1
Vraag
2
Reageer en help mee
AJV_55

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nas en ip-camera aansluiten

De bedrade aansluitingen van mijn NAS (een WD MyCloud) en IP-Camera (een Eminent 6350) worden niet effectief als ik die aangesloten heb aan de achterzijde van de connectbox. In de Administrator pagina het overzicht van bedrade aansluitingen verversen helpt niet.

UpNp staat aan en ook in DHCP veranderd er niets.

Wie heeft de oplossing? 

6 Reacties 6
DennyW
Expert
Expert
  • 3026Posts
  • 247Oplossingen
  • 854Likes

Zelf heb ik geen WC NAS en / of een IP-camera, zodat ik je hiermee niet verder kan helpen anders dan te zeggen dat je die dient de installeren conform hun gebruiksaanwijzing.

Maar,..... je zou mogelijke hulpvaardigen in dit forum enorm op weg kunnen helpen als ook aangeeft of:

- Beide apparaten nu nieuw uit de doos komen of dat deze al eerder werkend bij jou aangesloten zijn geweest.

-Was dit dan op dezelfde Ziggo-modem-router? Wat is er nieuw of wat is er veranderd?

-Is er bij eerder installatie mogelijk bij de devices een z.g. statisch (vast) IP-adres ingesteld (i.p.v. een dynamisch IP-adres via DHCP)?

-Weken de devices middels een app die contact maakt een een server van de fabrikant?

-Enz., enz.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 1816Posts
  • 134Oplossingen
  • 486Likes

@AJV_55 welkom op de Ziggo Community! Met al die apparaten en instellingen van tegenwoordig snap ik dat je even extra kennis en kunde zoekt.

Kan je iets met de tips van DennyW? Of is het al opgelost? Zoja, dan horen we dit graag! 

AJV_55
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je voor de respons, ik ben helaas niet meer toegekomen aan het uitvoeren van uw voorstellen door persoonlijke omstandigheden.

AJV_55
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan er zeker iets mee, maar moet daar even tijd voor kunnen nemen.

Dank.

puppie
Expert
Expert
  • 825Posts
  • 23Oplossingen
  • 252Likes

upnp zou ik zelf niet aanzetten.
Zijn beide (nas en camera) ingesteld om een ip adres te ontvangen.
dit kun je alleen zien in het menu van de nas cq camera.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2761Posts
  • 393Oplossingen
  • 969Likes

Goedemiddag @AJV_55, we zijn inmiddels een tijdje verder. Heb je de ruimte kunnen vinden om hier voor te gaan zitten? We horen het graag! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic