Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Leo20655
Level 1

Netwerk kan iScee camera niet vinden

Hallo

 

Ik heb mijn Ip Camera iSCEE draadloos aangesloten.

Via de app op de telefoon werkt deze prima.

Ik kan de camera niet bereiken via mijn laptop

Het ip adres van de camer is 192.168.178.70 poort nummer 34567

Ik via porforwarding poort 34567 opengezet op mijn Sagecom router

Kunnen jullie mij helpen om het probleem op te lossen?

Bedankt

Mvg Leo

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Blijkbaar maakt Blue Iris 5 verbinding met de camera op een andere poort dan Blue Iris 4. Mijn suggestie blijft om de camera terug te zetten naar fabrieksinstellingen en te controleren of de webinterface dan wel bereikbaar is op poort 80.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steefb
Level 20

Voor je interne eigen netwerk doen poorten er niet toe. Je hebt een ander probleem .

Leo20655
Level 1
Topicstarter

Oke wat is het probleem dan?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik vermoed dat poort 34567 specifiek voor de app is bedoeld. Onderstaande poorten zouden open moeten staan op de camera (bron), probeer eens poort 80 en 8000.

 

Port 80 (TCP)
Port 554 (TCP) H264DVR rtspd 1.0
Port 8000 (TCP)
Port 8899 (TCP) gSOAP 2.7
Port 9530 (TCP)
Port 34567 (TCP)

Leo20655
Level 1
Topicstarter

Hallo Steefb

 

Bedankt voor je reactie en mogelijke oplossingen

 

Maar helaas de poorten werken allemaal niet

Ik probeer de ip camera te installeren op Bleu Iris 4

 

Heb jij mogelijk nog andere oplossingen die ik zou kunnen proberen?

Ik heb een ander Ip camera die op ip adres 192.168.178.23 op poort 80 geïnstalleerd en deze werkt wel.

 

Ik hoop dat je me kunt helpen

Alvast bedankt

Mvg

Leo  

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Mogelijk komt dit doordat je de camera via de app van de fabrikant hebt geïnstalleerd. Kun je de camera terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw configureren via de webinterface?

0 Kudos
BAM
Level 13

hoi @Leo20655,

 

De camera is om te beginnen een Wi-Fi  2,4Ghz  model.

Als je de Wi-Fi op 2,4 & 5 Ghz als een ( 1 ) netwerk hebt kan dat de installatie belemmeren.

Dus tijdelijk alleen 2,4Ghz band gebruiken tot na de installatie.

 

FAQ

 

 

Succes,

 

Bam

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @Leo20655 

 

Leuk dat jij je weer keert tot onze Community voor support bij je camera installatie.

Heb je wat gehad aan de tips van @BAM ?

 

0 Kudos
Leo20655
Level 1
Topicstarter

Hallo Steefb en Bam

 

Ik heb de opties die jullie hebben voorgesteld geprobeerd.

Maar helaas op de poorten die Steefb voorstelde krijg ik de IP camera ook niet aan de praat

Ook de optie van Bam lijkt niet te werken.

Helaas

 

Heeft iemand anders misschien nog suggesties?

Ik hoor het graag

Mvg Leo

 

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Mogelijk komt dit doordat je de camera via de app van de fabrikant hebt geïnstalleerd. Kun je de camera terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw configureren via de webinterface?

 

Eventueel kun je onderstaande commando uitvoeren in PowerShell, ter controle:

 

Test-NetConnection -ComputerName 192.168.178.70 -Port 80

Leo20655
Level 1
Topicstarter

Hallo 

Ik heb de test uitgevoerd.

Op poort 80 krijg ik een fout melding maar op poort 34567 werk het schijnbaar wel

 

Leo20655_0-1692004556102.png

 

Wat ook opmerkelijk is dat ik deze camera op Blue Iris 4 niet werkend krijg maar op de demo versie van Blue Iris 5 wel.

 

Weet niet wat ik dan fout doe bij blue Iris 4

Misschien dat jullie een oplossing weten

Mvg

Leo

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Blijkbaar maakt Blue Iris 5 verbinding met de camera op een andere poort dan Blue Iris 4. Mijn suggestie blijft om de camera terug te zetten naar fabrieksinstellingen en te controleren of de webinterface dan wel bereikbaar is op poort 80.