1
Vraag
2
Reageer en help mee
Willynology

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nas via internet benaderen

Hallo Allemaal,

Ik probeer, zoals anderen (ik heb diverse draadjes gelezen) een Nas, aangesloten op de Ziggo Connectbox, te benaderen via internet. Dit lukt niet. Ik heb het automatisch instellen van de Synology geprobeerd, maar tijdens het testen van de verbinding krijg ik een melding dat er twee routers in mijn netwerk zijn, en kom ik niet verder. De oplossing die wordt gegeven, is de router in brug modus te zetten. (werkt niet).
Ik gebruik de wifi van de router niet, maar een mesh van TP-link (Deco).
Voorheen gebruikte ik in deze configuratie een nas van WD, de MyCloud, en die was wél te benaderen via internet.
Wanneer ik nieuwe regels probeer in te stellen in de menu's van de connectbox krijg ik vooringevulde IP-adressen, waarbij ik alleen de laatste twee cijfers kan invullen, maar de drie ervoor zijn niet te veranderen. Ik kan, kortom, geen veranderingen aanbrengen. Ik heb alleen een keer een aantal poorten kunnen openen met behulp van een vriendelijke Ziggo-jongen, maar ook dat werkte niet.
Weet iemand hoe ik éen en ander wél aan de praat kan krijgen?
Graag hoor ik van jullie,

Willem

5 Reacties 5
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 11191Posts
  • 669Oplossingen
  • 4197Likes

Waarschijnlijk staat de eigen router niet in AP mode. Of is de NAS direct op de modemrouter aangesloten?

Bij port forwarding hoef je alleen het interne IP-adres (van de NAS) in te vullen, de eerste drie octetten van het adres hoef je dus niet te veranderen.

Willynology
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat bedoel je met de "eigen" router? Ik heb alleen de connectbox. De nas zit met een lan-kabel direct verbonden met de connectbox.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 11191Posts
  • 669Oplossingen
  • 4197Likes

Ik denk dat ik de zin "Ik gebruik de wifi van de router niet, maar een mesh van TP-link (Deco)." verkeerd gelezen heb.

Kun je een screenshot plaatsen van de port forwarding-regels? Zorg ervoor dat UPnP is uitgeschakeld.

Willynology
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Tobias,
Op dit moment zijn er geen poorten geforward.

Willem

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 11191Posts
  • 669Oplossingen
  • 4197Likes

Zonder port forwarding (of VPN) kun je de NAS niet benaderen via het externe/publieke IP-adres.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.