Vraag
Reacties
Oplossing
GrubRedNavBor
Level 1

Netwerk connectivity issues naar SharePoint sites

Sinds gisteren (26/05/2020) kan ik sommige interne sites van mijn werkgever niet meer bereiken. eerst met support bezig geweest om permissies en andere instellingen te checken maar daar staat alles goed. het lijkt alleen om SharePoint sites te gaan, bv OneDrive voor Business en -sommige- andere sites.

Setup: Ziggo modem in bridge mode met een Archer C3150 erachter, alles via een kabel

daarna bezig geweest met uitzoeken waar het issues lag;

- laptop via hotpsot op mobiele telefoon kan wel bij alle sites

- laptop rechtstreeks in het modem; krijgt geen IP adres terug

- laptop rechtstreeks in het (ziggo) modem van de buren krijgt wel een IP adres terug maar ook dezelfde foutmeldingen en kan niet bij de sites

- netwerk troubleshooter geeft "Your DNS server might not be available"

- Ziggo heeft mijn account van IPv6 naar IPv4 gezet, maar dat gaf ook geen verandering

Probleem lijkt zich dus alleen voor te doen op het Ziggo netwerk.

Iemand dit eerder gezien? 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
GrubRedNavBor
Level 1
Topicstarter

Nadat de case geescalleerd was nog een ding geprobeerd; DNS setting op de laptop veranderd van de Ziggo default naar 8.8.8.8 / 8.8.4.4

Issue resolved.

Vreemd, Routing table stuk op de Ziggo DNS? 

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
GrubRedNavBor
Level 1
Topicstarter

Modem in fabrieks instelling laten zetten vanmorgen, ook dit geeft geen resultaat. 

0 Kudos
GrubRedNavBor
Level 1
Topicstarter

Nadat de case geescalleerd was nog een ding geprobeerd; DNS setting op de laptop veranderd van de Ziggo default naar 8.8.8.8 / 8.8.4.4

Issue resolved.

Vreemd, Routing table stuk op de Ziggo DNS? 

0 Kudos
Ga naar reactie
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hi @GrubRedNavBor 

Welkom hier op de Community! Erg onhandig dat je sommige sites niet kon bereiken, zeker als het om je werk gaat. Fijn dat het inmiddels gelukt is om dit op te lossen en bedankt voor je updates hier!