Hi,
Sinds het onderhoud in de wijk op vrijdag 28 januari, heb ik een haperend internet. Een paar keer per dag valt de verbinding weg (internet, TV) en na 1 a 2 minuten is het er weer.
Voor die tijd heb ik zeker de afgelopen 2 jaar (als het niet langer is) nooit een storing gehad en in de tussentijd ook geen netwerk veranderingen doorgevoerd.
Na contact met de service desk van Ziggo werd mij verteld dat de modem was uitgelezen en er niks aan de hand was. Waarom ik deze foutmeldingen kreeg en wat die betekenen konden ze niet vertellen.
Aangezien de onderhoudswerkzaamheden de enige verandering is, vermoed ik dat hier het probleem ligt. Ik hoop dat iemand op dit forum mij wel kan helpen.
Op de modem zie ik de volgende foutmeldingen:
Tijd Prioriteit Omschrijving
06/03/2022 16:31:19 | notice | LAN login Success;CM-MAC=e4:57:40:6e:90:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:62:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
06/03/2022 16:25:16 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:6e:90:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:62:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
06/03/2022 16:23:6 | notice | LAN login Success;CM-MAC=e4:57:40:6e:90:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:62:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
06/03/2022 16:20:37 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:6e:90:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:62:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
06/03/2022 16:20:32 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:6e:90:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:62:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
06/03/2022 16:19:50 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:6e:90:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:62:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
06/03/2022 16:19:50 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:6e:90:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:62:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
06/03/2022 16:19:49 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:6e:90:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:62:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
06/03/2022 16:19:49 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:6e:90:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:62:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
06/03/2022 16:19:47 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:6e:90:9a;CMTS-MAC=00:01:5c:79:62:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @Mabakerm en een warm welkom op de Community,
Wat onzettend vervelend dat je last hebt van een haperende internetverbinding sinds het onderhoud van 28 januari 2022! Het is goed dat je hiermee d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Zo te lezen heeft onze expert @Bert ook al even met je meegekeken en wat hij aangeeft kan ik bevestigen. Er is op dit moment enige ruis op het signaal terug te zien. Deze ruis kan zowel in de binnenhuisinstallatie (alles tussen het aansluitpunt en modem) als buiten in ons netwerk veroorzaakt worden. Het is van belang dat we eerst de binnenhuisinstallatie uitsluiten. Ik zie dat je hierover al contact hebt gehad met een van mijn collega's van de klantenservice. Er is een setje met nieuwe aansluitmaterialen verstuurd. Zie je kans deze aan te sluiten tussen het aansluitpunt en modem? Herstart daarnaast het modem ook door deze 30 seconden v.d. stroom te halen en daarna weer in te schakelen. Ik zie dat het modem op dit moment ruim 21 dagen aaneengesloten online staat. Door het modem te herstarten is het modemlog weer even "opgeschoond". Mocht het aantal post en pre RS errors in het modemlog ook daarna weer oplopen laat het dan aan ons weten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Hier zijn de waardes:
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 850000000 | 6.5 | 38 | 256 qam | 32 |
2 | 602000000 | 9.3 | 40 | 256 qam | 1 |
3 | 610000000 | 9.1 | 40 | 256 qam | 2 |
4 | 634000000 | 9.1 | 38 | 256 qam | 5 |
5 | 658000000 | 9.5 | 40 | 256 qam | 8 |
6 | 666000000 | 9.4 | 40 | 256 qam | 9 |
7 | 674000000 | 9.1 | 40 | 256 qam | 10 |
8 | 682000000 | 9 | 38 | 256 qam | 11 |
9 | 690000000 | 9.1 | 40 | 256 qam | 12 |
10 | 698000000 | 9 | 40 | 256 qam | 13 |
11 | 706000000 | 8.9 | 38 | 256 qam | 14 |
12 | 714000000 | 8.6 | 38 | 256 qam | 15 |
13 | 722000000 | 9 | 38 | 256 qam | 16 |
14 | 730000000 | 8.9 | 38 | 256 qam | 17 |
15 | 738000000 | 8.9 | 38 | 256 qam | 18 |
16 | 746000000 | 8.8 | 38 | 256 qam | 19 |
17 | 754000000 | 8.8 | 38 | 256 qam | 20 |
18 | 794000000 | 8.6 | 38 | 256 qam | 25 |
19 | 802000000 | 8.5 | 38 | 256 qam | 26 |
20 | 810000000 | 8.3 | 40 | 256 qam | 27 |
21 | 818000000 | 8 | 38 | 256 qam | 28 |
22 | 826000000 | 7.5 | 38 | 256 qam | 29 |
23 | 834000000 | 7.5 | 38 | 256 qam | 30 |
24 | 842000000 | 7.3 | 38 | 256 qam | 31 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 | Locked | 38.9 | 929136 | 2538391 |
2 | Locked | 40.3 | 592 | 72 |
3 | Locked | 40.9 | 684 | 8 |
4 | Locked | 38.9 | 820 | 47 |
5 | Locked | 40.3 | 827 | 69 |
6 | Locked | 40.3 | 881 | 14 |
7 | Locked | 40.3 | 1270 | 0 |
8 | Locked | 38.9 | 1373 | 0 |
9 | Locked | 40.3 | 1237 | 23 |
10 | Locked | 40.3 | 1312 | 15 |
11 | Locked | 38.9 | 1576 | 18 |
12 | Locked | 38.6 | 1838 | 0 |
13 | Locked | 38.9 | 12881 | 2998 |
14 | Locked | 38.9 | 13977 | 3349 |
15 | Locked | 38.9 | 1170 | 5 |
16 | Locked | 38.9 | 1065 | 38 |
17 | Locked | 38.9 | 1106 | 0 |
18 | Locked | 38.9 | 1048 | 13 |
19 | Locked | 38.9 | 1212 | 10 |
20 | Locked | 40.9 | 1149 | 25 |
21 | Locked | 38.6 | 1313 | 15 |
22 | Locked | 38.6 | 1507 | 91 |
23 | Locked | 38.9 | 424606 | 381943 |
24 | Locked | 38.6 | 552328 | 1268582 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 38400000 | 38.8 | 5120 | 64 qam | 4 |
2 | 45200118 | 39 | 5120 | 64 qam | 3 |
3 | 51999990 | 39.3 | 5120 | 64 qam | 2 |
4 | 58800029 | 39.5 | 5120 | 64 qam | 1 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | ATDMA | 0 | 0 | 439 | 0 |
2 | ATDMA | 0 | 0 | 33 | 0 |
3 | ATDMA | 0 | 0 | 452 | 0 |
4 | ATDMA | 0 | 0 | 454 | 0 |
en de foto's van modem en versterker toegevoegd.
Nog een keer voor de duidelijkheid: aan de configuratie is al meerdere jaren niks veranderd en heeft zonder problemen gefunctioneerd.
Hi, Hierbij de waardes en de foto's. Voor de duidelijkheid, deze configuratie draait al aantal jaren probleemloos. De uitval begon pas na de recente werkzaamheden in januari.
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 850000000 | 6.5 | 38 | 256 qam | 32 |
2 | 602000000 | 9.3 | 40 | 256 qam | 1 |
3 | 610000000 | 9.1 | 40 | 256 qam | 2 |
4 | 634000000 | 9.1 | 38 | 256 qam | 5 |
5 | 658000000 | 9.5 | 40 | 256 qam | 8 |
6 | 666000000 | 9.5 | 40 | 256 qam | 9 |
7 | 674000000 | 9.1 | 40 | 256 qam | 10 |
8 | 682000000 | 9 | 38 | 256 qam | 11 |
9 | 690000000 | 9.1 | 40 | 256 qam | 12 |
10 | 698000000 | 9.1 | 40 | 256 qam | 13 |
11 | 706000000 | 9 | 38 | 256 qam | 14 |
12 | 714000000 | 8.8 | 38 | 256 qam | 15 |
13 | 722000000 | 9 | 38 | 256 qam | 16 |
14 | 730000000 | 9 | 38 | 256 qam | 17 |
15 | 738000000 | 8.9 | 38 | 256 qam | 18 |
16 | 746000000 | 8.9 | 38 | 256 qam | 19 |
17 | 754000000 | 8.9 | 38 | 256 qam | 20 |
18 | 794000000 | 8.8 | 38 | 256 qam | 25 |
19 | 802000000 | 8.5 | 38 | 256 qam | 26 |
20 | 810000000 | 8.4 | 40 | 256 qam | 27 |
21 | 818000000 | 8 | 38 | 256 qam | 28 |
22 | 826000000 | 7.6 | 38 | 256 qam | 29 |
23 | 834000000 | 7.5 | 38 | 256 qam | 30 |
24 | 842000000 | 7.4 | 38 | 256 qam | 31 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 | Locked | 38.9 | 933318 | 2547973 |
2 | Locked | 40.3 | 612 | 72 |
3 | Locked | 40.3 | 694 | 18 |
4 | Locked | 38.9 | 860 | 66 |
5 | Locked | 40.3 | 837 | 81 |
6 | Locked | 40.3 | 905 | 14 |
7 | Locked | 40.3 | 1301 | 0 |
8 | Locked | 38.6 | 1392 | 0 |
9 | Locked | 40.3 | 1257 | 23 |
10 | Locked | 40.3 | 1337 | 15 |
11 | Locked | 38.9 | 1605 | 18 |
12 | Locked | 38.9 | 1880 | 0 |
13 | Locked | 38.6 | 12914 | 2998 |
14 | Locked | 38.9 | 14006 | 3349 |
15 | Locked | 38.9 | 1210 | 5 |
16 | Locked | 38.9 | 1098 | 38 |
17 | Locked | 38.9 | 1139 | 0 |
18 | Locked | 38.9 | 1089 | 13 |
19 | Locked | 38.6 | 1258 | 10 |
20 | Locked | 40.3 | 1192 | 25 |
21 | Locked | 38.9 | 1366 | 15 |
22 | Locked | 38.9 | 1560 | 91 |
23 | Locked | 38.6 | 424663 | 381943 |
24 | Locked | 38.9 | 553559 | 1269935 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 38400000 | 38.8 | 5120 | 64 qam | 4 |
2 | 45200143 | 38.8 | 5120 | 64 qam | 3 |
3 | 51999990 | 39.3 | 5120 | 64 qam | 2 |
4 | 58800029 | 39.5 | 5120 | 64 qam | 1 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | ATDMA | 0 | 0 | 439 | 0 |
2 | ATDMA | 0 | 0 | 33 | 0 |
3 | ATDMA | 0 | 0 | 452 | 0 |
4 | ATDMA | 0 | 0 | 454 | 0 |
Ik zie behoorlijk veel storing en fouten in je modem.
Je modem is aangesloten op een versterker en dat kan flink wat problemen veroorzaken.
De laatste jaren is de standaard aansluitwijze een POA-01 B splitter op de wandcontactdoos met 1 kabel naar het modem en 1 kabel naar de versterker.
Ziggo kan je daarom gratis een splitter met nieuwe kabel naar het modem sturen.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zij kunnen dat voor je in orde maken.
Ik hoop dat ze dan snel langs komen en dit een oplossing is. Wel vreemd dat dit zomaar tot problemen leidt, terwijl de configuratie niet is veranderd.
Maar goed, als dit het kan oplossen, probeer ik het graag.
Beste Ziggo medewerker: stuur de boel maar op!
@Mabakerm De FRA 752/N blijkt bij een aantal mensen niet goed meer te werken na een aantal jaren en dan komt er storing op het modem.
Ook hier meegemaakt, na 5 jaar een modem achter dezelfde versterker te hebben gehad.
Ik werd getipt door @KBX458 dat hier nog geen moderator is langsgekomen, met dank.
Ik heb een moderator gevraagd hier in dit topic te komen om één en ander te bekijken en de nodige stappen te nemen.
Goedemorgen @Mabakerm en een warm welkom op de Community,
Wat onzettend vervelend dat je last hebt van een haperende internetverbinding sinds het onderhoud van 28 januari 2022! Het is goed dat je hiermee d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Zo te lezen heeft onze expert @Bert ook al even met je meegekeken en wat hij aangeeft kan ik bevestigen. Er is op dit moment enige ruis op het signaal terug te zien. Deze ruis kan zowel in de binnenhuisinstallatie (alles tussen het aansluitpunt en modem) als buiten in ons netwerk veroorzaakt worden. Het is van belang dat we eerst de binnenhuisinstallatie uitsluiten. Ik zie dat je hierover al contact hebt gehad met een van mijn collega's van de klantenservice. Er is een setje met nieuwe aansluitmaterialen verstuurd. Zie je kans deze aan te sluiten tussen het aansluitpunt en modem? Herstart daarnaast het modem ook door deze 30 seconden v.d. stroom te halen en daarna weer in te schakelen. Ik zie dat het modem op dit moment ruim 21 dagen aaneengesloten online staat. Door het modem te herstarten is het modemlog weer even "opgeschoond". Mocht het aantal post en pre RS errors in het modemlog ook daarna weer oplopen laat het dan aan ons weten.
Ik heb de nieuwe splitter er tussen gezet. Dit zijn nu de up en downstream waardes. Zijn deze nu beter? Waar kijken jullie dan naar?
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 618000000 | 6.4 | 40 | 256 qam | 3 |
2 | 602000000 | 6.1 | 38 | 256 qam | 1 |
3 | 610000000 | 6.4 | 40 | 256 qam | 2 |
4 | 626000000 | 6 | 38 | 256 qam | 4 |
5 | 634000000 | 5.6 | 38 | 256 qam | 5 |
6 | 642000000 | 5.3 | 40 | 256 qam | 6 |
7 | 650000000 | 5.5 | 38 | 256 qam | 7 |
8 | 658000000 | 6 | 40 | 256 qam | 8 |
9 | 666000000 | 6.5 | 40 | 256 qam | 9 |
10 | 674000000 | 6.6 | 38 | 256 qam | 10 |
11 | 682000000 | 6.8 | 40 | 256 qam | 11 |
12 | 690000000 | 6.8 | 40 | 256 qam | 12 |
13 | 730000000 | 5.4 | 38 | 256 qam | 17 |
14 | 738000000 | 5.5 | 40 | 256 qam | 18 |
15 | 746000000 | 5.6 | 38 | 256 qam | 19 |
16 | 754000000 | 5.9 | 38 | 256 qam | 20 |
17 | 762000000 | 5.5 | 38 | 256 qam | 21 |
18 | 770000000 | 5.1 | 38 | 256 qam | 22 |
19 | 778000000 | 5.1 | 38 | 256 qam | 23 |
20 | 786000000 | 5.1 | 38 | 256 qam | 24 |
21 | 826000000 | 5.1 | 38 | 256 qam | 29 |
22 | 834000000 | 4.9 | 38 | 256 qam | 30 |
23 | 842000000 | 4.5 | 38 | 256 qam | 31 |
24 | 850000000 | 4 | 38 | 256 qam | 32 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 | Locked | 40.3 | 4 | 0 |
2 | Locked | 38.9 | 24 | 0 |
3 | Locked | 40.3 | 6 | 0 |
4 | Locked | 38.9 | 5 | 0 |
5 | Locked | 38.9 | 5 | 0 |
6 | Locked | 40.3 | 5 | 0 |
7 | Locked | 38.9 | 7 | 0 |
8 | Locked | 40.3 | 7 | 0 |
9 | Locked | 40.3 | 6 | 0 |
10 | Locked | 38.9 | 9 | 0 |
11 | Locked | 40.3 | 6 | 0 |
12 | Locked | 40.3 | 6 | 0 |
13 | Locked | 38.9 | 6 | 0 |
14 | Locked | 40.3 | 5 | 0 |
15 | Locked | 38.6 | 8 | 0 |
16 | Locked | 38.9 | 7 | 0 |
17 | Locked | 38.9 | 10 | 0 |
18 | Locked | 38.9 | 6 | 0 |
19 | Locked | 38.6 | 9 | 0 |
20 | Locked | 38.9 | 13 | 0 |
21 | Locked | 38.9 | 13 | 0 |
22 | Locked | 38.9 | 349 | 1463 |
23 | Locked | 38.9 | 1830 | 45862 |
24 | Locked | 38.9 | 5456 | 65545 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 38400000 | 44.5 | 5120 | 64 qam | 4 |
2 | 45200000 | 44.5 | 5120 | 64 qam | 3 |
3 | 52000000 | 44.8 | 5120 | 64 qam | 2 |
4 | 58800000 | 45 | 5120 | 64 qam | 1 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | ATDMA | 0 | 0 | 2 | 0 |
2 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
Goedemorgen @Mabakerm
Als er iemand heel goed is in modemwaardes uitlezen en tips en trucs delen dan is het @tobiastheebe
Laten we hem eens vragen of hij zijn expertise hierop wil los laten zodra hij tijd heeft.
De signaalkwaliteit is duidelijk verbeterd, in de upstream is geen ruis meer zichtbaar. Er is echter nog ruis aanwezig in de downstream, de uncorrectable errors ('Fouten na RS') zouden 0 moeten zijn op alle kanalen.
Als het goed is, heb je een IEC/F-kabel (groene en rode stekker) ontvangen. Kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten? Daarna graag het modem opnieuw opstarten en na enkele uren opnieuw de downstream-gegevens plaatsen. Dit om te bepalen of de ruis al of niet (gedeeltelijk) door de binnenhuisinstallatie wordt veroorzaakt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.