1
Vraag
2
Reacties
DB

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Na storing krijgt modem geen connectie

Vandaag waren bij ons in buurt de monteurs van Ziggo aan het werk in een kast langs de straat. Daarna viel de modemverbinding uit en zag ik twee Ziggo busjes vertekken.

Wat later werd de storing vermeld op de Ziggo site. De storing is inmiddels verholpen (volgens de site). Echter bij mij en de buren aan de ene kant werkt het modem nog steeds niet (groen kniperend lampje), maar bij de buren aan de andere kant werkt het wel(zijnhebben.ook nietsnhoeven herstarten). 

Modems meermaals herstart en zelfs gereset, maar het lampje blijft groen knipperen. Bij de buren idem dito.

 

Ik en de buurman hebben afzonderlijk contact gehad met de helpdesk en krijgen verschillende adviezen.

Omdat in mijn meterkast de binnenkomende groene kabel niet via het aansluitpunt loopt (ik moest foto sturen) zou er een monteur moeten komen om het probleem op te lossen? 

Vreemd, want dit was al de setup van de vorige bewoners en het modem heeft altijd prima gewerkt. Ik vind het moeilijk te geloven dat daar nu de oorzaak ligt.

 

Tegen mijn buurman werd gezegd dat er idd. nog iets niet goed stond vanwege de storing. Dit zou Ziggo goedzetten en als ze over een uur het modem zouden herstarten dan zou alles weer werken. Helaas was dat noet de oplossing.

 

Ik ben huiverig om een monteur te laten komen, omdat ik bang ben dat er al snel  wordt gezegd dat het modem niet werkt door de (volgens Ziggo) "foutief" aangesloten kabel (die al tig jaren prima werkt) en dat ik de monteur zelf moet betalen. Terwijl de buren met een juiste aansluiting hetzelfde probleem hebben.

Ik heb mijn internet nodig voor mijn werk (en tv kijken), dus het moet wel opgelost worden.

Zijn er nog dingen die ikazelf kan proberen om het modem aan de praat te krijgen of kan alleen een monteur dit oplossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DB
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Even een laatste update.

Het probleem is inmiddels opgelost. Alle lof voor de monteur die een fatsoenlijke Root Cause Analysis uitvoerde en zocht tot hij het gevonden had! 

De buren veroorzaakten dus helemaal niet de storing, maar er stond/zat gewoon iets niet goed in de kast aan de straat (waar afgelopen dinsdag ook aan gewerkt was, voordat de storing optrad) 🙄.

Nu werkt alles gewoon weer op mijn adres en dat van de buren. 

 

Wat er jammer is van Ziggo is dat ze je vanuit de helpdesk het gevoel liggen dat het aan jou moet liggen (foutieve AOP aansluiting, modem settings etc.). Lange chats en telefoontjes (en posten op een forum) zijn er voor nodig om te zorgen dat ze je probleem serieus nemen, waarbij er dan ook regelmatig benadrukt wordt dat mocht het probleem bij jou of de buren liggen er kosten aan het monteurbezoek verbonden zijn.  

Aan de communicatie met de helpdesk heb ik een nare bijsmaak overgehouden, echter de monteur en communicatie met hem was top. Helaas kan het goede werk van de monteur de nare bijsmaak niet neutraliseren en gaat er evengoed binnenkort een opzegging de deur uit. 

Bekijk in context

14 Reacties 14
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Indien het modem nu niet op/via het AOP (de hoofdaansluiting) is aangesloten, dan kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten (dus zonder splitter/versterker) en controleren of dit dan wel online komt.

 

Zou je de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies? Met deze gegevens moet duidelijk worden welk (signaal)probleem er nog speelt.

DB
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je antwoord.

 

kabel aansluiten op aop gaat helaas niet, omdat vorige bewoner de groene kabel heeft doorgeknipt onder het aansluitpunt (reden onbekend), De groene kabel gaat nu een splitblok in en daar zit de modemkabel op (2e spliiteraansluiting  is onbenut). 

 

Aanloggen op het modem lukt ook niet. Na eerdere reset van het modem krijg ik nu de instelhulp waar ik het modem moet configureren, maar zodra ik bij de wifi stap kom en op volgende klik, dan krijg ik weer de startpagina van de instelhulp (kies een taal). 5x geprobeerd met zelfde resultaat.. Het wifi lampje op modem brandt groen en het indicatieledje knippert ook groen. 

Nog een ander idee?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Het ontbreken van een AOP is hoe dan ook een aanleiding voor een monteursafspraak.

 

Je kunt het modem eens kort stroomloos maken en controleren of je daarna wel de installatie kunt doorlopen. Het niet kunnen opbouwen van een verbinding zou dit in ieder geval niet mogen verhinderen.

DB
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Herstart lost het probleem niet op daarna nog een reset en een herstart gedaan, maar krijg modem niet door de instelhulp heen. Op startpagina van de instelhulp staat wel om te wachten met doorgaan tot het internetlampje niet meer knipprt, maar het lampje met de 2 pijltjes brandt helemaal niet bij mij.

De stap van het modemwachtwoord invoeren kom ik door en bij de volgende stap springt alles weer terug naar de startpagina van de instelhulp en moet ik weer opnieuw beginnen.

Ik zal vanmiddag bij de buren polsen of het inloggen op hun modem wel lukt.

ik vrees dat anders toch een monteur nodig is.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het topic is onder de aandacht gebracht van de moderators. Als je een mobiel Vodafoon abonnement hebt, dan kan men ter overbrugging een extra databundel verstrekken, zodat je kan thuiswerken. Ook kan een monteur worden gepland om kosteloos een AOP te monteren.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hallo @DB, ik zie dat er inderdaad tot en met gisteren een storing speelde in ons netwerk. Zo te lezen heeft deze storing jou behoorlijk getroffen. Ik heb een monteur ingepland die ervoor gaat zorgen dat alles weer gaat werken zoals voorheen. De afspraak staat voor morgen tussen 08:00-13:00. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. Laat je achteraf weten of de problemen zijn opgelost? 

DB
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo @Lotte , bedankt voor je antwoord. Ik heb het gevoel dat er wat dingen langs elkaar lopen.

Nu blijkt dat onze storing wordt veroorzaakt door de buren (waar internet en tv wel gewoon werkt). 

Zij hadden een kaart in de brievenbus met de vraag een afspraak te maken om een monteur langs te laten komen om het op te lossen. Op de kaart staat dat hun aansluiting een storing veroorzaakt in de buurt.

Echter komt de monteur pas maandag. Dat is erg lang voor mij en de andere buur om geen telefoon, internet en tv te hebben. Zou dat niet eerder kunnen?

 

Ik wil best een monteur laten komen bij mij. Maar heeft dat nut aangezien er (volgens Ziggo) bij de buren iets niet goed zit?

Ik vind het verhaal rond onze storing  erg verwarrend.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@DB Bedankt voor je snelle reactie! Dat verklaard een hoop, wij kunnen en mogen de gegevens van je buren alleen openen wanneer zij contact opnemen. Dit is de reden dat ik dit helaas niet naar voren krijg zodra jij contact opneemt. Ik begrijp dat dit enorm lang is, misschien dat de buren hun afspraak naar voren kunnen verplaatsen? 

 

Ik ben bang dat een monteur dan weinig kan betekenen. Zal ik de afspraak voor je annuleren? Hebben je buren je op de hoogte gebracht van dit feit? 

DB
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ja, annuleer de monteur als die niks gaat oplossen.

De buren vertelden mij dat ze vanochtend de kaart in de brievenbus hadden gevonden. Ze waren niet thuis toen de storing ontstond en de monteurs aan de deur zijn geweest. 

 

Het had  wel een hoop modems herstarten/resetten, chatten en wachten gescheeld als dit met diegenen die last hebben van de storing was gecommuniceerd.

 

Ik zal aan de buren vragen of ze de monteur eerder kunnen laten komen.

En zo niet, dan hebben we nog zeker 5 dagen offline zijn in het vooruitzicht........

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Als je een mobiel Vodafoon abonnement hebt, kan een extra databundel worden verstrekt en kan je je mobiel als AP gebruiken.

DB
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor alle reacties.

Helaas geen Vodafone abbo hier.

 

En de gespecialiseerde monteur die het probleem moet oplossen kan niet eerder als maandag. En dan wordt mij ook nog eens door Ziggo geadviseerd om zelf ook maar alvast een monteur op mijn adres in te plannen voor daarna, want het kon zijn dat het daarna nog niet werkt en in dat geval heb ik dan alvast een afspraak staan? Werkt het wel dan kan ik hem gewoon annuleren. Dat geeft een mens vertrouwen zullen we maar zeggen. Dus in het gunstigste geval blijft het bij 6 dagen geen internet en tv. Ik vind dit echt niet kunnen.

 

Ik ben jarenlang tevreden Ziggoklant. Maar de communicatie en afhandeling van deze storing tot nu toe in combinatie met de recente Ziggo Go TV update (van top naar trage onbruikbare flop) geven mij net dat laatste duwtje om de overstap naar een glasdraadje te wagen. 

DB
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Even een laatste update.

Het probleem is inmiddels opgelost. Alle lof voor de monteur die een fatsoenlijke Root Cause Analysis uitvoerde en zocht tot hij het gevonden had! 

De buren veroorzaakten dus helemaal niet de storing, maar er stond/zat gewoon iets niet goed in de kast aan de straat (waar afgelopen dinsdag ook aan gewerkt was, voordat de storing optrad) 🙄.

Nu werkt alles gewoon weer op mijn adres en dat van de buren. 

 

Wat er jammer is van Ziggo is dat ze je vanuit de helpdesk het gevoel liggen dat het aan jou moet liggen (foutieve AOP aansluiting, modem settings etc.). Lange chats en telefoontjes (en posten op een forum) zijn er voor nodig om te zorgen dat ze je probleem serieus nemen, waarbij er dan ook regelmatig benadrukt wordt dat mocht het probleem bij jou of de buren liggen er kosten aan het monteurbezoek verbonden zijn.  

Aan de communicatie met de helpdesk heb ik een nare bijsmaak overgehouden, echter de monteur en communicatie met hem was top. Helaas kan het goede werk van de monteur de nare bijsmaak niet neutraliseren en gaat er evengoed binnenkort een opzegging de deur uit. 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@DB, een heel dubbel bericht! Fijn dat de problemen nu opgelost zijn. 

Wat jammer dat de nasmaak aan het contact met de klantenservice zo zuur is dat opzeggen de enige mogelijkheid nog voor jou is 😞 natuurlijk zien we dat graag anders en zouden het heel jammer vinden om je kwijt te raken. 

DB
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Madelon, zoals ik eerder aangaf speelden er de afgelopen maanden meer zaken waardoor ik minder tevreden was over de geleverde diensten (met name de update van de Ziggo Go tv app waardoor de ooit  prima werkende tv app nu een hoop frustratie geeft). Die storing en bijbehorende communicatie was gewoon de druppel, waarbij ik moest concluderen dat er voor mij geen overtuigende argumenten meer waren om te blijven en heb ik een abbo afgesloten elders.

Nog even voor alle duidelijkheid: Niets dan goeds over de mensen op dit forum, zij doen erg hun best om iemand te helpen en dat waardeer ik. Waar m.i. nog werk ligt is het verhogen van de helpdeskkwaliteit (telefonisch en chat) waar je toch als eerste terechtkomt en waar ik de communicatie als niet prettig heb ervaren. Met als resultaat dat ik hier mijn probleem heb gepost in de hoop dat iemand het wel serieus oppakt en dat zou niet nodig moeten zijn. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic