1
Vraag
2
Reacties
Ronald58

Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Na reset modem geen internetverbinding meer met PS5 via LAN

Ik had mijn modem gereset voor de hogere snelheden en nu kan mijn ps5 geen internetverbinding maken via LAN. PS5 geeft aan dat hij niet kan werken met ipv6 maar met ipv4, iets in die trant. Zijn er bij de verhoging instellingen verandert in de modem?!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronald58
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Hallo, bedankt voor jullie reacties maar zojuist was ik weer online via WiFi, dat deed het gisteren ook niet. Heb het weer terug gezet op LAN en dat doet het ook weer gelukkig. Blijkt een tijdelijk vreemd probleem te zijn geweest. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Ik weet niet of dan kan hoor maar zo te lezen heeft je modem nu een ipv6 ip adres gekregen ? maar wel bijzonder dat als dat zo is een PlayStation 5 daar niet mee kan werken ? 

 

Ik zal dit topic even onder de aandacht brengen van het Ziggo moderatie team en die zullen er hier op reageren en kunnen kijken naar je modem profiel.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info


Ik meld het even bij hun.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Welkom op de Community @Ronald58 !

Wat gek dat je Playstation 5 geen internetverbinding kan maken! Je modem heeft een Full Dualstack profiel. Dat betekent dat je zowel een uniek IPv4 als uniek IPv6 adres hebt. In principe moet je Playstation 5 dus gewoon verbinding kunnen maken.

Welke foutmelding krijg je precies te zien? Heb je de netwerkverbinding opnieuw ingesteld via de Playstation 5? Heb je al eens getest of het instellen op draadloos wel werkt? En hierna nog eens opnieuw instelt op bekabeld? Gebruik je de 'standaard' instellingen of 'geavanceerde' instellingen waarbij je de mogelijkheid hebt om bijvoorbeeld DNS of een statisch IP toe te wijzen? 

Ronald58
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Hallo, bedankt voor jullie reacties maar zojuist was ik weer online via WiFi, dat deed het gisteren ook niet. Heb het weer terug gezet op LAN en dat doet het ook weer gelukkig. Blijkt een tijdelijk vreemd probleem te zijn geweest. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Gelukkig maar Ronald58! Heel fijn dat alles inmiddels weer werkt, bedankt voor het laten weten hiervan!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic