1
Vraag
2
Reacties
WED

Level 8
  • 193Posts
  • 5Oplossingen
  • 41Likes

Nas beveiligen

Hallo,

 

Ik heb "oude" NAS hier liggen, eem WD mycloud 2TB.

Deze gebruikte ik alleen om films, series en muziek op te slaan, en af te spelen via een mediaspeler zoals een Eminent en sinds kort ook Kodi op mijn TV.

Nu heb ik een tijdje geleden van Ziggo een blokkade gehad, en is gelukkig allemaal opgelost, zat volgens hun en mij niet in de NAS, maar daarna heb ik de NAS losgekoppeld, en durf deze ook niet meer te gebruiken, op de NAS was geen virus/mallware of iets anders te vinden.

 

Nu mis ik de NAS wel, gebruik nu externe een HDD en USB stick om deze content af te spelen op de mediaplayer en TV.

 

Ik heb niet veel kennis over het beveiligen van NAS enz. 

Misschien kunnen jullie mij tips geven wat ik kan doen, en wellicht in een gemakkelijke taal.

Op mijn laptop draait al tijden Ziggo Safe Online, en ik gebruik Malware bytes, maar deze draaien niet gelijkertijd,

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Architect_Kev

Level 7
  • 140Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes

Hey

 

Zoals anoniemforum al zei zal deze NAS waarschijnlijk geen updates meer krijgen.

Nou is dit gelukkig niet het einde van de wereld.

 

Aangezien een NAS 99% van de tijd lokaal is en binnen je eigen netwerk blijft kan je hem gewoon veilig aansluiten. Aangezien ik er vanuit ga op het moment dat er geen mensen op je netwerk zijn die er niet op horen te zitten hoef je iets minder rekening te houden met de beveiliging er van.

 

Het beveiligen van apparaten blijft altijd belangrijk maar gezien de aard van de data erop. Films en series zou een simpel wachtwoord al voldoende zijn.

 

Maak het natuurlijk niet te simpel.

 

Goede manier om te controleren of het een goed wachtwoord is is via diverse tools online.

 

https://bitwarden.com/password-strength/

 

Hoop dat je hier iets aan hebt 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @WED
Over je NAS en de beveiliging hiervan, kan ik je helaas ook niets helpen. Hopenlijk komt er snel iemand langs met de nodige informatie! 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welk model en bouwjaar ?

mogelijk krijgt die geen firmware/beveiliging’s updates meer waardoor de nas kwetsbaar is

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Gewoon aankoppelen en scannen.

Voor de zekerheid dan wel zorgen dat je pc geen internetverbinding heeft. Dus kabel eruit of WiFi uit.

Architect_Kev

Level 7
  • 140Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes

Hey

 

Zoals anoniemforum al zei zal deze NAS waarschijnlijk geen updates meer krijgen.

Nou is dit gelukkig niet het einde van de wereld.

 

Aangezien een NAS 99% van de tijd lokaal is en binnen je eigen netwerk blijft kan je hem gewoon veilig aansluiten. Aangezien ik er vanuit ga op het moment dat er geen mensen op je netwerk zijn die er niet op horen te zitten hoef je iets minder rekening te houden met de beveiliging er van.

 

Het beveiligen van apparaten blijft altijd belangrijk maar gezien de aard van de data erop. Films en series zou een simpel wachtwoord al voldoende zijn.

 

Maak het natuurlijk niet te simpel.

 

Goede manier om te controleren of het een goed wachtwoord is is via diverse tools online.

 

https://bitwarden.com/password-strength/

 

Hoop dat je hier iets aan hebt 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic