1
Vraag
2
Reacties
TychoArtz

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Net Nieuwe Klant van ziggo(gaat meteen mis)

goedemiddag ik dacht eindelijk snel internet nieuwe klant van ziggo blijk dus dat de modem rood. monteur is ingepland maar nou zou ik willen weten wat de monteur precies gaat doen? gaat die linkere aansluiting borren of hoe zit dat?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
TychoArtz
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

heb een update! en tis gelukkig goed afgelopen(niks hoefde vervangen te worden) de AOP zat in meterkast en mij kamer was daar nog niet aangesloten dus heb lekker de modem in me kamer(monteur was op tijd en heel erg vriendelijk en had antwoorden op me vragen) dus heb eindelijk internet! nog bedankt dat jullie me hebben geholpen en me advies hebben gegeven

Bekijk in context

20 Reacties 20
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@TychoArtz  schreef:

goedemiddag ik dacht eindelijk snel internet nieuwe klant van ziggo blijk dus dat de modem rood. monteur is ingepland maar nou zou ik willen weten wat de monteur precies gaat doen? gaat die linkere aansluiting borren of hoe zit dat?


Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

De foto van de doos is wat verwarrend , zit er 1 gat in en daar heb je alleen het modem op aangesloten ?

De doos waar je op aansluit is dat de doos daar waar de Ziggo kabel binnenkomt ? heb je een meterkast waar ook een AOP ( doos s ) in zit ? 

 

ZE gaan zeker niet boren in het linker gat als je dat bedoeld 😉 

 

Ronihd_0-1649163688792.png

2e foto zo zou het moeten zitten 😉

 

Ronihd_1-1649163749465.png

 

TychoArtz
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

hoi hoi! het is de kabel van ziggo maar de AOP doos is alleen in de woonkamer(appartement) (tis namelijk een zorg instelling) er zit alleen een aansluiting in de rechte kant.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@TychoArtz  schreef:

hoi hoi! het is de kabel van ziggo maar de AOP doos is alleen in de woonkamer(tis namelijk een zorg instelling) er zit alleen een aansluiting in de rechte kant.


Heb je in de zorg instelling wel een eigen adres ? , en zijn er andere bewoners die een Ziggo aansluiting hebben ? 

 

TychoArtz
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

ja ik heb een eigen adres heb ook kamer nummer er bij gegeven(of er meerdere bewonders zijn met ziggo aansluiting denk ik wel) maar heb netjes me kamer nummer erbij gezet en stond dat er gewoon internet beschikbaar was. alleen wil niet straks dat monteur komt en dat die niks voor me kan betekenen 😕

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@TychoArtz  schreef:

ja ik heb een eigen adres heb ook kamer nummer er bij gegeven(of er meerdere bewonders zijn met ziggo aansluiting denk ik wel) maar heb netjes me kamer nummer erbij gezet en stond dat er gewoon internet beschikbaar was. alleen wil niet straks dat monteur komt en dat die niks voor me kan betekenen 😕


Dat snap ik , maar ik stel voor om dat toch maar te doen/af te wachten 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

zo aan de sticker op de wandcontactdoos te zien is die ooit aangelegd door de technische afdeling van de zorginstelling.

mogelijk is er een centraal aop + versterker/multitap waar de kamers (appartementen) op zitten

TychoArtz
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

mag ik vragen wat je daar precies mee bedoeld? 😅

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

ik bedoel dat er ergens in het pand de (groene) kabel van ziggo binnen komt en dat vanuit die ruimte (meterkast) kabels naar de appartementen gaan 

TychoArtz
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

dat zou goede kunnen. ik heb zelf geen idee want ben zelf nooit in meter kast geweest maar dacht zelf dat het aan de aansluiting ligt op me appartement omdat die linkere aansluiting dicht zit 😕 maar ik wacht het rustig af!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

kun je een foto maken van de rechter kant zonder de kabel erin

TychoArtz
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Van de appartement of? Kan de meterkast niet in.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

het appartement 

TychoArtz
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

image.jpg

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

perfect 

die wandcontactdoos is waarschijnlijk niet retour geschikt

in dat geval zal een monteur die vervangen voor een nieuwe 

ziggo gebruikt overigens alleen enkele (een gat) wandcontactdozen indien je ook tv wild gebruiken kan er een poa-01-b splitter op

de wandcontactdoos worden aangesloten met daarop het modem en de tv

TychoArtz
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

ahhh oke moet ik ergens erbij zetten dat het vervangen moet worden bijvoorbeeld bij monteur afspraken op ziggo of?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

zodra een moderator de monteur heeft ingepland 

kijkt een monteur wat er moet gebeuren.

vermelden dat de wandcontactdoos vervangen moet worden is niet vereist

TychoArtz
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

monteur is gelukkig al ingeplant! 🙂

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1318Posts
  • 203Oplossingen
  • 663Likes

@TychoArtz fijn dat er al een monteur gepland is. Ik reken erop dat het daarmee ook opgelost is. 
Mocht er hierna nog iets nodig zijn, de Ziggo Community staat voor je klaar zoals je ziet met de goede hulp van @Ronihd en @anoniemforum

TychoArtz
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

ik zou een update geven als de monteur is langs gekomen! 🙂

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic