1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
JuulMat

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netflix geeft onterecht aan dat ik gebruik maak van een VPN verbinding?

Beste Ziggo Community, 

Ik kan sinds een paar weken bepaalde series/films van Netflix niet meer zien via de WiFi op mijn telefoon en tv. Op mijn eigen 5G netwerk zie ik de content wel. Nadat ik met Netflix heb gebeld gaven ze aan dat zij de melding hebben dat ik gebruik maak van een VPN verbinding en dat is de reden daarom we geen land specifieke content zien. Maar wij hebben geen VPN. 

Op advies van Netflix heb ik ook gebeld met de Ziggo klantenservice en zij gaven aan dat aan hun kant alles goed staat en dat mijn ip adres overeenkomt met onze woonplaats. Ook hebben ze de router/modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Maar niks heeft geholpen. 

Wie in deze community kan mij helpen met dit probleem?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35175Posts
  • 2594Oplossingen
  • 17695Likes

Dank voor je privébericht. De screenshot bewijst dat je geen VPN gebruikt, je kunt deze naar Netflix sturen, zij moeten dit probleem oplossen.

Bekijk in context

Uitgelicht
Rob St

Level 2
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij mij is het probleem nu opgelost. Ik heb mijn Google netwerk teruggezet naar fabrieksinstellingen. 

25 Reacties 25
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35175Posts
  • 2594Oplossingen
  • 17695Likes

Kun je een screenshot plaatsen van wat je ziet op deze URL wanneer verbonden via Wi-Fi en deze via een privébericht toesturen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35175Posts
  • 2594Oplossingen
  • 17695Likes

Dank voor je privébericht. De screenshot bewijst dat je geen VPN gebruikt, je kunt deze naar Netflix sturen, zij moeten dit probleem oplossen.

Rob St

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi, ik heb sinds eind juli precies hetzelfde probleem. Heb jij al een oplossing?

JuulMat
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dankjewel @tobiastheebe! Ik ga weer eens contact opnemen met Netflix en kijken of ze het gaan probleem oplossen met deze screenshot. Op hun website staat dat de internet provider direct contact moet opnemen met Netflix bij dit probleem maar dat doet de klantenservice van Ziggo niet. Dus hopelijk gaat het ook zo! 

JuulMat
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Rob St Nog niet! Ik moet nog opnieuw contact opnemen met Netflix. Ik zal je laten weten als bovenstaande oplossing helpt. (ik heb het probleem ook sinds juli inderdaad!)

Rob St

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ok, dank. Ik heb ook al contact met Netflix gehad maar had daar niet veel aan. Lijkt bij mij specifiek aan Wifi netwerk te liggen want als ik mijn wifi uit zet gaat het wel goed. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35175Posts
  • 2594Oplossingen
  • 17695Likes

@Rob St  schreef:

Ok, dank. Ik heb ook al contact met Netflix gehad maar had daar niet veel aan. Lijkt bij mij specifiek aan Wifi netwerk te liggen want als ik mijn wifi uit zet gaat het wel goed. 

Het ligt niet specifiek aan het Wi-Fi-netwerk. Als je Wi-Fi uitschakelt en daarmee naar 4G/5G overschakelt, dan bereik je Netflix op een ander IP-adres.

Wat in jouw geval wel kan helpen is MAC randomization (ook wel Wi-Fi privacy genoemd) uitschakelen op jouw smartphone voor het Wi-Fi-netwerk. Als IPv6 beschikbaar is, dan wordt daardoor ook een ander IPv6-adres gegenereerd, wat mogelijk niet ten onrechte als VPN is aangemerkt. Bij JuulMat gaat dit helaas niet werken i.v.m. IPv4 Only (fUPC).

JuulMat
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ga Netflix morgen weer bellen. Dus we gaan zien of de screenshot voldoende is. Ik snap de theorie van @Rob St want bij mij is het probleem niet alleen op mijn telefoon. Zowel TV, Laptop als telefoon hebben dit probleem wanneer ze verbinding maken met de WiFi verbinding van Ziggo. Dat zijn toch 3 IP adressen met alleen een ander eindcijfer? Betekent dat dat alle variaties van IP adressen die via de WiFi lopen onjuist als VPN aangemerkt zijn bij Netflix? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35175Posts
  • 2594Oplossingen
  • 17695Likes

Omdat jij van IPv4 (Only) gebruik maakt gaan verkeer vanaf alle apparaten binnen het LAN met hetzelfde IPv4-adres het internet op. Intern maken deze apparaten inderdaad wel van afzonderlijke IP-adressen gebruik, maar deze adressen zijn niet op internet bruikbaar, daarom worden ze vertaald naar het externe IPv4-adres d.m.v. NAT. Met IPv6 is deze vertaling niet nodig, maar IPv4 Only kan helaas niet (meer) op verzoek omgezet worden naar Full Dual-Stack (IPv4 + IPv6), alleen d.m.v. vervanging van het modem of wijziging van het abonnement.

Rob St

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas dit werkt ook niet. Wel dank voor het meedenken. Ik ga in ieder geval maar eens een nieuw modem aanvragen, misschien dat dat helpt. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35175Posts
  • 2594Oplossingen
  • 17695Likes

@Rob St  schreef:

Helaas dit werkt ook niet. Wel dank voor het meedenken. Ik ga in ieder geval maar eens een nieuw modem aanvragen, misschien dat dat helpt. 

In dat geval maak je mogelijk net als JuulMat van IPv4 gebruik of is een prefix (grote hoeveelheid) IPv6-adressen als VPN aangemerkt door Netflix. Een nieuw modem laten toesturen is nogal een zware actie voor dit probleem dat gemakkelijk opgelost moet kunnen worden.

Rob St

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Tobias, bedankt voor je advies, waardeer ik! Alleen... ik ben niet zo in ip-protocollen als jij denk ik. Wat moet ik nu concreet doen op de apparaten die geen verbinding maken, of in de instellingen van de modem? Ik weet het niet. Ik maak overigens gebruik van Google Wifi-netwerk.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35175Posts
  • 2594Oplossingen
  • 17695Likes

Mocht IPv6 niet zijn ingeschakeld op de Google Wifi router, dan kan dat al de oplossing zijn, zie deze pagina. Bij gebruik van een eigen router wordt aanbevolen om het modem in bridge mode te laten configureren, is dat het geval? Bij een Connectbox/SmartWifi modem is bridge mode herkenbaar aan een groene status-LED. Zonder bridge mode zal IPv6 achter de eigen router niet werken.

Voordat je iets aanpast kun je ook nog even naar mijn eerste reactie in dit topic kijken.

Rob St

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt Tobias! Ik ga het proberen!

JuulMat
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas heeft het niet geholpen. Het heeft wellicht te maken dat ik in juli in Duitsland was. Daar verbinding heb gemaakt met Duitse WiFi en nu kunnen ze dat niet meer onderscheiden en nog steeds denkt dat ik in DL ben (hoewel dat een heel ander IP adres is). Ik begrijp het niet helemaal, maar ze blijven een beetje vaag.. Op een of andere manier is mijn IP via de WiFi aangemerkt als niet in NL/VPN en ze boden niet aan om dit aan te passen. Mogelijke oplossingen vanuit Netflix zijn:

- Een nieuw IP adres krijgen van Ziggo. Hoe kan ik dat aanvragen? (of een nieuw modem aanvragen?)

- Het extended account (ik ben een extra account van het hoofdaccount) door het hoofdaccount laten annuleren en opnieuw aanvragen.

Steefb

Level 20
  • 17065Posts
  • 3110Oplossingen
  • 8153Likes

@JuulMat  schreef:

. Mogelijke oplossingen vanuit Netflix zijn:

- Een nieuw IP adres krijgen van Ziggo. Hoe kan ik dat aanvragen?

Ziggo doet dat niet. Men ziet dit (terecht) als een probleem dat de aanbieder (in dit geval netflix) moet oplossen.

JuulMat
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, dat vreesde ik al. Ik zei al dat ik niet het idee had dat je zomaar een nieuw IP adres kon aanvragen (anders had Ziggo dit al aangeboden toen ik met hen belde). Maar de mdw van Netflix bleef aanhouden dat het geen probleem zou moeten zijn. Ik ga de andere oplossing proberen. Maar wat een gedoe.. De medwerker aan de telefoon gaf aan dat een nieuw profiel aanmaken vaak helpt bij dit probleem maar dat kan ik niet omdat ik een extra/aanvullend account heb met maar één profiel. Maar wellicht is dat wel een oplossing voor @Rob St als jij het hoofdaccount bent? 

Steefb

Level 20
  • 17065Posts
  • 3110Oplossingen
  • 8153Likes

@JuulMat  schreef:

Maar de mdw van Netflix bleef aanhouden dat het geen probleem zou moeten zijn. I

Geeft maar weer aan dat het onkunde/onwil vanuit netflix is.

Geen enkele provider is scheutig met het veranderen van ip adres.

Rob St

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gaat bij mij om hoofdprofiel dus kan dat niet wisselen. Vreemde gang van zaken.