Vraag
Reacties
Oplossing
vvanwetten
Level 2

Naam wifibooster (stopcontact) wijzigt terug

Ik heb een Connect Box van Ziggo, met daarbij een wifibooster via het stopcontact. Eerst heb ik lange tijd alle SSID's gelijk gehad via de aanbevolen automatische netwerk optimalisatie van de smart wifi app, met daarna continue ellende. Meermaals per dag de wifi van apparaten uit-/ en in moeten schakelen omdat ze wel verbonden waren (met voldoende bereik), maar er geen snelheid meer in zat. En ongeveer 3x per week mijn hele modem uit en aan moeten zetten. Nu heb ik de SSID van mijn 2.4 ghz en 5 ghz weer gesplitst, en gaat het iets beter.

 

Gisteren wilde ik echter ook de SSID van mijn wifibooster via het stopcontact hernoemen naar "zolder", en dat is in basis ook gelukt, maar hij verandert de SSID steeds na enkele minuten weer terug naar de SSID's van mijn hoofd modem. Volgens mij is dit probleem al eens eerder (HIER) in de community gemeld, maar is dat toen opgelost "door de engineers"? Is dit een bekend probleem? Is er mogelijk een workaround?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dit is als bedoeld, de Connect box en de witte wifibooster en de powerline booster nemen de SSID van het modem over.

 

Dat kun je uitzetten door in het modem de SmartWifi optimalisatie uit te zetten en de instellingen opslaan en dan kun je in het modem de namen aanpassen van de SSID 2,4 en 5 GHz en in de wifibooster kun je dan ook de SSID namen wijzigen van de 2,4 en 5 GHz.

 

Bert_0-1689769858024.png

 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dit is als bedoeld, de Connect box en de witte wifibooster en de powerline booster nemen de SSID van het modem over.

 

Dat kun je uitzetten door in het modem de SmartWifi optimalisatie uit te zetten en de instellingen opslaan en dan kun je in het modem de namen aanpassen van de SSID 2,4 en 5 GHz en in de wifibooster kun je dan ook de SSID namen wijzigen van de 2,4 en 5 GHz.

 

Bert_0-1689769858024.png

 

vvanwetten
Level 2
Topicstarter

Nou, dat (en daarna een restart van de Connect Box) heeft het probleem inderdaad opgelost! Wel jammer dat mijn wifi het beste functioneert met alle mogelijke optimalisaties uitgeschakeld. Ik had het graag anders gezien natuurlijk.

Jan Willem T
Level 2

Ik heb ook bovenstaand probleem. Onderstaande oplossing toegepast (kanaal optimalisatie uitzetten en modem herstarten) en helaas heeft dit niet geholpen. Heeft er iemand nog een andere suggesties? Ik belde ook met de klantenservice over deze technische vraag en zij adviseerden de vraag opnieuw in de community te stellen.

0 Kudos
Dennis
Community Moderator
Community Moderator

Olá @Jan Willem T en welkom op de Ziggo Community!

 

Goed dat je aan de figuurlijke bel trekt hierover. Van welk model modem maak je precies gebruik?

 

Wellicht dat @Bert mee wil kijken? Hoor het graag!

0 Kudos
Jan Willem T
Level 2

Dank je voor welkom!

Betreft de witte SmartWifi modem van  Compal (de Connectbox).

Ziggo heeft overigens een nieuw modem aangeboden die ik morgen ontvang.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dan zullen we dat eerst even afwachten voor we verder gaan zoeken.

0 Kudos
Jan Willem T
Level 2

Zojuist het nieuwe modem aangesloten. Het probleem is daardoor verholpen. Blij mee!