Als ik zo de downstream informatie van het modem bekijk die door ZJAPP geplaatst was, dan is daar uit te halen dat het om een Compal modem gaat die op het moment van het maken van het screenshot zo'n 3 uur actief was sinds een kabel interface reset.
ZJAPP Had je 3 uur voor het maken van het screenshot zelf het modem gereset? Zo niet, dan heeft het modem dit zelf uitgevoerd als gevolg van een signaal probleem wat tot gevolg heeft dat dan ook je internet verbinding tijdelijk uitvalt.
In antwoord op je initiële vraag: Met de T3 timeout meldingen signaleert het modem dat er sprake is van problemen met het verzenden van packets via de upstreams. Het modem zendt via de upstreams packets naar de CMTS maar die komen kennelijk niet altijd aan. Alleen bij een bepaald DOCSIS administratief proces kan het modem dit detecteren en logt dan een een T3 timeout als de CMTS niet binnen een bepaalde tijd op een verzonden bericht reageert. In alle andere gevallen gaan de berichten die via de upstreams worden verzonden naar de CMTS gewoon verloren en hangt het van de gebruikte protocollen tussen verzender en ontvanger af of die verloren gegane packets opnieuw verzonden worden.