Telkens als Ziggo weer werkzaamheden aankondigde kon ik daarna de Deco X60 weer opnieuw installeren. Dit ging de afgelopen maanden steeds moeilijker. Nu lukt het helemaal niet meer. Zodra ik een netwerk had aangemaakt, veranderde het lampje in rood en is er geen verbinding met het netwerk mogelijk.
Vervolgens de Deco's van Ziggo geprobeerd............zelfde probleem. Inmiddels 2 Wifipods ontvangen.......... ik heb hier en daar WiFi maar daar is ook alles mee gezegd. Veel pagina's zijn niet te laden, de MusicCast aansluiten is helemaal niet mogelijk.
Volgens Ziggo ligt het niet aan het modem. Is de enigste oplossing overstappen op KNP?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Kun je onderstaande powerline-adapter tijdelijk ontkoppelen en vervolgens het modem opnieuw opstarten?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?
@Corrina schreef:
Is de enigste oplossing overstappen op KNP?
KPN is niet de enige oplossing. Zijn nog veel meer aanbieders.
Om te voorkomen dat ik van nijd alles naar buiten fl…., loopt er nu een kabel over de trap dwars door woonkamer naar mediabox en kan ik nu tv kijken. Morgenochtend maar voor de zoveelste keer bellen en hopen dat ik iemand tref die hier verstand van heeft😟
Maar KPN heeft ruim een jaar geleden glasvezel aangelegd en een aansluiting in de meterkast!
@Corrina schreef:...Morgenochtend maar voor de zoveelste keer bellen en hopen dat ik iemand tref die hier verstand van heeft😟
Hallo,
welkom op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan in hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.
Als u wilt dat een Ziggo Mod direct met uw vraag/probleem bezig kan gaan, zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ( alleen zichtbaar voor hun ), zodat ze uw Ziggo gegevens kunnen achterhalen.
De helpdesk bellen, heeft in deze situatie geheel geen nut !
Zo te lezen, is waarschijnlijk uw Ziggo aansluiting niet meer up-to-date en genereert die allerlei problemen en als de basis niet goed is, kunnen al andere genoemde apparaten ook niet fatsoenlijk werken.
Wacht u op een Ziggo mod, hij/zij kan e.e.a. uitzoeken en aanpassen. Zodra uw vraag behandeld wordt, zal hij/zij zich hier melden.
Ps. U zou dát kunnen proberen. Het is natuurlijk afwachten of het gras daar zo groen is ( als in KPN"s logo ), maar als u daar een fikse korting krijgt en dus veel minder dan nu gaat betalen, kan dat veel verzachten! Tevens zou u dan het jaar daarna weer terug kunnen naar Ziggo en dan weer een nieuwkomers korting kunnen ontvangen. Voor de hoofdprijs mag je veel verwachten, maar als de prijs veel lager is, dan....
@Corrina schreef:Maar KPN heeft ruim een jaar geleden glasvezel aangelegd en een aansluiting in de meterkast!
Ik gooi de handdoek in de ring. De enigste oplossing is een monteur laten komen waarvan de kosten voor mijn rekening zijn, want alles klopt zegt Ziggo. Juiste modem, alles werkt............
Vreemd dat ineens mijn Deco netwerk niet meer werkt na de zoveelste "werkzaamheden" van Ziggo.
Elke keer na de "werkzaamheden" moest ik mijn Deco netwerk weer opnieuw instellen. Dit ging steeds moeizamer tot ze twee weken geleden helemaal niet meer verbinding kunnen maken met het netwerk. Dan denk je nog, oké, ik heb ze al even, dus probeer je de nieuwe Deco's van Ziggo en dan heb je hetzelfde probleem.
Met een losse kabel van meterkast naar de woonkamer op de eerste verdieping kan ik wel afkijken van de mediabox maar sluit ik deze aan op de PC in de woonkamer, dan kan ik geen pagina's van het internet laden?
Ik kan wel foto's sturen van de aansluiting en instellingen......maar ik heb niks veranderd. Ook zit ik met de telefoon in de meterkast bijna in het modem, ik kan wel wel via Messenger videobellen, maar voor WhatsApp is er geen verbinding? Schiet mij maar lek........ik snap het niet meer...............
@Corrina schreef:Ik gooi de handdoek in de ring....
U zou natuurlijk kunnen doen wat @tobiastheebe vraagt, in zijn logje. Hij is echt de expert m.b.t. een Ziggo aansluiting en kan met werkelijk 1 oogopslag zien of uw Ziggo aansluiting inderdaad goed is ( wat de helpdesk beslist niet kan, want die kijken alleen naar het signaal en dat zegt vaak lang niet alles ).
Een coax netwerk is erg gevoelig en aangezien het 1 groot netwerk is, kan iets 'links' in het netwerk, problemen 'rechts' veroorzaken.
Ziggo past haar netwerk regelmatig aan, waardoor het o.a. sneller internet zou kunnen leveren. Door die aanpassingen wordt het Ziggo netwerk ook kritischer m.b.t. uw coax netwerk in huis. Dus kan het best zo zijn, dat u aansluiting jaren goed heeft gewerkt, maar sinds een update in b.v. Ziggo's wijkkast, uw huisnetwerk nu verouderd is t.o.v. van de wijkkast ( en de rest van Ziggo's netwerk ).
Leest u @tobiastheebe zijn logje nog eens en plaatst u hier de gevraagde gegevens. Hij zal dan vast-en-zeker langskomen om deze te bekijken/controleren en zijn advies uitbrengen !
Bedankt voor je antwoord, ik heb mijn postcode en huisnummer in mijn profiel toegevoegd. Het kan inderdaad zo zijn dat KPN ook niet de oplossing is. Wellicht eerst maar eens zoeken naar een computerexpert die me kan adviseren.
Het was even zoeken, maar hier de gegevens van "Downstream":
1 | 602000000 | 5.4 | 40 | 256 qam | 1 |
2 | 610000000 | 5.3 | 40 | 256 qam | 2 |
3 | 618000000 | 5.1 | 40 | 256 qam | 3 |
4 | 626000000 | 5 | 40 | 256 qam | 4 |
5 | 634000000 | 5 | 38 | 256 qam | 5 |
6 | 642000000 | 5 | 40 | 256 qam | 6 |
7 | 650000000 | 5.3 | 40 | 256 qam | 7 |
8 | 658000000 | 5.4 | 40 | 256 qam | 8 |
9 | 666000000 | 5.5 | 40 | 256 qam | 9 |
10 | 674000000 | 5.6 | 40 | 256 qam | 10 |
11 | 682000000 | 5.5 | 40 | 256 qam | 11 |
12 | 690000000 | 5.5 | 40 | 256 qam | 12 |
13 | 698000000 | 5.3 | 40 | 256 qam | 13 |
14 | 706000000 | 5.3 | 40 | 256 qam | 14 |
15 | 714000000 | 5 | 38 | 256 qam | 15 |
16 | 722000000 | 5 | 40 | 256 qam | 16 |
17 | 730000000 | 4.9 | 40 | 256 qam | 17 |
18 | 738000000 | 4.8 | 40 | 256 qam | 18 |
19 | 746000000 | 4.1 | 38 | 256 qam | 19 |
20 | 754000000 | 3.7 | 38 | 256 qam | 20 |
21 | 810000000 | 3.9 | 38 | 256 qam | 27 |
22 | 818000000 | 3.5 | 38 | 256 qam | 28 |
23 | 826000000 | 3.5 | 38 | 256 qam | 29 |
24 | 850000000 | 3.2 | 38 | 256 qam | 32 |
1 | Locked | 40.3 | 37 | 0 |
2 | Locked | 40.3 | 37 | 0 |
3 | Locked | 40.3 | 53 | 0 |
4 | Locked | 40.3 | 63 | 0 |
5 | Locked | 38.9 | 51 | 0 |
6 | Locked | 40.3 | 59 | 0 |
7 | Locked | 40.9 | 40 | 0 |
8 | Locked | 40.3 | 38 | 0 |
9 | Locked | 40.3 | 43 | 0 |
10 | Locked | 40.3 | 55 | 0 |
11 | Locked | 40.3 | 65 | 0 |
12 | Locked | 40.3 | 69 | 0 |
13 | Locked | 40.3 | 60 | 0 |
14 | Locked | 40.3 | 56 | 0 |
15 | Locked | 38.9 | 69 | 0 |
16 | Locked | 40.9 | 68 | 0 |
17 | Locked | 40.3 | 50 | 0 |
18 | Locked | 40.3 | 60 | 0 |
19 | Locked | 38.9 | 75 | 0 |
20 | Locked | 38.9 | 97 | 0 |
21 | Locked | 38.9 | 94 | 0 |
22 | Locked | 38.9 | 132 | 0 |
23 | Locked | 38.6 | 134 | 0 |
24 | Locked | 38.6 | 295 | 1 |
Hier de upstream
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 45200000 | 46.5 | 5120 | 64 qam | 3 |
2 | 38400000 | 46.3 | 5120 | 64 qam | 4 |
3 | 52000000 | 46.8 | 5120 | 64 qam | 2 |
4 | 58800000 | 47 | 5120 | 64 qam | 1 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
Netwerk historie
Tijd Prioriteit Omschrijving
27/03/2023 12:16:31 | notice | LAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
27/03/2023 12:13:22 | Let op! | LAN login FAILED : Incorrect Username / Password / ConnectionType;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26/03/2023 14:46:6 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26/03/2023 14:36:16 | Let op! | Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26/03/2023 14:36:11 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26/03/2023 14:36:11 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26/03/2023 14:36:11 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26/03/2023 14:36:11 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26/03/2023 14:36:10 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26/03/2023 14:35:48 | Let op! | Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26/03/2023 14:35:43 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26/03/2023 14:35:43 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26/03/2023 14:35:42 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
26/03/2023 14:35:42 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16/03/2023 01:41:1 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16/03/2023 01:07:16 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/03/2023 03:48:16 | notice | DHCP Renew - lease parameters time server-212.54.47.14 modified;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
11/03/2023 01:15:4 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
11/03/2023 01:15:2 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
11/03/2023 01:15:2 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:cf:dd:5b;CMTS-MAC=00:01:5c:aa:64:6c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
De actuele downstream/upstream-waarden zijn goed, in de historie zijn echter momenten zichtbaar met signaalproblemen, namelijk 26-3 14:35, 16-3 1:07 en 11-3 1:15.
Ik kijk uit naar een of meerdere foto's van de coaxinstallatie.
De coaxinstallatie (AOP, splitters en kabels) ziet er prima uit.
Het kapje van de splitter (POA 01-UPC) zorgt soms voor problemen, kun je dit verwijderen volgens deze instructies? Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.
Bovenste aansluiting in geel gedeelte gaat naar een wifi-versterker (stopcontact links onder) en andere zit op kantoor (foto volgt). Daardoor hier beneden goed internet.
De rode aansluiting is van de 20mtr kabel die nu opgerold in de kast ligt en om 18.00 uur mee naar boven gaat om zo TV te kijken!
Pfff, ik krijg een belastingklant binnen. Alles gedaan, de boel is aan het opstarten. Kom (hopelijk) over uurtje terug met resultaat.
Goedemiddag Tobias. Alles gedaan volgens instructie, de modem herstart en na het bezoek gekeken, maar nog steeds de selectieve toegang tot WiFi op mijn telefoon (deze heb ik ook herstart).
Kun je een of meerdere voorbeelden noemen van sites/apps die niet naar behoren functioneren? Betreft het een Android- of iOS-toestel? Als ik het goed begrijp, gebruik je een of meerdere zeshoekige SmartWifi pods?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.