1
Vraag
2
Reacties
Leo13

Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Netwerk heeft geen internettoegang - Sony Bravia

Forum,

Ondanks bestaande topics en gerelateerde info krijg ik het niet voor elkaar om mijn Sony Bravia KDX65 te verbinden met het netwerk (draadloos of bedraad)

De Horizon Mediabox laat Internet verkeer toe van alle gebruikers (draadloos en bedraad) behalve de Sony TV. De TV is succesvol verbonden via Wifi, hij geeft 'OK' voor 'Lokale Toegang' en 'Internettoegang'. Het Home scherm geeft echter aan dat er geen 'internettoegang' is. Ping via 'admin' uit 192.168.192.1 gaat goed...

- Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel? : Ja
- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele?: alleen op de Sony Bravia TV
- Speelt het probleem constant of af en toe?: Constant
- Werken alle websites niet of slechts één/enkele?: Geen inettoegang
- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur?: Achter de Mediabox zitten 2 switches, TV is direct op een LAN-poort van de box aangesloten.
- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt?: ja
- Kun je inloggen op het Ziggo modem (of op je eigen router)?: ja
- Andere bijzonderheden?: Via Ziggo modem applicatie geprobeerd om mac-adres te vermelden onder 'beveiliging' als een veilig adres wat niet geblokkeerd mag worden. Gaf geen verschil.

AES
IP - Auto
192.168.192.44
255.255.255.0
Standaard poort en Primaire DNS 192.168.192.1
Sec DNS 0.0.0.0
MAC (WiFi) (Bedraad)

Ik denk sterk aan een beveiliging vanuit Mediabox maar kan geen afwijkende zaken vinden in de router....

Hellup?
37 Reacties 37
Leo13
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Mguzz,

Datum/tijd is greyed out, 'automatisch tijd en datum - uitzendtijd gebruiken"

Kan nergens dtg beinvloeden
Leo13
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
robbo wrote:
Leo13

De standaard poort: ik ga er van uit dat deze ok is probeer evt ook eens de andere zie link:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/inloggen#/met-een-netwerkkabel/
Bij dns zou je even kunnen proberen deze op 0.0.0.0 te zetten en bij secondaire dns de ip die ik doorgaf in mijn reacties.. Maar wat staat er bij de dns op mbxl? dat is het beste!

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17382Posts
  • 727Oplossingen
  • 4117Likes
Leo13 En Vergeet de netwerk voordat je alles opnieuw instelt. Zet de Tv dan geheel stroomloos. voor 3 a 5 minuten.. evt modem reset. Stel dan pas alles opnieuw in.
Leo13
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
okay, ik ga voor de .8.8.8.8 op 1 en 8.8.4.4 op 2 - ingesteld op mbxl en tv
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17382Posts
  • 727Oplossingen
  • 4117Likes
Verder denk ik dat het beter is dat je even hulp krijgt die ook de mbxl als modem heeft. ( fupc) of een van de moderators mocht het echt niet lukken. Mark Ziggo kan hier vast wel wat mee:relaxed:
Leo13
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
thnx alvast voor de moeite, ik gooi even alles uit en wacht enkele minuten om te kijken of het werkt;-)
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17382Posts
  • 727Oplossingen
  • 4117Likes
Leo13 Ok prima.. Je kan dan ook de dns proberen die ik je eerder gaf. 84.116..46.20 dit is de ziggo dns.

Nou begrijp ik ook dat jou tv niet wat anders kon pakken dan alleen die 192xxxx Omdat dit zo op je modem stond...is mijn vermoeden.

Succes met testen. Ik hoor van je .Gr Rob
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17382Posts
  • 727Oplossingen
  • 4117Likes
Leo13 wrote:
thnx alvast voor de moeite, ik gooi even alles uit en wacht enkele minuten om te kijken of het werkt;-)

Ik doe het graag hoor.. En dan hopen dat het werkt:wink:
Leo13
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Helaas Robbo... thnx voor je effort!

Morgen nieuwe poging en ik zal het laten weten als t lukt en dan vooral de oorzaak;-)

Groetjes en dank,
Leo
Leo13
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Opgelost Robbo!

Bekabeld functioneert het nu foutloos. DNS stond nog ingesteld op 8.8.8.8 en 8.8.4.4. en nadat ik mijn Google account heb verwijderd in de TV gaf diagnostics een positieve uitslag op de bekabelde verbinding. Internettoegang gefixt! Vervolgens heb ik het IP van de TV zo ingesteld dat hij dynamisch wordt toegewezen en de 8.8.8.8. en 8.8.4.4. zijn weer vervangen door de 192.168 versie en de 0.0.0.0. Systeem blijft uitstekend (bekabeld werken) Helaas weet ik niet wat exact de crux was.... Belangrijkste, hij doet ut, thnx voor je hulp.

Groetjes,
Leo
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17382Posts
  • 727Oplossingen
  • 4117Likes
Top en graag gedaan. Gr Rob
Bravia KDL32WO7

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

IMG20220309182201.jpg

 Hallo, Ik heb ook een Bravia KDL32WO7 maar ik krijg het ook niet verbonden....ik weet niet wat ik verkeerd doe?

Kan je mij hiermee verder helpen??

GRT

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18967Posts
  • 1371Oplossingen
  • 7124Likes

Goedemiddag @Leo13 en een warm welkom op de Community,

Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je hulpvraag! Zo te zien heb je het probleem al kunnen oplossen aan de hand van de tips die door de hier aanwezige experts gegevens zijn. Mooi dat het inmiddels werkt! 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18967Posts
  • 1371Oplossingen
  • 7124Likes

@Bravia KDL32WO7 Balen dat jij een soortgelijk probleem hebt met je Sony Bravia KDL32WO7 TV! Heb jij al gekeken of het met de adviezen die hier gedeeld zijn lukt om het op te lossen? Stel anders je Sony TV eens volledig opnieuw in en sluit de TV vervolgens door middel van een netwerkkabel opnieuw aan op het thuisnetwerk. Laat maar weten of het lukt. 

Bravia KDL32WO7

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Paul, inmiddels verholpen, dankzij  tobiastheebe  via deze community....ip-adres, netmasker, standaardpoort, primaire dns en secundaire dns codes gekregen en handmatig ingevoerd! en nu werkt het weer. dankjewel voor je reactie. GRTJS

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18967Posts
  • 1371Oplossingen
  • 7124Likes

@Bravia KDL32WO7 Ah kijk aan! Super dat het inmiddels bij jou ook werkt met de goede hulp van onze expert @tobiastheebe

Mach1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik krijg op mijn Sony tv het bericht Wifi-netwerk heeft geen internettoegang. Je hebt verbinding met een wifi-netwerk dat geen toegang heeft tot internet. Kan daardoor ook geen updates doen van mijn tv. gaat ook niet met een kabelverbinding van mijn router naar de tv.  Ligt dit aan wifi instelling of een instelling van mijn tv???????????

Gio2903

Level 17
  • 3096Posts
  • 160Oplossingen
  • 2202Likes

dit zal in de internetinstellingen van je tv zitten. zorg ervoor dat dhcp op automatisch staat

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic