Beste Paul,
Blijkbaar hebben netflix/ziggo het opgelost (idd binnen 3 werkdagen zoals beloofd) want inmiddels werkt netflix weer naar behoren.
Ik had het probleem op alle apparaten, smarttv, laptop, telefoon en tablet.
Het probleem trad alleen op bij de ziggo-verbinding, een andere internetprovider gaf geen enkel probleem.
De letterlijke melding was " je gebruikt een VPN of proxy. Schakel dergelijke services uit en probeer het opnieuw. Ga naar netflix.com/proxy voor meer ondersteuning" (zwart tv scherm met deze melding in witte letters).
Maar ik gebruikte geen vpn of proxy. "Romy" van de ziggo helpdesk vond van wel "want dat kan niet anders" en ik moest het zelf maar uitzoeken. En nee, ze kon me verder met niemand doorverbinden en een klacht moest ik maar bij haar indienen.
De 2e keer dat ik de ziggo helpdesk belde kreeg ik een meneer die wel ter zake kundig was en die wist me te vertellen dat netflix bepaalde ip's blackliste en dat waarschijnlijk het probleem was.
Met die informatie weer netflix gebeld en daar verzekerde me iemand dat ze met ziggo in conclaaf zouden gaan, oplossing binnen 3 werkdagen!
En zo geschiedde.....mijn vrouw was heel blij.
Ik ben nog steeds wat minder blij met "Romy" en in de volksbuurt waar ik opgroeide hadden we een naam voor dat soort dames.
Maar dat is weer een heel ander verhaal.