Netflix hapert vaak onder afspelen. Ook kan hij soms niet eens opgestart worden. Dit is zo sinds ik overgestapt ben naar Ziggo. Ik zie hier wel oplossingen maar niet echt in "Jip en Janneke taal" . Verder heb ik een wifibooster alleen is het signaal erg slecht waardoor wij maar op ons eigen telefoon netwerk overschakelen. Wat is hieraan te doen?
Alvast bedankt!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De oplossingen zijn er veel voor verschillende situaties.
Welk modem heb je en welke wifibooster?
Er zijn nogal een bosje verschillende.
Mediabox XL en een wifibooster van Ziggo
@Truus35 Welke wifibooster? Er zijn er 3, een zwarte, een witte en via de stroom.
Een witte set, waarvan er een met een snoer naar het modem gaat en een die je in het stopcontact steekt. Beide ook met een stopcontact erop.
Welke lampjes branden, met welke kleur, op de wifiadapter waar je internet verbinding mee wilt maken?
Groen (huisje), geel (2,4Ghz), blauw (5.0 GHz), geen lampje(lan) geel(uit/aan knop)
OK, dat is goed.
Wifi kan een lastig ding zijn vanwege de vele verschillende wifiapparaten die een wifi verbinding kunnen maken en niet alle fabrikanten zijn even zorgvuldig met de afspraken om allemaal dezelfde standaarden aan te houden voor een goede verbinding.
Hebben de 2,4 en 5 GHz dezelfde SSID / wifinamen of verschillende namen?
Hebben ze dezelfde naam, geef dan 2,4 en 5 GHz verschillende namen en kijk of de verbinding beter blijft.
De verstoring kan ook komen als de buren of jezelf met een wifisignaal op hetzelfde kanaal zit.
Kijk met Wifi Analyzer uit de app stores op welk kanaal je zelf zit en de buren en zet zo nodig je eigen kanaal vast op een rustiger kanaal.
Oké ga het proberen dankje!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.