Certificaat werd gewijzigd op 25-3-24.
Sindsdien geen mail meer te verzenden vanaf android telefoon
Mails verzenden via ziggomail , gmail en outlook lukt wel. Deze bleven zichtbaar "hangen" in de outbox .
Sinds 13.00 uur zijn ze daar niet meer zichtbaar. Ook niet in verzonden box en/of spambox.
Ontvangen lukt op zowel android telefoon als via ziggomail, gmail en outlook.
Hoe kan ik dit oplossen?
server in, zowel telefoon als laptop: pop.ziggo.nl /995 / ssl/tls
server uit, zowel tel. als laptop: smtp.ziggo.nl / 587 / starttls (alle certificaten accepteren)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Met POP wordt tegenwoordig (alleen) POP3 bedoeld. POP3 of IMAP gebruiken maakt geen verschil omdat de server gelijk blijft.
De oorzaak ligt waarschijnlijk bij (de Motorola build van) Android.
Je kunt K-9 Mail nog proberen, deze is net als Thunderbird ontwikkeld door Mozilla. Mogelijk maakt deze gebruik van een eigen lijst met vertrouwde CA's, wat het certificaatprobleem kan omzeilen.
Geprobeerd en gelukt ! Dank voor je hulp.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
best het plaatje even verwijderen / aanpassen. Er staat publiekelijk u naam en emaille adres voor iedereen lees baar. Lijkt me niet erg handig.
dank ! gedaan.
Heb je een ouder toestel en/of oudere versie van Android? Het lijkt erop dat de CA (certificate authority) van DigiCert niet vertrouwd wordt, dit was QuoVadis vóór 25-3. Je kunt ook een andere mailapplicatie proberen, ik weet niet welke applicatie je nu gebruikt? Je geeft aan wel te kunnen verzenden met 'ziggomail', bedoel je daarmee webmail?
Moto825g met android 13. Firefox en applicatie is google gmail (zit er standaard op).
Excuses, ik bedoel inderdaad webmail van ziggo.
Ik wil best van gmail af omdat ik dit nooit gebruik. Weet jij een goed alternatief. Op de laptop werk ik met firefox en Mozilla Thunderbird
Ik lees dat je ook een Outlook-adres hebt. Je kunt het Ziggo-adres aan de Outlook-app toevoegen.
Net geprobeerd. Ik strand op een inlogfout: "je e-mailservercertificaaat is ongeldig. Wil je je toch aanmelden? ".
Ik zit met upc op pop. Maar ik kan bij account toevoegen alleen kiezen uit imap of pop3.
Met POP wordt tegenwoordig (alleen) POP3 bedoeld. POP3 of IMAP gebruiken maakt geen verschil omdat de server gelijk blijft.
De oorzaak ligt waarschijnlijk bij (de Motorola build van) Android.
Je kunt K-9 Mail nog proberen, deze is net als Thunderbird ontwikkeld door Mozilla. Mogelijk maakt deze gebruik van een eigen lijst met vertrouwde CA's, wat het certificaatprobleem kan omzeilen.
Geprobeerd en gelukt ! Dank voor je hulp.
Ha heb hetzelfde toestel, werkt prima, niets mis mee.
gebruiken al jaren Motorola toestellen in het hele gezin. Erg prettig en weinig bloatware in tegenstelling tot de grotere merken. Hebben hier nog nooit problemen met certificaten mee gehad.
( @tobiastheebe ) De Motorola build ligt het dichtstbij Android zoals de ontwerpers dit bedoeld hebben.
Dichter bij dan welk merk dan ook.
Omdat wij ook niet content waren met de veel gebruikte mail apps op de telefoon gebruiken we Bluemail.
i.c.m. met thunderbird op de pc sync dit perfect met elkaar. Ook voor het adresboek e.d. ALS je dat wilt en instelt.
Voor mail is het m.i. verstandig voor IMAP te kiezen. Dan zie je overal hetzelfde nl.
Fijn om te lezen, bedoel je met Outlook of K-9 Mail?
outlook gebruiken we uit principe niet. K-9 mail werkt idd ook prima.
Maar de interface van Bluemail bevalt ons het beste.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.