er niet toe. Je hebt een ander probleem .
Oke wat is het probleem dan?
Ik vermoed dat poort 34567 specifiek voor de app is bedoeld. Onderstaande poorten zouden open moeten staan op de camera (bron), probeer eens poort 80 en 8000.
Port 80 (TCP)
Port 554 (TCP) H264DVR rtspd 1.0
Port 8000 (TCP)
Port 8899 (TCP) gSOAP 2.7
Port 9530 (TCP)
Port 34567 (TCP)
Hallo Steefb
Bedankt voor je reactie en mogelijke oplossingen
Maar helaas de poorten werken allemaal niet
Ik probeer de ip camera te installeren op Bleu Iris 4
Heb jij mogelijk nog andere oplossingen die ik zou kunnen proberen?
Ik heb een ander Ip camera die op ip adres 192.168.178.23 op poort 80 geïnstalleerd en deze werkt wel.
Ik hoop dat je me kunt helpen
Alvast bedankt
Mvg
Leo
Mogelijk komt dit doordat je de camera via de app van de fabrikant hebt geïnstalleerd. Kun je de camera terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw configureren via de webinterface?
Hallo Steefb en Bam
Ik heb de opties die jullie hebben voorgesteld geprobeerd.
Maar helaas op de poorten die Steefb voorstelde krijg ik de IP camera ook niet aan de praat
Ook de optie van Bam lijkt niet te werken.
Helaas
Heeft iemand anders misschien nog suggesties?
Ik hoor het graag
Mvg Leo
Mogelijk komt dit doordat je de camera via de app van de fabrikant hebt geïnstalleerd. Kun je de camera terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw configureren via de webinterface?
Eventueel kun je onderstaande commando uitvoeren in PowerShell, ter controle:
Test-NetConnection -ComputerName 192.168.178.70 -Port 80
Hallo
Ik heb de test uitgevoerd.
Op poort 80 krijg ik een fout melding maar op poort 34567 werk het schijnbaar wel
Wat ook opmerkelijk is dat ik deze camera op Blue Iris 4 niet werkend krijg maar op de demo versie van Blue Iris 5 wel.
Weet niet wat ik dan fout doe bij blue Iris 4
Misschien dat jullie een oplossing weten
Mvg
Leo
Blijkbaar maakt Blue Iris 5 verbinding met de camera op een andere poort dan Blue Iris 4. Mijn suggestie blijft om de camera terug te zetten naar fabrieksinstellingen en te controleren of de webinterface dan wel bereikbaar is op poort 80.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.