1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
MinoukBW

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Net overgegaan op Ziggo en nu is mijn computer niet meer beveiligd.

Nadat ik van KPN naar Ziggo ben overgegaan kan ik geen site meer openen zonder door te klikken naar geavanceerd en dan te kiezen voor onbeveiligd openen. 

Wel kreeg ik van Ziggo bericht dat ik safe online kan installeren van hen. Dit gaat echter niet omdat ik een MAC uit 2014 heb die niet verder update tot OS X 10.10.5 

Net gebeld, maar kreeg geadviseerd mackeeper te installeren, wat ook weer maandelijks geld kost en hij wist eigenlijk niet zoveel van mac dus of het echt de oplossing is, is onduidelijk. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 25005Posts
  • 1076Oplossingen
  • 8175Likes

Probeer eens een software Update op jou Mac of ga even naar de Support pagina van Apple en toets daar je serienummer dan kan je zien of je nog kan upgraden via hun speciale software pagina. voor Macbook Air 2012 is Catalina de laatste. en ik gebruik nog steeds mijn Macbook maar als backup heb ik een iPad2019 en nog een windows laptop van me partner.

Als je een upgrade kan doen dan eerst dat en daarna Safe Online via www.ziggo.nl inloggen op Mijn Ziggo met je gegevens en dan ga je naar Producten, vervolgens internet en je kiest Beveiliging instellen, dan doet Safe Online de rest.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 25005Posts
  • 1076Oplossingen
  • 8175Likes

Je kan vanuit Ziggo gewoon Safe online installeren dit doe je door naar www.ziggo.nl te gaan.

Log in in de rechter boven hoek op Mijn Ziggo

Ga vervolgens naar producten en kies tabblad internet en scrol naar Beveiliging instellen

Dan zal Ziggo Safe Online openen en zich installeren.

Ik heb een Macbook uit 2012 en die draait op 10.15.7 OS Catalina dus jou Mac zou deze ook moeten kunnen draaien door de software te updaten via het Apple Logo dan Over deze Mac kiezen.

Maar als in jou Mac de Firewall aanstaat heb je al een goede internet beveiliging, want Mac's zijn al uit zichzelf beter beveiligd als Windows PC's

Jan F.

Level 20
  • 17072Posts
  • 1329Oplossingen
  • 2624Likes

Ik gebruik al jaren de gratis versie van Sophos als virusscanner op mijn iMac.

MinoukBW
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi, dat heb ik al gedaan. Maar als ik naar updaten gaat staat er dat er geen nieuwe updates zijn. Verder dan 10.10.15 gaat hij dus niet en het downloaden van ziggo safe online lukt dus niet

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Misschien kom je hiermee verder.

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 25005Posts
  • 1076Oplossingen
  • 8175Likes

Als het een iMac is dan is Mojave, Catalina, Big Sur is MacOS 11 dat gaat ie niet pakken.

Ik kan ook niet hoger dan Catalina. Mijn Macbook is te oud voor upgrade.

Wel goed meegedacht @KBX458 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 229Oplossingen
  • 415Likes

Hey @MinoukBW! Welkom op de Ziggo Community! 

Erg jammer dat je nu geen beveiliging meer hebt op je computer en dat het ook niet lukt met Safe Online. Hoe gaat het nu en is het inmiddels al gelukt?

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 25005Posts
  • 1076Oplossingen
  • 8175Likes

Probeer eens een software Update op jou Mac of ga even naar de Support pagina van Apple en toets daar je serienummer dan kan je zien of je nog kan upgraden via hun speciale software pagina. voor Macbook Air 2012 is Catalina de laatste. en ik gebruik nog steeds mijn Macbook maar als backup heb ik een iPad2019 en nog een windows laptop van me partner.

Als je een upgrade kan doen dan eerst dat en daarna Safe Online via www.ziggo.nl inloggen op Mijn Ziggo met je gegevens en dan ga je naar Producten, vervolgens internet en je kiest Beveiliging instellen, dan doet Safe Online de rest.