Hallo community, vanavond hebben wij een stroomstoring ervaren waarbij we zo'n 4 uur geen stroom hebben gehad in de wijk. Dat is voor nu weer verholpen, maar sindsdien hebben wij geen wifi meer op onze telefoons en de smartwifipods zijn niet meer te bereiken. We hebben een smartwifimodem (voorheen Connect Box) en smartwifi ingeschakeld vanwege de pods. Onder DHCP staat de IPv6 al op stateful. Voor de stroomstoring was er niets aan de hand. Ik heb het modem al een paar keer herstart en ook de mobieltjes (beiden Android, een Samsung A40 en een Samsung Xcover 4s) zijn al opnieuw gestart. Echter geen resultaat.
Alle overige apparaten zoals laptops, chromecasts, Google home minis, de Minix Neo U1, de IP camera en zelfs de vaatwasser zijn wel online.
Als ik wifi inschakel op de mobieltjes dan zien ze die wel, maar maken geen verbinding met de melding 'kan geen IP adres ophalen'. Ik heb al wat topics hierover gelezen maar die oplossingen heb ik al geprobeerd voor zover ik kan zien.
Enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Na stroomstoringen kunnen de meest vreemde verbindingsproblemen ontstaan, die door alles van de stroom en weer achter elkaar aanzetten, soms worden opgelost.
Soms moet alles naar de fabrieksinstellingen terug.
Geen resultaat, laat het hier weten, dan kan er dieper in de systemen gekeken worden door een Ziggo medewerker.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Terug naar fabrieksinstellingen is de oplossing, we zijn weer online 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je de pods al een keer 30 seconden uit de stroom gehad?
Hallo Bert, zojuist geprobeerd maar helaas geen succes. Maar dat zou toch sowieso niet verklaren waarom de mobiele telefoons geen wifi hebben?
Na stroomstoringen kunnen de meest vreemde verbindingsproblemen ontstaan, die door alles van de stroom en weer achter elkaar aanzetten, soms worden opgelost.
Soms moet alles naar de fabrieksinstellingen terug.
Geen resultaat, laat het hier weten, dan kan er dieper in de systemen gekeken worden door een Ziggo medewerker.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Terug naar fabrieksinstellingen is de oplossing, we zijn weer online 🙂
TOP, veel internetplezier gewenst.🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.