blandagood

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Naam wijzigen wifi pods?

Hallo,

Wij hebben sinds kort 2 wifi pods gekregen en die zijn geïnstalleerd.

Nu is het wifi signaal weer naar behoren in huis, maar nu heb ik zowel mijn eigen netwerknaam, als een aparte van de ziggopods (ziggo genaamd). Is dit aan te passen zodat deze ook de zelfde naam krijgt als het bestaande netwerk, of moet dit perse hun eigen naam zijn.

Vriendelijke groet,

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Als het goed is hebben de pods en het modem met zowel 2,4 en 5 GHz allemaal dezelfde wifinaam.

De wifinaam Ziggo zou alleen uit je modem moeten komen, als de wifispot aanstaat.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Als het goed is hebben de pods en het modem met zowel 2,4 en 5 GHz allemaal dezelfde wifinaam.

De wifinaam Ziggo zou alleen uit je modem moeten komen, als de wifispot aanstaat.

blandagood
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

hoi Bert, bedankt voor je reactie!

 

 Het gaat mij niet om de 2,4 en 5 GHz.

Ik heb een bestaande netwerk, Monastery genoemd.

Alleen die van de pods heet Ziggo.

Nu wil ik weten of die van ziggo te hernoemen is naar mijn bestaande?

Als dat niet kan, wat heeft de bestaande dan voor zin, wij hebben de pods genomen omdat dat netwerk plots minder was geworden. Maar nu wordt de bestaande zelden gevonden door de mobiel (bijv.) en zit die voornamelijk op de ziggo netwerk(pods.)

Wifi is verders goed met de pods, maar het gaat mij om de verschillende namen, en niet om de 2,4 en 5GHz .

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@blandagood "Ik heb een bestaande netwerk, Monastery genoemd."

Heb je dat in je modem/router zo genoemd?

Dan zouden de pods die naam over moeten nemen, de pods kunnen geen eigen wifinaam hebben, die naam wordt aangestuurd door de wifinaam in het modem.

 

Kijk eens in je modem of de SmartWifi optimalisatie aangevinkt staat, want de pods en het modem zouden dezelfde wifinaam moeten hebben die je zelf aan kunt geven in Beveiliging.

 

Hier hebben de pods altijd dezelfde wifinaam als het modem.

blandagood
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Bert  schreef:

Heb je dat in je modem/router zo genoemd?

Dan zouden de pods die naam over moeten nemen, de pods kunnen geen eigen wifinaam hebben, die naam wordt aangestuurd door de wifinaam in het modem.

 

Kijk eens in je modem of de SmartWifi optimalisatie aangevinkt staat, want de pods en het modem zouden dezelfde wifinaam moeten hebben die je zelf aan kunt geven in Beveiliging.

 

Hier hebben de pods altijd dezelfde wifinaam als het modem.

 

hoi bert,

Nou ik heb gekeken en dat staat aan gevinkt.

Ik heb voor de zekerheid, deze uitgevinkt, opgeslagen en vervolgens weer aangevinkt en weer opgeslagen.

op dit moment is de ziggo netwerk op mijn telefoon nog wel te benaderen, maar is de signaal nu slecht en is mijn monastery netwerk goed en standaard . ik kan op de telefoon wel de naam van dit ziggo wifi netwerk aanpassen, maar of dit nu handig is weet ik niet.


 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@blandagood " ik kan op de telefoon wel de naam van dit ziggo wifi netwerk aanpassen, maar of dit nu handig is weet ik niet."

Waar kun je welke naam aanpassen?

In de SmartWifi app of ergens anders?

blandagood
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Bert,

Ik kan dit zien en aanpassen in de instellingen van mijn wifi van de mobiel zelf.

Met de smart wifiapp kan ik zelf niet echt heel veel.

ik zal een screenshot mee sturen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@blandagood Dat is de wifispot die op je modem aanstaat, die kun je zelf niet wijzigen, dat is om andere klanten van je modem gebruik te laten maken voor een internet verbinding, volledig buiten je eigen netwerk en gastnetwerk om: Wifispots | Internet zonder extra kosten | Ziggo

blandagood
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Bert,

Als dit verders buiten mijn eigen netwerk en gastnetwerk zou zijn,  vindt ik het raar dat het bij het installeren van de pods  tevoorschijn kwam en dat de telefoon daar continu op overschakelde, omdat hij daar de beste wifi had. Dit laatst is nu niet meer zo, deze verbinding is nu slecht en mijn eigenen netwerk is nu qua signaal het sterkst. Maar hij schakelt wel steeds naar die van ziggo .

blandagood
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb de wifispot even uit gezet op, mijn ziggo .

Nu zal het even duren voor het doorgevoerd is maar ik wil ff zien of dat ook daadwerkelijk dat ziggo netwerk is.

Dat even afwachten dus.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Ik weet niet wat hoe je installatie is verlopen, de wifispots staan standaard altijd aan.

 

Je kunt in je telefoon instellen dat de telefoon niet automatisch contact maakt met een bepaalde wifi verbinding, maar alleen handmatig.

In dit geval met de wifinaam Ziggo

blandagood
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Bert  schreef:

 

Je kunt in je telefoon instellen dat de telefoon niet automatisch contact maakt met een bepaalde wifi verbinding, maar alleen handmatig.

In dit geval met de wifinaam Ziggo

 

Hoi Bert,

ik kan dat niet vinden wat jij zegt, ik kan wel aan geven dat ik bepaalde netwerken wil vergeten.

Daar staat die van ziggo niet onder helaas.

Maar nu was de ziggo netwerk niet meer zichtbaar. laat maar hij is weer zichtbaar. 😢

 

Tot nu toe schakelt hij nog niet weer naar ziggo, dus dat is goed.

Je kan de wifispot op mijn ziggo in je account uit of aan zetten en ik heb hem uit gezet. Ik weet niet hoelang het moet duren voor dit is verwerkt en deze dus niet zichbaar meer zou moeten zijn.

Dus morgen nog maar afwachten, is die nog niet weg dan trek ik de pods er uit om te zien of die dan wel weg gaat. Alles om maar zeker te weten wat het nu is.

Heb ik een antwoord op de vraag?

In zekere zin wel, het zou de naam moeten aan nemen van je bestaande wifi net werk.

Nu nog het geval van het netwerkje ziggo waar ik niet steeds op wil.

Maar dat laat ik nu ff rusten.

Als hij helemaal weg is morgen  of niet dan meld ik me weer.

Kijken of we dat ook nog op kunnen lossen 😂

Bert alvast bedankt voor de reacties.

 


 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@blandagood Als je buren ook Ziggo hebben, dan zie je daar ook Ziggo wifispots van met die wifinaam, dus je eigen modem kan best uit zijn.

blandagood
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Bert,

Dit netwerk, kwam er pas bij na dat ik de pods had geïnstalleerd.

De screenshot die ik mee stuurde de vorige keer, dat is nog steeds van toepassing, ik kan nog steeds een naam aangeven en een wachtwoord en dergelijke. Lijkt mij niet dat die van de buren is.

Maar had gekund.

Zoals ik al zei, morgen even afwachten

 

blandagood
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Op dit moment is eindelijk die ziggo niet meer aan te passen zoals in de screenshot. Mss is deze die ik nu kan zien niet die vorige en heb nu ook niet meer dat de mobile daar steeds op wil.

Op dit moment gaat alles weer goed. Ik heb de pods niet hoeven te verwijderen 😁

Thanx voor de hulp Bert.

 

deze mag dicht!

 

groeten Roelof

Uitgelicht topic