1
Vraag
2
Reacties
ZJAPP

Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Netwerk historie Connectbox

Wat betekent deze melding in de netwerk historie van de connect box?
MAC adres heb ik voorzien van XX

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=XX:XX:XX:XX:XX:XX;CMTS-MAC=00:01:5c:77:06:55;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Oke. Wat ik zie is dat je de 2 wifi-netwerken van je modem dezelfde naam gegeven hebt. Heb je al eens getest hoe het gaat wanneer je deze verschillende namen geeft? Dit werkt doorgaans namelijk een stuk stabieler.
Gebruik je enkel onze modem voor de wifi, of heb je nog andere apparatuur?

Bekijk in context

23 Reacties 23
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Simpel gezegd is er een korte storing tussen het modem en Ziggo.
Af en toe zoiets is niet erg, als je verder niets merkt, maar meerdere per dag, dan moet er even naar gekeken worden.

Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
ZJAPP
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
ZJAPP
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Het gebeurd een aantal keer per dag. De aansluiting is gemaakt door een Ziggo installateur en is dus mag ik aan nemen in orde.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Het signaal is op zich goed, kun je ook de waarden hier plaatsen waar pre errors en post errors staan?

Hoelang is dat geleden aangesloten door de Ziggo monteur?

Als dat al jaren geleden is, dan kan dat nog een niet hedendaagse zijn en wordt hij gratis vervangen door een hedendaagse die afgeschermd is voor instraling van b.v. 4G.

Zit er ook een splitter op de AOP?
Deze kan ook defect of verouderd zijn.
ZJAPP
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Het is niet langer dan 1 jaar geleden dat hier een monteur is geweest om alles the checken en te vervangen waar nodig. Splitter is ook niet ouder dan 1 jaar.
Waar vindt ik de PRE en POST errors?
ZJAPP
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Zijn er maar 11 kanalen?
ZJAPP
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
24, krijg er alleen geen goede foto van.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Een Ziggo moderator kan mogelijk in je modem kijken en zien wat er aan de hand is.
Zij komen iedere paar werkdagen langs in ieder topic.
ZJAPP
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Dan wacht ik dat maar even af, dank voor de response so far.
ZJAPP
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Hopelijk komt de Ziggo moderator deze post nog een keer tegen, is inmiddels al wee 10 dagen geleden. Probleem is er nog steeds.
Zit er hard over te denken om over te stappen als dit nog langer duurt, is erg irritant en niet betrouwbaar.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey ZJAPP . Oeps , dit topic is helemaal tussen onze aandacht door geglipt. Goed dat je nogmaals aandacht vraagt, hiervoor.

Als ik zo in de signalen en verbindingen van je modem kijk, valt me niet direct iets op. Ik begrijp uit je topic ook niet helemaal wat je precies ervaart, anders dan een melding in je modem. Kan je ons iets meer vertellen over wat er aan de hand is?
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes
Lycke Ziggo was met net voor.

Edit: reactie van mij niet meer nodig.
ZJAPP
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
De WiFi verbinding valt geregeld uit en dan duurt het 4-5 minuten voordat we weer WiFi hebben. Soms een paar keer per dag.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Oke. Wat ik zie is dat je de 2 wifi-netwerken van je modem dezelfde naam gegeven hebt. Heb je al eens getest hoe het gaat wanneer je deze verschillende namen geeft? Dit werkt doorgaans namelijk een stuk stabieler.
Gebruik je enkel onze modem voor de wifi, of heb je nog andere apparatuur?
ZJAPP
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Bij mijn weten heb ik 1 wifi netwerk. Welke zien jullie nog meer?
Ik gebruik enkel de apparatuur van Ziggo en door jullie geïnstalleerd.
Heb naast de modem een booster (die gebruikt dezelfde naam + ext -3)
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Als ik zo de downstream informatie van het modem bekijk die door ZJAPP geplaatst was, dan is daar uit te halen dat het om een Compal modem gaat die op het moment van het maken van het screenshot zo'n 3 uur actief was sinds een kabel interface reset. ZJAPP Had je 3 uur voor het maken van het screenshot zelf het modem gereset? Zo niet, dan heeft het modem dit zelf uitgevoerd als gevolg van een signaal probleem wat tot gevolg heeft dat dan ook je internet verbinding tijdelijk uitvalt.

In antwoord op je initiële vraag: Met de T3 timeout meldingen signaleert het modem dat er sprake is van problemen met het verzenden van packets via de upstreams. Het modem zendt via de upstreams packets naar de CMTS maar die komen kennelijk niet altijd aan. Alleen bij een bepaald DOCSIS administratief proces kan het modem dit detecteren en logt dan een een T3 timeout als de CMTS niet binnen een bepaalde tijd op een verzonden bericht reageert. In alle andere gevallen gaan de berichten die via de upstreams worden verzonden naar de CMTS gewoon verloren en hangt het van de gebruikte protocollen tussen verzender en ontvanger af of die verloren gegane packets opnieuw verzonden worden.
ZJAPP
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
ArChie.DVB Ik zou dat zo niet meer kunnen zeggen, is alweer een tijd geleden. Maar Ik vermoed het niet, zelf een reset uitgevoerd.
Wat is er nu aan te doen? Of is dit normall gedrag van deze Compal modem?
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Het is uiteraard niet de bedoeling dat modems regelmatig in de toestand terecht komen dat ze een reset van de kabel interface moeten uitvoeren om weer een werkende verbinding met de CMTS te krijgen. Als dat wel gebeurt, dan zal de oorzaak gezocht moeten worden in de kwaliteit van de verbinding tussen jouw modem en de CMTS. Om daar iets over te kunnen zeggen moet je eigenlijk op hetzelfde moment schermprints maken van alle status informatie van de downstreams, upstreams en netwerk historie. Nu toon je verspreid over dagen wat delen uit die informatie waardoor ze niet aan elkaar te relateren zijn op basis van tijd. Voor sommige status schermen zal je meerdere schermprints moeten waarbij je de inhoud van het scherm steeds iets doorschuift (scrolt).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic