Ik heb een Connect Box van Ziggo, met daarbij een wifibooster via het stopcontact. Eerst heb ik lange tijd alle SSID's gelijk gehad via de aanbevolen automatische netwerk optimalisatie van de smart wifi app, met daarna continue ellende. Meermaals per dag de wifi van apparaten uit-/ en in moeten schakelen omdat ze wel verbonden waren (met voldoende bereik), maar er geen snelheid meer in zat. En ongeveer 3x per week mijn hele modem uit en aan moeten zetten. Nu heb ik de SSID van mijn 2.4 ghz en 5 ghz weer gesplitst, en gaat het iets beter.
Gisteren wilde ik echter ook de SSID van mijn wifibooster via het stopcontact hernoemen naar "zolder", en dat is in basis ook gelukt, maar hij verandert de SSID steeds na enkele minuten weer terug naar de SSID's van mijn hoofd modem. Volgens mij is dit probleem al eens eerder (HIER) in de community gemeld, maar is dat toen opgelost "door de engineers"? Is dit een bekend probleem? Is er mogelijk een workaround?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit is als bedoeld, de Connect box en de witte wifibooster en de powerline booster nemen de SSID van het modem over.
Dat kun je uitzetten door in het modem de SmartWifi optimalisatie uit te zetten en de instellingen opslaan en dan kun je in het modem de namen aanpassen van de SSID 2,4 en 5 GHz en in de wifibooster kun je dan ook de SSID namen wijzigen van de 2,4 en 5 GHz.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit is als bedoeld, de Connect box en de witte wifibooster en de powerline booster nemen de SSID van het modem over.
Dat kun je uitzetten door in het modem de SmartWifi optimalisatie uit te zetten en de instellingen opslaan en dan kun je in het modem de namen aanpassen van de SSID 2,4 en 5 GHz en in de wifibooster kun je dan ook de SSID namen wijzigen van de 2,4 en 5 GHz.
Nou, dat (en daarna een restart van de Connect Box) heeft het probleem inderdaad opgelost! Wel jammer dat mijn wifi het beste functioneert met alle mogelijke optimalisaties uitgeschakeld. Ik had het graag anders gezien natuurlijk.
Ik heb ook bovenstaand probleem. Onderstaande oplossing toegepast (kanaal optimalisatie uitzetten en modem herstarten) en helaas heeft dit niet geholpen. Heeft er iemand nog een andere suggesties? Ik belde ook met de klantenservice over deze technische vraag en zij adviseerden de vraag opnieuw in de community te stellen.
Olá @Jan Willem T en welkom op de Ziggo Community!
Goed dat je aan de figuurlijke bel trekt hierover. Van welk model modem maak je precies gebruik?
Wellicht dat @Bert mee wil kijken? Hoor het graag!
Dank je voor welkom!
Betreft de witte SmartWifi modem van Compal (de Connectbox).
Ziggo heeft overigens een nieuw modem aangeboden die ik morgen ontvang.
Dan zullen we dat eerst even afwachten voor we verder gaan zoeken.
Zojuist het nieuwe modem aangesloten. Het probleem is daardoor verholpen. Blij mee!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.