1
Vraag
2
Reacties
HenkHH

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Na opstarten modem doen bepaalde websites het niet.

Hallo,

Ik heb al een tijdje vreemde problemen met internet.
Klein stukje geschiedenis voordat ik op het huidige probleem kom.

De setup was: 

Windows 7 / bedraad internet, direct naar modem, geen wifi. / brave browser

Het probleem was:

Na het opstarten van het modem doen sommige websites het wel en sommige websites het niet; dit kan wel 20-30 minuten duren voordat het wel werkt (browser geeft dan DNS probleem aan)
Op een gegeven moment begon internet na een bepaalde tijd uit te vallen; de PC gaf keurig aan dat er verbinding was, probleemoplosser kon ook niets vinden, maar toch geen internet.

Er is vanuit ziggo een nieuw modem opgestuurd; helaas, internet bleef weg vallen.
Toen een andere netwerkkaart geprobeerd; helaas, internet bleef weg vallen.
boel geformatteerd en windows 10 geïnstalleerd; internet blijft werken!

Ok, so far, so good, nu naar het huidige probleem:

Zelfde setup maar nu dus met windows10

het viel me de eerste paar dagen op dat internet keurig opstartte en dat ik meteen alle sites kon bezoeken zonder eerst 20 minuten te wachten.

Echter, vandaag, 5 dagen na de verse installatie, wéér het probleem dat bepaalde sites niet gevonden kunnen worden de eerste 20 minuten.

nieuw modem, nieuwe netwerkkaart (dus die op het moederbord zelf word niet gebruikt), nieuwe windows
wat kan het toch zijn?!

vond zelf hier deze mogelijke oplossing, die zal ik eens proberen:

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Sommige-sites-laden-niet/td-p/15359


Tips altijd welkom, alvast bedankt!


Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HenkHH
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Maud, 

Moet eerlijk bekennen dat ik e.e.a. alweer vergeten was.... Ik heb sinds ik IPV6 uitgezet heb geen problemen meer gehad!
Kortom de tip uit de link in mijn eerste post was inderdaad de oplossing! (workaround)

Groet,

Henk


Bekijk in context

5 Reacties 5
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Met internet bleef wegvallen bedoel je daar de werkelijke verbinding met het internet mee, of het niet kunnen openen van websites in een browser, dat zijn namelijk twee afzonderlijke zaken.

De situatie in het topic waar je naar verwijst kan zeker meespelen.

 

Heb je ander apparatuur in huis om te testen of daar hetzelfde speelt, een tablet of smartphone?

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @HenkHH! Welkom op de Ziggo Community!

Zwaar balen dat het probleem dus toch nog niet helemaal opgelost is en dat je weer aan de bak moet 😞 
Hoe is het gegaan met de link die je stuurde? Is dat gelukt? 
Zou je ook antwoord kunnen geven op de vragen van @RoWi.? Dan kunnen we daarmee verder! Als alles weer werkt, dan horen we het uiteraard ook graag. 

HenkHH
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Rowi,

Het was inderdaad internet dat wegviel, na ca. 20-30 minuten (later steeds sneller); in de taakbalk leek er gewoon verbinding te zijn, geen waarschuwingen en bij eigenschappen van TCP/IP zag je ook heel af en toe wel pakketjes verzonden en ontvangen worden maar no way dat je een site kon bezoeken.

Dat probleem is na de herinstallatie van windows voorbij.

HenkHH
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Maud, 

Moet eerlijk bekennen dat ik e.e.a. alweer vergeten was.... Ik heb sinds ik IPV6 uitgezet heb geen problemen meer gehad!
Kortom de tip uit de link in mijn eerste post was inderdaad de oplossing! (workaround)

Groet,

Henk


Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@HenkHH Super dat het probleem is opgelost! 

 

Geniet van je weekend! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic