1
Vraag
2
Reageer en help mee
Truus35

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netflix hapert, loopt vast en wifi slecht

Netflix hapert vaak onder afspelen. Ook kan hij soms niet eens opgestart worden. Dit is zo sinds ik overgestapt ben naar Ziggo. Ik zie hier wel oplossingen maar niet echt in "Jip en Janneke taal" . Verder heb ik een wifibooster alleen is het signaal erg slecht waardoor wij maar op ons eigen telefoon netwerk overschakelen. Wat is hieraan te doen?

Alvast bedankt!

8 Reacties 8
Bert

Level 21
Super Expert
  • 63351Posts
  • 4377Oplossingen
  • 16744Likes

De oplossingen zijn er veel voor verschillende situaties.

Welk modem heb je en welke wifibooster?
Er zijn nogal een bosje verschillende.

Truus35
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox XL en een wifibooster van Ziggo

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63351Posts
  • 4377Oplossingen
  • 16744Likes

@Truus35 Welke wifibooster? Er zijn er 3, een zwarte, een witte en via de stroom.

Truus35
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een witte set, waarvan er een met een snoer naar het modem gaat en een die je in het stopcontact steekt. Beide ook met een stopcontact erop. 

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63351Posts
  • 4377Oplossingen
  • 16744Likes

Welke lampjes branden, met welke kleur, op de wifiadapter waar je internet verbinding mee wilt maken?

Truus35
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Groen (huisje), geel (2,4Ghz), blauw (5.0 GHz), geen lampje(lan) geel(uit/aan knop)

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63351Posts
  • 4377Oplossingen
  • 16744Likes

OK, dat is goed.

Wifi kan een lastig ding zijn vanwege de vele verschillende wifiapparaten die een wifi verbinding kunnen maken en niet alle fabrikanten zijn even zorgvuldig met de afspraken om allemaal dezelfde standaarden aan te houden voor een goede verbinding.

Hebben de 2,4 en 5 GHz dezelfde SSID / wifinamen of verschillende namen?

Hebben ze dezelfde naam, geef dan 2,4 en 5 GHz verschillende namen en kijk of de verbinding beter blijft.

De verstoring kan ook komen als de buren of jezelf met een wifisignaal op hetzelfde kanaal zit.

Kijk met Wifi Analyzer uit de app stores op welk kanaal je zelf zit en de buren en zet zo nodig je eigen kanaal vast op een rustiger kanaal.

Truus35
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oké ga het proberen dankje!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic