1
Vraag
2
Reacties
Samuel01

Level 3
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Na wegvallen internet is gebruik VPN erg traag

Mij is het opgevallen dat de laatste paar weken internet wel errug vaak wegvalt, soms wel een paar keer per dag, hebben meerdere mensen hier ook last van?

Dat is mij opgevallen sinds ik een pc heb met Windows 11, met Windows 10 had ik daar nauwelijks last van.

Na het wegvallen en weer internet hebben wordt internetten heeeeeeeeel errug traag met gebruik van VPN, max 30 mb/s met een abonnement van 350 mb/s.

Weet hier iemand een oplossing?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Samuel01
Topicstarter
Level 3
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb gisteren een pakketje gehaal op het postkantoor en je raadt het nooit: de dame achter de balie kwam met 2 pakketten: één waarvoor ik kwam en het pakketje van Ziggo (!!??)

De oranje sticker waarop staat dat hij op 27 juli zal worden geretourneerd is op het pakketje geplakt (!!??).

Ik heb het pakketje aangenomen, dus wat mij betreft hoeven jullie geen nwe pakket op te sturen.

Bekijk in context

26 Reacties 26
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Wat betreft de uitval:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

 

Wat betreft traagheid i.c.m. VPN: zou je deze instellingen willen toepassen?

Samuel01
Topicstarter
Level 3
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dag Tobias, ik zou graag de instellingen willen wijzigen, maar mijn wachtwoord wat op het kaartje staat is niet correct, dus ik kan niet in mijn modem kijken, wat nu?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Gebruik je het juiste wachtwoord (8 cijfers)? Indien je ook dan een foutmelding ziet, dan is terugzetten naar fabrieksinstellingen de enige optie.

Samuel01
Topicstarter
Level 3
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Tobias, ik heb eerst de modeminstelingen aangepast: ik wacht deze actie eerst af, mocht deze voldoende zijn, dan laat ik het hierbij.

Mocht het toch weer voorkomen, dan ga ik je andere instructies toepassen, dit om te voorkomen dat ik teveel in één keer doe en daardoor het overzicht kwijtraak.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Prima, ik lees het graag als je verbetering ervaart en anders zie ik graag de overige foto('s) + gegevens tegemoet.

Samuel01
Topicstarter
Level 3
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb hem al gereset en de modeminstelingen gewijzigd, zie verder mijn bericht boven die van jou.

Samuel01
Topicstarter
Level 3
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Tobias, jouw geadviseerde instellingen hebben op dit momoment een negatief effect: downloadsnelheid zonder VPN is tegen de 30mb/s

Ik weet niet hoe ik de download en uploadhistorie kan kopiëren: via paint lukt alleen de bovenste stuk en Wordbestanden kan ik niet hierheen slepen.

 

Wel zijn zier de foto's van mijn aansluitingen:

Witte doos met letters: rechts vd zwarte snoer is de kabel naar de modem (rood streepje om de kabel)

Zwarte snoer is de voedingskabel

Eerste witte kabel links vd zwarte is de kabel naar de Horizon box

Tweede witte kabel vd zwarte is nergens op aangesloten

Derde witte kabel (met groen streepje) vd zwarte gaat gaat naar de wandaansluiting, zie andere foto

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het AOP (TRAS-1000) is verouderd en moet vervangen worden door een btv 01-SET, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk. Modem op versterker is niet meer de hedendaagse/aanbevolen aansluitwijze, modem en versterker moeten op een splitter (POA-01-B) worden aangesloten.

 

Een modem op de tap met hoogste versterkingswaarde aansluiten, is funest voor de stabiliteit van het modem. De ongebruikte witte kabel kun je verwijderen, deze levert alleen verstoring op door instraling. De witte kabel naar de Mediabox XL is verouderd en aan vervanging toe, wat is hiervan de lengte? Vrijwel zeker kan de versterker komen te vervallen en kunnen modem + decoder direct op de (te plaatsen) splitter aangesloten worden.

 

Het is het handigst als je downstream- en upstream-waarden inderdaad naar een Word-document kopieert. Dat kun je prima als bijlage toevoegen bij het bericht, door het simpelweg naar de getypte tekst te slepen.

Samuel01
Topicstarter
Level 3
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hier de downloadhistorie

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

-

Samuel01
Topicstarter
Level 3
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hier de upstreamhistorie

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het downstream-vermogen is, zoals verwacht, te hoog (> 11 dBmV) door de overbodige versterking. Het upstream-vermogen is goed, de versterking hiervan is 2 dB op elke tap van de versterker, i.t.t. de downstream.

 

Zie verder mijn vorige bericht.

Samuel01
Topicstarter
Level 3
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

IK lees dat ik een ziggomonteur moet inschakelen, moet ik hem en de benodigde materialen betalen?

De kabel naar de Horizon die je ziet is te kort, dus ik heb hem aangesloten met een verlengkabel, totale lengte van ca 6 meter

 

En is dit de oplossing van met downloadprobleem, want met Windows 10 had ik deze problemen niet.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De huidige installatie en aansluitwijze zijn een recept voor een instabiele internetverbinding, ik ben er niet van overtuigd dat Windows 11 deze problemen zou veroorzaken.

 

Kun je het modem eens direct op het AOP aansluiten met de IEC/F-kabel van de versterker om de stabiliteit en snelheid te testen?

 

Het AOP valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo en vervangen is kosteloos. Een splitter POA-01-B met IEC/F-kabel naar het modem wordt kosteloos toegestuurd. Een nieuwe IEC/IEC-kabel van 7,5 meter kun je bij Ziggo Randapparatuur bestellen, Ziggo stuurt tot 5 meter kosteloos toe.

Samuel01
Topicstarter
Level 3
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wat is de AOP aansluiting en een ICE/F kabel?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De witte contactdoos is het AOP, de IEC/F-kabel is daarop aangesloten, deze kun je direct op het modem aansluiten.

 

20220721-01.JPG

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

De POA-01-B splitter met IEC/F-kabel naar het modem heb ik bij deze voor je aangevraagd @Samuel01. PostNL bezorgt dit zo snel mogelijk bij je!

We zijn benieuwd naar je bevindingen als deze splitter en kabel is aangesloten 🙂

Samuel01
Topicstarter
Level 3
  • 51Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank je Erik,

 

Maar helaas: volgens de postnl app is het pakket afgeleverd bij een afhaalpunt, i.c. Albert Heijn, maar die kon het niet vinden, ze hebben de barcode gescand en die geeft aan "dat het door iemand anders is overgenomen (??)" oftewel ik heb hem niet en mijn buren en overburen ook niet en ik heb ook geen melding gekregen dat hij ergens anders is afgeleverd dan de afhaalpunt vd AH.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dat is wel bijzonder vervelend, @Samuel01! Dit is natuurlijk niet hoe we het allebei verwacht hadden. Ik ben even gaan kijken in de Track & Trace code, daar staat in dat het pakket nog steeds voor je klaar ligt bij het PostNL punt. Als dit door iemand anders al opgehaald was, dan had dit geupdate moeten zijn naar een afgeleverde status. 

Ben je vandaag bij de Albert Heijn geweest?

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic