1
Vraag
2
Reacties
th.voesten

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nefit easy thermostaat kan niet verbinden met Ziggo firewall actief.

na istallatie krijgt de thermostaat geen verbinding met internet (wel met de Wifi)
Uitschakelen van de firewall in de Ziggo router verhelpt het probleem, maar is mi niet de oplossing
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
th.voesten
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
MAC adres van de thermostaat toegevoegd aan de trusted computers in de Ziggo modem, en thermostaat is nu online met met de firewall ingeschakeld

Bekijk in context

5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Heb je al even gezocht op dit forum?

https://community.ziggo.nl/search?q=Nefit
th.voesten
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
staat niet bij wat ik zoek. Als ik de firewall uitschakel (of low) in de ziggo modem werkt alles zoals zou moeten. Zet ik de firewall aan (medium) werkt de internet verbinding van de thermostaat niet meer
th.voesten
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
MAC adres van de thermostaat toegevoegd aan de trusted computers in de Ziggo modem, en thermostaat is nu online met met de firewall ingeschakeld
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
th.voesten wrote:
MAC adres van de thermostaat toegevoegd aan de trusted computers in de Ziggo modem, en thermostaat is nu online met met de firewall ingeschakeld


Welke rules hanteert “de great firewall” van zo’n connectbox eigenlijk? Staat dat ergens omschreven?
th.voesten
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Technicolor modem/router. Er wordt bijna alles geblokkeerd als de firewall op medium staat, een aantal poorten staan open. Hoe deze ingesteld (enabled / disabled) moeten worden is niet duidelijk
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic