1
Vraag
2
Reacties
jeroensp39

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Netflix meldt "Uit onze gegevens blijkt dat je een unblocker of proxy gebruikt"

Goedemorgen,

 

sinds afgelopen zondag merken wij dat de Netflix app vreemd doet. Er waren series en films verdwenen. de App stond rechtstreeks op onze Samsung smarttv. Op onze telefoons zijn wel alle series en films te zien, echter als wij de willen streamen naar de smarttv, krijgen wij de melding "Uit onze gegevens blijkt dat je een unblocker of proxy gebruikt'. 

 

Als wij naar de Chromecast in onze andere tv streamen.. geen problemen. Gisteren contact met Netflix gehad en zij verwijzen naar de internetprovider. Graag hoor ik of jullie dit al vaker meegemaakt hebben en wat ik hieraan kan doen zodat wij weer gewoon kunnen kijken

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jeroensp39
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het resetten van het modem heeft mijn problemen opgelost. Mocht het dus vaker voor komen bij andere mensen, dan kan dit als tip gegeven worden. Let wel; laat de connectbox wel minimaal 2 minuten spanningsloos. Dan weet je zeker dat deze juist gereset is. 

 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Deze opmerkingen van netflix al gelezen?

Iets van toepassing ?

Netflix geeft de melding 'Uit onze gegevens blijkt dat je een unblocker of proxy gebruikt'.

 

Als de volgende foutmelding wordt weergegeven:

Uit onze gegevens blijkt dat je een unblocker of proxy gebruikt.
Dit geeft aan dat in onze systemen is gedetecteerd dat je verbinding maakt via een VPN, proxy of een unblocker-service.

Beschikbare series en films op Netflix verschillen per regio. Door VPN's en proxy's kan Netflix de regio waar je je bevindt niet vaststellen, dus een aantal titels is niet beschikbaar wanneer je deze diensten gebruikt.

Volg de onderstaande stappen voor probleemoplossing als je deze fout krijgt terwijl je series en films probeert af te spelen die volgens jou beschikbaar zijn in je regio.

VPN's en proxy's uitschakelen
Als je een VPN of proxy gebruikt voor je werk of voor privacy
Als je een IPv6-verbinding gebruikt
Verdere stappen
Als je alle proxy's, VPN's en andere routingsoftware hebt uitgeschakeld en dit bericht nog steeds ziet, neem dan contact op met je internetprovider. Zij kunnen ook bepalen waarom je IP-adres in verband gebracht wordt met proxy- of VPN-gebruik.

 

jeroensp39
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

jazeker heb ik die gelezen. Echter hoe kan het zo "gebeuren" dat er van de een op het andere moment iets "wijzigt" in mijn instellingen? 

 

jeroensp39
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

met andere woorden, ik heb geen flauw idee hoe ik het een en ander uitschakel. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dit komt vaker voorbij, wat mee kan spelen is dat er een IPv4 only profiel geactiveerd moet worden. 

Als de bewuste smart tv direct is verbonden met de Connectbox doet de rest wezenlijk niet ter zake. 

 

Wat mij wel verbaasd is alleen die TV misschien heeft deze een update nodig. 

 

jeroensp39
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ja dat dacht ik in het begin ook. Maar de software geeft aan dat het up-to-date is. Ik heb ook geprobeerd om mijn connectbox te resetten. Ook het verbinden met een kabel werkte helaas niet. Wat ik nu geprobeerd heb ( en dat zal ik straks thuis bekijken ) is alle apparaten uitloggen. Straks zal ik de tv terug zetten naar fabrieksinstellingen en de modem wederom resetten

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @jeroensp39

 

We zijn al weer een paar dagen verder. Hoe lijkt het nu te gaan met jouw Netflix app?

Heeft het resetten van de TV en het modem geholpen?

jeroensp39
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het resetten van het modem heeft mijn problemen opgelost. Mocht het dus vaker voor komen bij andere mensen, dan kan dit als tip gegeven worden. Let wel; laat de connectbox wel minimaal 2 minuten spanningsloos. Dan weet je zeker dat deze juist gereset is. 

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@jeroensp39

 

Wat goeeeeed! Echt fijn om te lezen dat jouw Netflix en chill weekend toch door kan gaan 🙂

Je oplossing is gemarkeerd als best answer en zal daarmee andere gebruikers kunnen helpen. Dank voor je terugkoppeling.

Superdied

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem met Netflix. Maar hoe reset je je modem? Stroom eraf of ook andere acties?

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Heeft dit met DS-lite te maken misschien?

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

@jeroensp39 

 

Spanningsloos is géén reset maar een reboot.

 

Reset doe je middels de software of middels de reset knop.

 

 

Groet,

 

Bam 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic