@AoxoMoxoA
Het is toch zo dat app op de mediabox zelfstandig in de verbinding met NETFLIX werkt of via een APP op je TV of browser. Het enige is dat je Netflix account en het innen van het abonnement via Ziggo wordt gedaan. Netflix is dus geen toeleverancier voor Ziggo.
Netflix “denkt” door je IPv4 of IPV6 adres dat het via een VPN gaat of uit een ander land komt.
Dit kan meerdere oorzaken hebben: volkomen onterecht, ADblockers, blokkeren analyse-datacollection-malware sites bv met Pi-hole, virusscanners met VPN technologie, browser met ingebouwde VPN etc.
Of misschien wel een verkregen IPv4 en/of IPv6 adres van Liberty Global,Vodafone,Ziggo die eigenlijk niet in Nederland uitgereikt had mogen worden. Is ook gebeurd bij een provider in Australie, waarbij klanten onterecht werden gezien als komend van een heel ander land en die hadden niet alleen problemen Netflix.
Het kan zomaar zijn dat de ene keer via de IPv4 verbinding goed gaat en een andere dag via de IPv6 verbinding onterecht als VPN wordt gezien, of visa versa.
Maw wordt alleen het IPv6 of IPv4 adres geblokt? of allebei?