1
Vraag
2
Reageer en help mee
JWeetje

Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Netflix geheel blokkeren

Ik heb geen Netflix, maar zoonlief (15) regelt wel eens wat.
En dat gaat ten koste van huiswerk etc.
Ik wil voor het hele huis Netflix blokkeren.
Kan dat in de router, in de firewall, …?
En hoe dan?
8 Reacties 8
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Je zou inderdaad een eigen router kunnen instellen maar als uw zoon een beetje handig is op het internet dan vind hij daar wel een weg omheen.
De gemakkelijkste weg is denk ik gewoon het wachtwoord van Netflix aanpassen en alleen instellen op apparatuur waar je zicht op hebt.
Maar goed; dan gaat uw zoon waarschijnlijk wel YouTube kijken of iets anders. Vraag me af of dit wat oplost.

Succes! Groeten, Christiaan
JWeetje
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hij deelt een account, dus geen idee wat het wachtwoord is.
Hij is wel handig, maar als hij merkt dat papa wat handiger is … 🙂
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
In de Ziggo modems kan je op dit moment, dacht ik, geen specifieke pagina's blokkeren. Wel het mac adres van de laptop van je zoon op bepaalde tijden toegang geven tot het internet en blokkeren. Als je het modem in bridge zet of laat zetten met een eigen router er achter plaatst dan heb je vaak wel opties om specifieke pagina's te blokkeren. Beetje afhankelijk van welke router je gebruikt of aanschaft.

Groeten, Christiaan
JWeetje
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ja, MAC filtering werkt goed.
Zou ik iets met IP filtering kunnen?
Het mooiste is ergens in een vakje netflix intypen, en klaar.
Hoe heet deze functie in routerland?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Als Netflix permanent moet worden geblokkeerd dan is het nog wel te doen qua IP filtering maar om steeds dit te veranderen in je router is wel een gedoe.
Ik heb een connect box en IP-en poortfiltering is hier wel toepasbaar, hoe het bij andere routers zit weet ik niet.
Je kan het ff testen door op een pc/laptop Netflix te starten en vervolgens rechtermuisknop op Start --> uitvoeren --> resmon.exe starten en kijken bij verbindingen van Netflix en alle ip-adressen , poorten en protocol invoeren bij filtering, zelf nog nooit geprobeerd. En natuurlijk ww van de router wijzigen :grin:
dijkmane

Level 1
  • 427Posts
  • 31Oplossingen
  • 19Likes
via openDNS of soortgelijk kun je de site blokkeren

tot ie in de gaten heeft dat ie zelf een anderDNS kan invullen ...
op een PC kun je dat ook wel blokkeren, op een gsm is dat lastiger, zeker als ie gaat kijken via de dataverbinding, of de wifi van de buren
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Wat zijn kinderen ook eigenlijk leuk! :relaxed:

Gelukkig deden wij vroeger zulke dingen niet...

Toen was er geen Netflix ...



Mijn pa 'draaide alleen de stoppen om' als de muziek te hard stond...
Sprk-NL

Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Technisch genoeg mogelijkheden die het een tijdje volhouden onder je eigen dak.
Ik zou als snuiter al snel een abonnement bij iemand anders afsluiten en daar gaan kijken onder het excuus dat er aan een project wordt gewerkt. En weg is je kind, en je communicatie.

In plaats van het "straffen" of ontnemen van iets, waarmee je de negativiteit stimuleert, geef ik juist de aandacht aan de positieve inzet van m'n kids.

Ze weten hoeveel schermtijd ze als basis hebben. Door hun huiswerk af te maken en hun agenda en resultaat te laten zien verdienen ze "extra schermtijd" of iets anders dat ze graag willen en niet de hoofdprijs kost.

Leren gaat met vallen en opstaan. En soms gaan ze op hun bek. Maak ze bewust wat Netflix van ze wil. Blijf praten, en nog belangrijker luisteren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic