Vandaag waren bij ons in buurt de monteurs van Ziggo aan het werk in een kast langs de straat. Daarna viel de modemverbinding uit en zag ik twee Ziggo busjes vertekken.
Wat later werd de storing vermeld op de Ziggo site. De storing is inmiddels verholpen (volgens de site). Echter bij mij en de buren aan de ene kant werkt het modem nog steeds niet (groen kniperend lampje), maar bij de buren aan de andere kant werkt het wel(zijnhebben.ook nietsnhoeven herstarten).
Modems meermaals herstart en zelfs gereset, maar het lampje blijft groen knipperen. Bij de buren idem dito.
Ik en de buurman hebben afzonderlijk contact gehad met de helpdesk en krijgen verschillende adviezen.
Omdat in mijn meterkast de binnenkomende groene kabel niet via het aansluitpunt loopt (ik moest foto sturen) zou er een monteur moeten komen om het probleem op te lossen?
Vreemd, want dit was al de setup van de vorige bewoners en het modem heeft altijd prima gewerkt. Ik vind het moeilijk te geloven dat daar nu de oorzaak ligt.
Tegen mijn buurman werd gezegd dat er idd. nog iets niet goed stond vanwege de storing. Dit zou Ziggo goedzetten en als ze over een uur het modem zouden herstarten dan zou alles weer werken. Helaas was dat noet de oplossing.
Ik ben huiverig om een monteur te laten komen, omdat ik bang ben dat er al snel wordt gezegd dat het modem niet werkt door de (volgens Ziggo) "foutief" aangesloten kabel (die al tig jaren prima werkt) en dat ik de monteur zelf moet betalen. Terwijl de buren met een juiste aansluiting hetzelfde probleem hebben.
Ik heb mijn internet nodig voor mijn werk (en tv kijken), dus het moet wel opgelost worden.
Zijn er nog dingen die ikazelf kan proberen om het modem aan de praat te krijgen of kan alleen een monteur dit oplossen?