Hallo community,
De naams- en wachtwoordverandering netwerk die ik heb ingesteld via de modem instellingen worden niet doorgevoerd.
Momenteel is mijn netwerk dus zichtbaar onder twee namen en het nieuwe wachtwoord is op beide niet veranderd naar mijn nieuwe ingestelde wachtwoord.
Hoe kan ik dit verhelpen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @Kai1992
Hoe heeft u geprobeerd het wachtwoord en de netwerknaam te veranderen;
via de instellingen van het modem: http://192.168.178.1 of via de SmartWifi app?
Het kan óók zijn dat uw gewenste wachtwoord onvoldoende verschillende tekens bevat.
Hoi Wim,
Beide geprobeerd. Het wachtwoord bevat letters, cijfers en tekens. Het oude (nog steeds actieve) wachtwoord overigens ook.
Wat je kunt doen is het modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Het modem start dan op met de oorspronkelijke instellingen zoals-ie uit de doos kwam. En dan opnieuw kijken of je de wijzigingen wel kunt instellen.
@Kai1992 Even voor de zekerheid, heb je helemaal onderaan die pagina op Instellingen opslaan geklikt?
Tsja @Bert daar heb ik óók niet aan gedacht. 😳
Yes, heb ik gedaan. De nieuwe wifi naam is opgeslagen, het nieuwe wachtwoord niet. Het gekke is dat het netwerk nu dubbel zichtbaar is... Onder de oude en nieuwe naam. Een reset naar de fabrieksinstellingen is mijn laatste keuze, maar het lijkt erop dat dit de enige optie is.
@Kai1992 Is de ene naam van de 2,4 en de andere van de 5 GHz?
Of is er ook nog een gastnetwerk wat aanstaat?
@Bert Nee, dit is ook niet het geval. Ik heb de 2,4 en 5 GHz niet gescheiden. Ook geen gastnetwerk.
@Kai1992 Staat SmartWifi optimalisatie in of uitgeschakeld in je modem onder Draadloos?
@Bert deze staat ingeschakeld.
@Kai1992 Frappant dat de aanpassing niet opgeslagen wordt, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wel top dat je zelf zoveel test!
Tip, wis je cache en cookies eens en probeer het aan te passen middels een bekabelde verbinding. Doe het dan eens exact volgens deze stappen. Hoe gaat het dan?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.