Mijn Nedis Zigbee Gateway en de daarmee verbonden smart plugs werkten goed met de Ziggo router. Sinds kort heb ik de TP-Link Deco M4 units, maar het lukt me niet om de Nedis Zigbee Gateway te verbinden met de Ziggo Wifi. Ik probeer dit op allerlei manier via de Nedis Smartlife app, maar het lukt niet. Ook heb ik de 5Ghz wifi uitgeschakeld, ook al omdat ik begrijp dat de Nedis gateway alleen met 2.4Ghz. werkt. Weet iemand raad?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo,
Veel 'goedkope' en/of qua ruimte beperkte en/of wat oudere apparaten, hebben vaak problemen met moderne wifi technieken zoals b.v. Mesh. Vaak komt dat doordat de gebruikte software en/of hardware in die 'goedkope' apparaten met minimale eisen worden gemaakt. Daardoor voldoen ze vaak niet geheel ( of geheel niet ) aan de huidige standaarden of ze zijn niet met het oog op de toekomst ontworpen en hebben zo geen ‘kennis’ van de nieuwe aankomende technieken. Daardoor functioneren deze apparaten slecht ( of niet ) met moderne apparatuur, die wel die nieuwe functies/technieken hebben. Door het b.v. uitschakelen van bepaalde Mesh functies, kan u vaak deze apparatuur toch verbinden.
Probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :
Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”
Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.
Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?
Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.
Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo,
Veel 'goedkope' en/of qua ruimte beperkte en/of wat oudere apparaten, hebben vaak problemen met moderne wifi technieken zoals b.v. Mesh. Vaak komt dat doordat de gebruikte software en/of hardware in die 'goedkope' apparaten met minimale eisen worden gemaakt. Daardoor voldoen ze vaak niet geheel ( of geheel niet ) aan de huidige standaarden of ze zijn niet met het oog op de toekomst ontworpen en hebben zo geen ‘kennis’ van de nieuwe aankomende technieken. Daardoor functioneren deze apparaten slecht ( of niet ) met moderne apparatuur, die wel die nieuwe functies/technieken hebben. Door het b.v. uitschakelen van bepaalde Mesh functies, kan u vaak deze apparatuur toch verbinden.
Probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :
Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”
Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.
Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?
Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.
Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.
ik had al eerder een soortgelijk bericht gelezen, maar het heeft niet geholpen. De zigbee gateway kan ik nog steeds niet aanmelden ondanks resets
@Pasi wil je nog eens meekijken? Misschien heb je meer tips en komen jullie er samen uit 😄
@wevebe schreef:ik had al eerder een soortgelijk bericht gelezen, maar het heeft niet geholpen. De zigbee gateway kan ik nog steeds niet aanmelden ondanks resets
Wat hebt u allemaal gereset ?
@wevebe schreef:...maar het lukt me niet om de Nedis Zigbee Gateway te verbinden met de Ziggo Wifi...
Waarschijnlijk is dit een schrijffout, maar u moet de Nedis natuurlijk verbinding met de Deco wifi.
U had ook 1 of een mix van de onderstaande opties geprobeerd ?
Staat de Deco set in AccessPoint mode?
Als het goed is, hebt u de wifi van de Ziggo Modem/Router uit staan. U zou deze ook weer aan kunnen zetten en alleen met de Nedis daarop in loggen. Op alle andere apparaten moet u dan dat ZMR wifi netwerk verwijderen/vergeten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.