webbegod

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netflix: Geen land gerelateerde content door VPN IP adres (wat niet zo is)

Netflix geeft sinds 2 dagen aan dat ik vpn gebruik  wat niet zo is en dus geen land gerelateerde content laat zien na contact met netflix zeggen ze dat men ip adress daar de schuldige van is ......vervolgens is ziggo alleen goed uit aan het zoeken maar komt er ook niet achter iemand hier ook zulks probleem.als ik het op men telefoon kijk via het kpn netwerk geen probleem kijk ik via de wifi ontstaat pas het probleem dus is modem gerelateerd omdat de tv bedraad in de modem zit.sorry voor de erg plastische en moeilijke omschrijving.

Uitgelicht
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Reacties
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen allemaal,

Langs deze weg even een tussentijdse update over de stand van zaken. Netflix heeft een beschermingsmechanisme waarmee gecontroleerd wordt of IP adressen een VPN of proxyserver gebruiken. Bij een aantal van onze klanten wordt sinds kort het IP adres onterecht geassocieerd met een VPN of proxyserver. Hierdoor krijgen klanten bij bepaalde content onterecht de melding “Uit onze gegevens blijkt dat je een unblocker of proxy gebruikt”. Onze netwerkspecialisten zijn samen met Netflix bezig om het probleem zo snel mogelijk op te lossen en de IP reeksen te whitelisten

10 Reacties 10
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

(Overbodige reactie, zie hieronder.)

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Er zijn meer meldingen. Ik vermoed dat Netflix optreedt tegen account sharing en dat daarom deze berichten binnenkomen. Ziggo staat hier buiten.

Of dat account sharing terecht of onterecht is kunnen we hier niet beoordelen. Netflix lijkt niet te willen vertellen wat  en waarom dit gebeurt en laat het aan de providers om het op te lossen.

 

Netflix: Uit onze gegevens blijkt dat je een unblo... - Ziggo Community

Netflix beweert dat ik VPN gebruik, wat niet zo is - Pagina 2 - Ziggo Community

Bart1927

Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Ik heb hetzelfde. Volgens een medewerker van Netflix die ik sprak heeft het niks te maken met account sharing, maar met het vermoeden dat de abonnee een IP-adres gebruikt dat van een VPN is, zodat het voor Netflix niet vast te stellen is in welk land je je bevindt, en daarom krijg je alleen nog maar de content te zien die voor alle landen beschikbaar is (waaronder dus Netflix originals). Netflix kaatst de bal terug naar Ziggo, en stelt dat Ziggo maar contact moet opnemen met Netflix om uit te leggen dat de betreffende IP-adressen ten onrechte geblokkeerd worden.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @webbegod en een warm welkom op de Community,

 

Wat ontzettend balen dat ook bij jou bepaalde Netflix content niet meer werkt sinds enkele dagen! We hebben in 2 andere topics dezelfde melding ontvangen van 3 andere klanten. Zie hierovoor ook de topics die expert @Steefb heeft doorgegeven: 

Netflix: Uit onze gegevens blijkt dat je een unblo... - Ziggo Community

Netflix beweert dat ik VPN gebruik, wat niet zo is - Pagina 2 - Ziggo Community


Ik heb aan de hand van de voorbeelden de kwestie bij ons intern onder de aandacht gebracht zodat dit verder uitgezocht kan worden. Zodra ik een terugkoppeling hierop heb van mijn collega's laat ik het uiteraard weten. 

webbegod
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Paul net met je collega Mike gesproken en dank je wel dat jullie er zoveel tijd insteken .De afgelopen 2 dagen gewoon netflix gekeken en nu weer het zelfde probleem,zoals Mike in een uitgebreide uitleg al tegen mij zei het probleem ligt duidelijk bij netflix alleen van de kromme dat jullie moeten bewijzen dat het ip adress niet geblockt is en er niks mee aan de hand is  terwijl hun het eigenlijk wel doen?????? Zou brein en of account sharing er iets mee te maken hebben.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen allemaal,
 

Er loopt op dit moment een onderzoek vanwege de meldingen die wij hebben ontvangen waarbij bepaalde Netflix content niet werkt via de Ziggo internetverbinding.Zodra er mee bekend is delen wij het uiteraard binnen dit topic. De hier aangedragen voorbeelden zijn in iedergeval al doorgegeven ten behoeve an het onderzoek. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen allemaal,

Langs deze weg even een tussentijdse update over de stand van zaken. Netflix heeft een beschermingsmechanisme waarmee gecontroleerd wordt of IP adressen een VPN of proxyserver gebruiken. Bij een aantal van onze klanten wordt sinds kort het IP adres onterecht geassocieerd met een VPN of proxyserver. Hierdoor krijgen klanten bij bepaalde content onterecht de melding “Uit onze gegevens blijkt dat je een unblocker of proxy gebruikt”. Onze netwerkspecialisten zijn samen met Netflix bezig om het probleem zo snel mogelijk op te lossen en de IP reeksen te whitelisten

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen allemaal,

 

We zijn benieuwd of de problemen zoals hier beschreven bij jullie nog opspelen. Indien dit nog het geval is dan is onze vraag of je een snelheidstest zou willen doen via instellingen-netwerk-diagnostiek-internetsnelheid. En een screenshot wil delen van het resultaat. Kan je deze met ons delen, zodat wij het weer voor je door kunnen zetten? 

Bart1927

Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Hoi Paul, bij mij werkt Netflix sinds een paar weken gelukkig weer probleemloos. Nu ben ik wel benieuwd wat nu uiteindelijk de oorzaak was. Lag het aan de netwerkinstellingen van Ziggo, zoals Netflix halsstarrig bleef volhouden, en zo ja, zijn deze dan nu gewijzigd? Of was er toch sprake van IP-adressen die door Netflix op een zwarte lijst waren gezet (hoewel Netflix het bestaan van een dergelijke lijst tegenover mij bij hoog en bij laag ontkend heeft), en heeft Netflix deze adressen nu weer van die lijst verwijderd?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Fijn om te lezen dat het weer werkt @Bart1927 🙂 In deze reactie van Paul lees je wat het probleem is geweest. Meer informatie hebben wij niet voor je. 

Uitgelicht topic