1
Vraag
2
Reacties
Leo13

Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Netwerk heeft geen internettoegang - Sony Bravia

Forum,

Ondanks bestaande topics en gerelateerde info krijg ik het niet voor elkaar om mijn Sony Bravia KDX65 te verbinden met het netwerk (draadloos of bedraad)

De Horizon Mediabox laat Internet verkeer toe van alle gebruikers (draadloos en bedraad) behalve de Sony TV. De TV is succesvol verbonden via Wifi, hij geeft 'OK' voor 'Lokale Toegang' en 'Internettoegang'. Het Home scherm geeft echter aan dat er geen 'internettoegang' is. Ping via 'admin' uit 192.168.192.1 gaat goed...

- Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel? : Ja
- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele?: alleen op de Sony Bravia TV
- Speelt het probleem constant of af en toe?: Constant
- Werken alle websites niet of slechts één/enkele?: Geen inettoegang
- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur?: Achter de Mediabox zitten 2 switches, TV is direct op een LAN-poort van de box aangesloten.
- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt?: ja
- Kun je inloggen op het Ziggo modem (of op je eigen router)?: ja
- Andere bijzonderheden?: Via Ziggo modem applicatie geprobeerd om mac-adres te vermelden onder 'beveiliging' als een veilig adres wat niet geblokkeerd mag worden. Gaf geen verschil.

AES
IP - Auto
192.168.192.44
255.255.255.0
Standaard poort en Primaire DNS 192.168.192.1
Sec DNS 0.0.0.0
MAC (WiFi) (Bedraad)

Ik denk sterk aan een beveiliging vanuit Mediabox maar kan geen afwijkende zaken vinden in de router....

Hellup?
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17385Posts
  • 727Oplossingen
  • 4120Likes
Leo13 Hou de DNS van modem aan. Of is dit de DNS van de mbxl... ? Hou de dns aan van modem . Of Probeer eens 84.116..46.20

Bekijk in context

Leo13
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Opgelost Robbo!

Bekabeld functioneert het nu foutloos. DNS stond nog ingesteld op 8.8.8.8 en 8.8.4.4. en nadat ik mijn Google account heb verwijderd in de TV gaf diagnostics een positieve uitslag op de bekabelde verbinding. Internettoegang gefixt! Vervolgens heb ik het IP van de TV zo ingesteld dat hij dynamisch wordt toegewezen en de 8.8.8.8. en 8.8.4.4. zijn weer vervangen door de 192.168 versie en de 0.0.0.0. Systeem blijft uitstekend (bekabeld werken) Helaas weet ik niet wat exact de crux was.... Belangrijkste, hij doet ut, thnx voor je hulp.

Groetjes,
Leo

Bekijk in context

37 Reacties 37
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74688Posts
  • 5111Oplossingen
  • 21693Likes
Als ik het goed begrijp heb je een apart modem en een Mediabox XL op elkaar aangesloten?

Zo ja, dat gaat op den duur altijd fout, doordat de Mediabox XL een eigen DHCP server heeft in aan andere IP range dan je modem en dan is er geen internetverbinding.

Voor meer problemen die kunnen ontstaan en de oplossing:
Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.
Leo13
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Goedemorgen Bert,

Sorry dat ik niet duidelijk genoeg was, ik heb alleen een Mediabox (Horizon). Geen apart Modem.
Kabelsignaal zit dus direct op de Mediabox, drie van de 4 LAN aansluitingen op de mediabox zijn bezet door 2 maal richting switch en 1 maal richting Sony Bravia TV met het vermelde 'internettoegang probleem'

Groetjes,
Leo
Leo13
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
HERSTEL BERT...: De LAN aansluitingen op de Mediabox hebben maar twee kabels, beiden richtign switches. TV is draadloos verbonden met 5Ghz netwerk en TV zegt dat het 'goed is'.

Groetjes, Leo
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74688Posts
  • 5111Oplossingen
  • 21693Likes
OK, duidelijk, ik kan je hier niet goed mee helpen, omdat ik in oud-Ziggo woon en altijd een apart modem heb gehad.

Hopelijk komt er snel iemand langs die je kan helpen.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17385Posts
  • 727Oplossingen
  • 4120Likes
Even om uit te testen: Welk kanaal is er gekozen? zet eens op kanaal 44 of 48 ( advies) (wifi 5 GHZ) als dit niet het geval is. b/g/n/ac gemengd 20/40/80 mhz.

Deze werken bij mijn Samsung het best. ( met apart modem fziggo, wie weet ook op de mbxl fupc) en Sony tv.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

Even voor de duidelijkheid, werkt het wel bekabeld of ook niet.

Ik ga ervan uit dat je het I-Manual gebruikt hebt.
DennyW

Level 17
  • 3148Posts
  • 251Oplossingen
  • 918Likes
Leo13 wrote:

AES
IP - Auto
192.168.192.44
255.255.255.0
Standaard poort en Primaire DNS 192.168.192.1
Sec DNS 0.0.0.0
MAC (WiFi) (Bedraad)

Leo13
Ik mis in de opgave het IP-adres van de gateway.
Leo13
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
robbo wrote:
Even om uit te testen: Welk kanaal is er gekozen? zet eens op kanaal 44 of 48 ( advies) (wifi 5 GHZ) als dit niet het geval is. b/g/n/ac gemengd 20/40/80 mhz.

Deze werken bij mijn Samsung het best. ( met apart modem fziggo, wie weet ook op de mbxl fupc) en Sony tv.

Robbo,

Draadloos stond op kanaal 44 met 'a'n'ac'op 20/40 en 80 mhz. Nu op kanaal 48 geplaatst met ditto instellingen: resultaat Sony zegt 'OK' vanuit netwerk diagnostics maar Home menu blijft aangeven "geen internettoegang'.
Leo13
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Beeblebrox wrote:
Hoi,

Even voor de duidelijkheid, werkt het wel bekabeld of ook niet.

Ik ga ervan uit dat je het I-Manual gebruikt hebt.

Hoi Beeblebrox,

Bekabeld krijg ik het helemaal niet tot leven.... alleen via Wifi. Ik heb Sony en Ziggo Manuals gebruikt. Bekabeld geeft Sony diagnostics foutmeldingen plus de melding vanuit Home "geen internettoegang". Met Wifi kom ik dus wat stappen verder....
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17385Posts
  • 727Oplossingen
  • 4120Likes
Leo13 de DNS server staat naar mijn idee niet goed.
Leo13
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dat gevoel heb ik ook.
Dat die default gateway ('standaard poort') hetzelfde is als primaire DNS : 192.168.192.1 kan ook geen issue zijn..?
Groetjes
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17385Posts
  • 727Oplossingen
  • 4120Likes
Leo13 Hou de DNS van modem aan. Of is dit de DNS van de mbxl... ? Hou de dns aan van modem . Of Probeer eens 84.116..46.20
Leo13
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Robbo,

Helaas, kabel verbonden, jouw DNS gebruikt maar die wordt niet geaccepteerd door het Sony menu. Het lijkt dat alleen '192' adressen geaccepteerd worden als standaard poort/default gateway.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17385Posts
  • 727Oplossingen
  • 4120Likes
Leo13 Het gaat om de DNS server! en heeft niets met gataway te maken. DNS moet echt anders zijn.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17385Posts
  • 727Oplossingen
  • 4120Likes
Leo13 Aanvulling. Dus echt specifiek bij DNS server juiste gegevens invullen. De gataway moet idd het zelfde ip zijn zijn waarmee je ook bv je modem benaderd.

Je haalt dns en gataway door elkaar..

Mocht mijn dns adr. niet helpen probeer dan 8.8.8.8 (dns1) en 8.8.4.4 ( dns 2)
Zowel op modem en tv. Dit is de open google dns. ( doe dit even als test.)
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17385Posts
  • 727Oplossingen
  • 4120Likes
Leo13 Plaats eventueel even een screenshot van het internet menu van de tv.. Zodat wij kunnen aangeven wat en waar ea ingevuld moet worden.

edit ook evt van menu mbxl .. zodat we wel de juiste gegevens overnemen.
Leo13
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
robbo wrote:
Leo13 Plaats eventueel even een screenshot van het internet menu van de tv.. Zodat wij kunnen aangeven wat en waar ingevuld moet worden.

Sony TV:
Verwijderd account
Niet van toepassing
Staat je datum en tijd wel correct, is nl een Sony Bravia dingetje bij sommige modellen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17385Posts
  • 727Oplossingen
  • 4120Likes
Leo13

De standaard poort: ik ga er van uit dat deze ok is probeer evt ook eens de andere zie link:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/inloggen#/met-een-netwerkkabel/

Bij dns zou je even kunnen proberen deze op 0.0.0.0 te zetten en bij secondaire dns de ip die ik doorgaf in mijn reacties.. Maar wat staat er bij de dns op mbxl? dat is het beste!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic