Frans582

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Na vooruit of achteruit spoelen van opnames bevriest mijn beeld

Het terug kijken van gemaakte opnames is zeer hinderlijk wanner ik versneld voor of achteruit spoel.

Nadat ik versneld voor of achteruit spoel om b.v.. reclames te omzeilen bevriest mijn beeld nadat het programma twee á 3 seconden heeft doorgelopen.

Geluid gaat wel verder.

Er rest mij niets anders dan het opgenomen programma opnieuw te starten.

Eerst met Ziggo gebeld, medewerkers gaven de schuld aan het feit dat modem in bridge mode staat.

Om dat feit te ontkrachten heb ik het modem uit bridge mode laten halen en gedurende 48 uur opnames gemaakt maar het probleem blijft.

Modem weer in bridge laten zetten, twee monteurs geweest, deze konden het probleem ook niet plaatsen en hebben beide een ander next box neer gezet, de laatste had helemaal haast en zij hier is de box tabee.

Ik heb het geheel zeer weer aangesloten maar nog steeds het zelfde probleem.

Het geheel is bedrading aangesloten dus geen Wi-Fi, internet snelheid is prima (302 Mmps), signaalsterkte beeld ook prima.

Wie een Idee.

 

 

 

 

27 Reacties 27
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Frans582 

@Lycke schreef: "Om de boel wat dieper en specifieker uit te zoeken, willen we wat zaken in je mediabox uitlezen. Om dit gericht te kunnen doen, hebben we tijdstippen nodig van de momenten van bevriezen/vastlopen. Zou je voor mij wat kunnen bijhouden en doorgeven? :-). "

 

Lycke heeft contact met de Ziggo specialisten die diep in je Next kunnen kijken en alles kunnen zien wat je Next box op een bepaald moment allemaal uitvoert en hoe hij reageert op opdrachten.

In de Next worden alle opeenvolgende stappen bewaard met hun uitkomst.

Je hoeft alleen maar de tijdstippen door te geven wanneer je de ervaring hebt of 1 maal op een bepaald tijdstip dit te reproduceren en de tijd hier door te geven van je vervelende ervaring, dan kan in de Next gekeken worden hoe die heeft gereageerd en wat hij heeft uitgevoerd.

Frans582
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Er is geen tijd aan dit probleem te koppelen.

In de ochtend, in de middag, 's avonds tijd maakt niet uit, regelmaat zit er ook niet in.

Wat mij opgevallen is is het volgende:

De programma's de ik opgenomen heb zijn van diverse zenders, ik kan nu voorspellen wanner het probleem zich voordoet.

Bij het opgenomen programma waar het goed gaat werkt als volgt.

Tijdens het voor of achteruit spoelen komt er onder de oranjestatus balk een wit driehoekje met de punt omhoog  als zijnde een teken vanaf dit naar voor of naar achter.

Als ik eenmaal mijn punt heb bereikt en ik stop en ga dan  verder kijken dan verschijnt er een groot wit driehoek in het beeld en het programma loopt verder.

Wanner het witte driehoekje niet onder de oranje statusbalk verschijnt is er volgens mij ook geen startpunt bekend en bevriest het beeld, stemmen en ondertiteling  lopen vervolgens nog een aantal seconde door.

Zie hier tijd is totaal geen factor in deze.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het gaat om de werkelijke tijd dat je het ervaart, niet de tijd in de opname , dan kan een Next specialist in de next zien wat er allemaal gebeurd is en hoe de Next op dat moment reageert en wat hij precies doet.

De Next heeft een enorm log en alleen met de exacte tijd is er iets specifieks terug te vinden.

 

daarom schreef ik: "Je hoeft alleen maar de tijdstippen door te geven wanneer je de ervaring hebt of 1 maal op een bepaald tijdstip dit te reproduceren en de tijd hier door te geven van je vervelende ervaring, dan kan in de Next gekeken worden hoe die heeft gereageerd en wat hij heeft uitgevoerd."

Frans582
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Excuus voor een wat later reactie.

Vrijdag 21 januari jl. de vijfde monteur geweest nu weer volgens Ziggo een Senior die het hele probleem zou gaan tokkelen.

Ook hij kwam niet verder met ja ik zie het probleem maar ik kan er niets mee.

Wee het zelfde reset modem, reset next box etc. etc. etc.

Oké nu mijn antwoord in de afgelopen nacht van vrijdag op zaterdag  plusminus 0:20 uur, tijden het kijken opgenomen programma de alleskunner.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Frans582 Hartelijk dank voor je reactie! Ontzettend balen dat het voor- en achteruitspoelen en het bekijken van opnames ook na het monteursbezoek nog niet werkt zoals het hoort! Ik heb even de verbinding bekeken tussen de Mediabox Next en het modem. Het valt mij op dat het signaal tussen modem/Next en ons netwerk in orde is. Maar als ik kijk naar de connectie tussen de Next en het thuisnetwerk vallen mij wel een aantal zaken op.

- Het lijkt erop dat de Next d.m.v. een draadloos signaal verbonden is met het draadloze netwerk via de TP Link Archer C1200.De Mediabox Next wisselt zo te zien erg vaak van draadloos kanaal op de 2.4 en 5.0 Ghz band. Dit kan wijzen op een boel interferentie op de draadloze frequenties bij jou in de buurt. 

- Daarnaast is te zien dat het interne netwerkadres (IP) adres anders is dan standaard (192.168.178.xx) wordt doorgegeven door het kabelmodem. Bij de Next zie ik dat deze een 192.168.68.109 ades heeft. Het kan dus best zijn dat hierin iets misgaat in de configuratie v.d. TP Link router waardoor de interactieve diensten en opname/terugspeel functies niet goed werken. 

Heb je de mogelijkheid de Mediabox Next eens rechtstreeks d.m.v. een netwerkkabel op het modem aan te sluiten en te controleren of het probleem zich dan ook voordoet? 

Frans582
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Paul,

 

Bedankt voor jouw inzet.

Maar ik heb een paar nieuwtjes voor jou.

Er functioneert hier niets via Wi-Fi behoudens mobiele apparatuur.

Router of geen router, bridge mode of geen bridge mode en geloof mij nu eens het probleem blijft het zelfde.

Bij het call center worden ze al gek van mij de ene dag zet maar weer in bridge, na bezoek monteur weer uit bridge om maar weer te proberen maar zonder resultaat.

Tussen connect box en of  TP link is bekabeld met nieuwe cat6 kabels 3 meter

Situatie aan deze zijde:

Alle binnen kabels nieuw cat6 met aangegoten stekkers (dus geen selfmade).

Nieuwe HDMI kabel.

Het verhaal dreigt een beetje uit zijn profiel te lopen.

5 monteurs veder die er ook geen weg mee weten.. (monteur, netwerkmonteur, escalatiemonteur, senior monteur)

Ik wil ook van de discussie af van bridge of geen bridge het probleem blijft.

En adressen staan hier gewoon standaard ingesteld.

Mijn TP link router wordt gebruik om mobiele devices te protecten op mac adres en om een wat sterkere Wi-Fi in de woning te creëren (appartement) 

Paul ik spreek de wens uit dat ik hopelijk duidelijk genoeg ben ik zou het anders niet weten.

 

 

Connext box wanneer niet in bridge 192,168.178.1

In bridge mode 192.168.100.1

TP Link C 200  192.168.0.1 volgens mij niets vreemds.

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Frans582 Geen dank! We willen dit vervelende probleem graag structureel voor jou opgelost zien. Om duidelijk vast te kunnen stellen waarom de problemen met het afspelen zich blijft voordoen is het het van belang echt weer even bij de basis te beginnen. Op dit moment zijn er teveel variabelen die van invloed kunnen zijn. Zie je kans een rechtstreekse verbinding d.m.v. een netwerkkabel tussen enerzijds het SmartWifi modem en anderszijds de Mediabox Next te realiseren? Zou sluiten we in een keer mogelijk oorzaken in het thuisnetwerk (of configuratie daarvan) uit. Met dit als uitgangspunt wordt het voor ons makkelijker verder te analyseren en de juiste oplossing te bieden. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Frans582 Is het nog gelukt om e.e.a. te testen met de eerder gegeven tips? 

Uitgelicht topic