1
Vraag
2
Reacties
Aankondigingen
Nexema

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Na wijziging publiek IP OpenVPN verkeer geknepen

Vannacht is mijn publiek Ziggo IP  adres gewijzigd, sindsdien lijkt al mijn OpenVPN verkeer geknepen.

Waar ik tot gisteren nog 150 tot 160 Mbit haalde van mijn 500 Mbit is die nu bedroevend terug gezakt naar 50 Mbit.

Uiteraard verschillende VPN end points geprobeerd (Mullvad, AirVPN), modem en router is herstart.

31 Reacties 31
Meldingen
Aan Uit
Nexema
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Mark Ziggo kun jij die AOP installatie in gang zetten?

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes
Nexema wrote:

Nee, geen kruipruimte in mijn huis.

Hoe zet ik die controle in gang?

Zoals besproken komt aanstaande maandag een monteur bij je thuis langs om de groene kabel op te sporen en een AOP te installeren. Hier zitten geen kosten aan verbonden, tenzij je hem ook vraagt om de bekabeling in huis verder aan te passen (nieuwe coax kabels/stekkers/etc).

Mbt het onderzoek naar de VPN snelheid op de Connectboxen heb ik helaas nog geen reactie ontvangen, zodra ik iets hoor deel ik het.

Nexema
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Mark Ziggo wrote:
Nexema wrote:

Nee, geen kruipruimte in mijn huis.

Hoe zet ik die controle in gang?

Zoals besproken komt aanstaande maandag een monteur bij je thuis langs om de groene kabel op te sporen en een AOP te installeren. Hier zitten geen kosten aan verbonden, tenzij je hem ook vraagt om de bekabeling in huis verder aan te passen (nieuwe coax kabels/stekkers/etc).

Mbt het onderzoek naar de VPN snelheid op de Connectboxen heb ik helaas nog geen reactie ontvangen, zodra ik iets hoor deel ik het.

Kan de monteur ook eventueel een nieuw modem mee nemen?

Heb het idee dat die problemen geeft zodra er vele connecties worden open gezet, dat was eerst niet het geval.

Nexema
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Mark Ziggo Kleine update vanuit mijn zijde, het blijkt dat de signaalwaarde vanuit de wijkkast al te laag is. Monteur heeft het doorgezet intern.

Monteur heeft ook de demping gemeten vanuit de wijkkast naar mijn aansluiting en die is perfect.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes
Nexema wrote:

@Mark Ziggo Kleine update vanuit mijn zijde, het blijkt dat de signaalwaarde vanuit de wijkkast al te laag is. Monteur heeft het doorgezet intern.

Monteur heeft ook de demping gemeten vanuit de wijkkast naar mijn aansluiting en die is perfect.

Mooi dat dat is vastgesteld, hopelijk kan dit snel ingepland en opgelost worden!

Ik weet niet of een ander modem nodig is, de monteur heeft deze ook niet omgeruild zie ik.

Nexema
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Mark Ziggo Ik heb nog geen terug koppeling gekregen dat ze het signaal in de wijkkast al hebben aangepast. Kun jij dat zien?

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes
Nexema wrote:

@Mark Ziggo Ik heb nog geen terug koppeling gekregen dat ze het signaal in de wijkkast al hebben aangepast. Kun jij dat zien?

Ja, er is diezelfde dag nog een monteur bij de kast langsgeweest. Hoe is het met jouw verbinding?

Nexema
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het idee wel beter, zelfs met meerdere open connecties blijft de verbinding redelijk stabiel. OpenVPN is nog steeds een beroerde snelheid.

Tevens ben ik ook overgestapt van OpenVPN naar WireGuard wat helemaal een wereld van verschil is. Nu haal ik over de VPN 450 Mbit down en 40 Mbit up.

Dit is via OpenVPN

Dit is via WireGuard

Nexema
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste @Mark Ziggo 

Zou je nog eens een SNR grafiek kunnen posten? Ben benieuwd hoe de waarde nu zijn.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

Hm. De historische weergave heeft bijzonder weinig meetpunten, daar heb je momenteel niets aan @Nexema . Ligt aan het uitlees tooltje, niet aan de verbinding zelf.

Ik start even een gedetailleerde meting en koppel donderdag de resultaten daarvan terug, die geeft vaak wel alle meetpunten netjes weer.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

Ziet er momenteel prima uit, ziet er anders uit dan de eerdere grafiek omdat er veel meer meetpunten zijn en deze per kanaal de waarde geeft. Maar minder dan 2dB fluctuatie en ruim boven de marge!

Locatie gegevens gecensureerd ivm je privacy.

Ook in andere signalen zie ik geen enkel probleem. Jij ervaart iets anders?

Nexema
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Mark Ziggo wrote:

Ziet er momenteel prima uit, ziet er anders uit dan de eerdere grafiek omdat er veel meer meetpunten zijn en deze per kanaal de waarde geeft. Maar minder dan 2dB fluctuatie en ruim boven de marge!

Locatie gegevens gecensureerd ivm je privacy.

Ook in andere signalen zie ik geen enkel probleem. Jij ervaart iets anders?

Ik ervaar niet iets anders, verbinding lijkt weer stabiel te zijn. Zoals aangegeven is OpenVPN nog steeds geen hoogvlieger maar dat heb ik al opgelost met WireGuard.

Dank voor het meedenken.