goedemiddag ik dacht eindelijk snel internet nieuwe klant van ziggo blijk dus dat de modem rood. monteur is ingepland maar nou zou ik willen weten wat de monteur precies gaat doen? gaat die linkere aansluiting borren of hoe zit dat?
Opgelost! Ga naar oplossing.
heb een update! en tis gelukkig goed afgelopen(niks hoefde vervangen te worden) de AOP zat in meterkast en mij kamer was daar nog niet aangesloten dus heb lekker de modem in me kamer(monteur was op tijd en heel erg vriendelijk en had antwoorden op me vragen) dus heb eindelijk internet! nog bedankt dat jullie me hebben geholpen en me advies hebben gegeven
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@TychoArtz schreef:
goedemiddag ik dacht eindelijk snel internet nieuwe klant van ziggo blijk dus dat de modem rood. monteur is ingepland maar nou zou ik willen weten wat de monteur precies gaat doen? gaat die linkere aansluiting borren of hoe zit dat?
Hoi,
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.
De foto van de doos is wat verwarrend , zit er 1 gat in en daar heb je alleen het modem op aangesloten ?
De doos waar je op aansluit is dat de doos daar waar de Ziggo kabel binnenkomt ? heb je een meterkast waar ook een AOP ( doos s ) in zit ?
ZE gaan zeker niet boren in het linker gat als je dat bedoeld 😉
2e foto zo zou het moeten zitten 😉
hoi hoi! het is de kabel van ziggo maar de AOP doos is alleen in de woonkamer(appartement) (tis namelijk een zorg instelling) er zit alleen een aansluiting in de rechte kant.
@TychoArtz schreef:
hoi hoi! het is de kabel van ziggo maar de AOP doos is alleen in de woonkamer(tis namelijk een zorg instelling) er zit alleen een aansluiting in de rechte kant.
Heb je in de zorg instelling wel een eigen adres ? , en zijn er andere bewoners die een Ziggo aansluiting hebben ?
ja ik heb een eigen adres heb ook kamer nummer er bij gegeven(of er meerdere bewonders zijn met ziggo aansluiting denk ik wel) maar heb netjes me kamer nummer erbij gezet en stond dat er gewoon internet beschikbaar was. alleen wil niet straks dat monteur komt en dat die niks voor me kan betekenen 😕
@TychoArtz schreef:
ja ik heb een eigen adres heb ook kamer nummer er bij gegeven(of er meerdere bewonders zijn met ziggo aansluiting denk ik wel) maar heb netjes me kamer nummer erbij gezet en stond dat er gewoon internet beschikbaar was. alleen wil niet straks dat monteur komt en dat die niks voor me kan betekenen 😕
Dat snap ik , maar ik stel voor om dat toch maar te doen/af te wachten
zo aan de sticker op de wandcontactdoos te zien is die ooit aangelegd door de technische afdeling van de zorginstelling.
mogelijk is er een centraal aop + versterker/multitap waar de kamers (appartementen) op zitten
mag ik vragen wat je daar precies mee bedoeld? 😅
ik bedoel dat er ergens in het pand de (groene) kabel van ziggo binnen komt en dat vanuit die ruimte (meterkast) kabels naar de appartementen gaan
dat zou goede kunnen. ik heb zelf geen idee want ben zelf nooit in meter kast geweest maar dacht zelf dat het aan de aansluiting ligt op me appartement omdat die linkere aansluiting dicht zit 😕 maar ik wacht het rustig af!
kun je een foto maken van de rechter kant zonder de kabel erin
Van de appartement of? Kan de meterkast niet in.
het appartement
perfect
die wandcontactdoos is waarschijnlijk niet retour geschikt
in dat geval zal een monteur die vervangen voor een nieuwe
ziggo gebruikt overigens alleen enkele (een gat) wandcontactdozen indien je ook tv wild gebruiken kan er een poa-01-b splitter op
de wandcontactdoos worden aangesloten met daarop het modem en de tv
ahhh oke moet ik ergens erbij zetten dat het vervangen moet worden bijvoorbeeld bij monteur afspraken op ziggo of?
zodra een moderator de monteur heeft ingepland
kijkt een monteur wat er moet gebeuren.
vermelden dat de wandcontactdoos vervangen moet worden is niet vereist
monteur is gelukkig al ingeplant! 🙂
@TychoArtz fijn dat er al een monteur gepland is. Ik reken erop dat het daarmee ook opgelost is.
Mocht er hierna nog iets nodig zijn, de Ziggo Community staat voor je klaar zoals je ziet met de goede hulp van @Ronihd en @anoniemforum
ik zou een update geven als de monteur is langs gekomen! 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.