Netwerk vertoont veel dipjes. Als ik een ping -t doe naar google.com vanaf mn laptop (wifi booster) en vanaf mn pc (bekabeling naar modem) dan vertoond het bij beide request timed out om de paar regels. Ook het nieuwe tv kastje (wat ook via het netwerk gaat, geen coax meer) is constant aan het bufferen. Ik heb de wifi van het modem (op advies van ziggo) uitgezet. Ook modem herstart, dan werkt het weer even goed maar na een tijdje is het weer terug. Er lijkt echt iets niet goed te gaan vanaf het modem. Ik zie wel een storing staan maar daar staat een datum bij van september dit jaar een vraag me af of dat klopt. Ik hoop dat hier eens goed naar wordt gekeken. Ik probeerde al te chatten met een specialist maar de chat werkt niet, knop/pagina reageert niet/is er niet. Klantenservice stuurde me door naar de standaard service pagina. Dus nu heb ik mn hoop hierop gevestigd.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?
Uit ander topic:
Wij ervaren precies hetzelfde. Ik heb een ping gedaan naar google.com vanaf mijn laptop (wifi versterker) en pc (bekabeld naar modem (kabel van ziggo), beide ervaren om de paar regels een request timed out, op hetzelfde moment. Ik heb de wifi van de modem zelf al uitgezet, omdat we op de versterkers zitten (muv pc). Modem herstart en dat helpt dan heel even. Maar na een tijdje is het weer terug. Ik kan hierdoor moeilijk online vergaderingen houden (haperend), ik word constant uit online games gegooid vanwege connectie issue, het nieuwe tv kastje is constant aan het bufferen. Dit lig echt aan het netwerk van de modem. Ik probeerde al een chat te starten met een specialist, maar dit werkt niet op jullie site. Bij storing krijg ik iets te zien wat de datum van september dit jaar heeft.
Welk soort access points ('versterkers' is geen officiële term) gebruik je?
Hoi @JaNieVo,
Heel goed dat je hier op de Community bent langsgekomen zodat er met jou gekeken kan worden naar de verbinding. Laten we beginnen met de vragen van @tobiastheebe, zou je daarop antwoord kunnen geven? Dan hebben we een goed startpunt.
Een ''request time out" is m.i. heel normaal, niet alle servers reageren op een ping, als de volgende hop wel reageert wordt je ping netjes doorgestuurd.
Bij een traceroute is het inderdaad normaal, maar bij een (continue) ping niet.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.