Beste lezer,
Ik heb al een tijdje last van een haperende netwerkverbinding, soms meer en soms minder vaak. Gisteren heb ik mijn modem (Connectbox) weer herstart zodat de RS counters weer op 0 komen te staan en de counters hierna in de gaten kunnen worden gehouden. De cijfers bleven erg laag (alleen Fouten voor RS), maar zojuist weer gekeken en ik zie nu helaas weer een grote hoeveelheid Fouten na RS. Ik las op verschillende topics hier op het forum dat de Fouten na RS op 0 zouden moeten blijven staan, dit is bij mij verre van het geval. Eerder is er al een monteur langsgeweest, wat hij precies gedaan heeft kan ik mij niet meer voor geest halen. Ik heb no geen uitval van mijn netwerkverbinding gehad, maar deze cijfers lijken mij niet juist.
Bijgevoegd de screenshots van mijn Connectbox. Ik ontvang advies over wat dit zou kunnen zijn, om dit voor eens en altijd in de kiem te smoren. Alvast bedankt voor de hulp.
Vriendelijke groet,
Thimo Verveer
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Oke dat snap ik. Ik heb al een aantal weken problemen, zijn ze er dan nu opeens achter wat er aan de hand is? Ik ontvang hier graag extra informatie over. Ik zal de storingswebsite in de gaten houden.
@Omiht De individuele monteursafspraak is inderdaad geannuleerd omdat we op meerdere aansluitingen bij jou in de buurt verstoring terugzien op het signaal. Er gaat nu een storingsmonteur op netwerkniveau langs om de verstoring op meerdere aansluitingen in de buurt te verhelpen. Via www.ziggo.nl/storing blijf je op de hoogte van de status m.b.t .de storing.
Oke, ik wacht het weer af. Er ondertussen niet veel vertrouwen meer in. Heb al een maand problemen en opeens zijn er problemen op meerdere aansluitingen...
Gek genoeg is m'n internet juist vandaag nog niet 1 keer weggevallen.
@Omiht We wachten je bevindingen na de werkzaamheden dan even rustig af.
De laatste 3 weken heb ik geen wegvallende verbinding meer ervaren. Sinds het onderhoud in de wijkkast recent, is de verbinding niet meer weggevallen. Ik heb wel nog enkele post-RS errors, maar dit zijn er niet net zo veel als eerder en ze zijn opgelopen tijdens onderhoud 's-nachts deze week. Ik heb om de zoveel dagen een T3 error, maar niet een paar achter elkaar waardoor de interface gaat resetten. Het ziet er hoe dan ook prima en zoals hoe het hoort uit. Dank zover! Ik zet deze post weer op opgelost.
@Omiht Hartelijk dank voor het delen van je bevindingen na de werkzaamheden. Goed om te lezen dat er geen uival meer voorgevallen is. Ik heb de verbinding ook nog even bekeken en ik zie ook geen ongeregeldheden terug. De verbinding ziet er goed uit dus op basis van zowel jouw als mijn constateringen voorzie ik geen problemen. Laat je het weten als wij verder nog iets voor je kunnen doen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.