ManRo71

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Na nieuwe smart wifi modem ( Zwart ) duurt het 30 sec. na windows opstart

Hallo,

 

Ik heb sinds kort een zwarte smart wifi modem geinstalleerd met 1 gig internet, maar het valt mij op dat de daadwerkelijke connectie van internet ong. 30 seconden duurt nadat windows (11)  is opgestart , maar als het werkt heb ik wel een constant signaal , ik heb dit nu met 3 verschillende pc's geprobeerd ( ook windows 10 )  maar het blijft hetzelfde, ook heb ik al geprobeerd om alleen een kabel erin te doen met een pc eraan maar ook dit is heeft geen zin, duurt net zo lang, ik heb het vermoeden dat er iets in de modem niet helemaal goed is.

 

Ook heb ik al meerdere malen de modem gereset naar fabrieksinstellingen.

 

Wie o Wie kan mij verheldering geven ??

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ManRo71
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goedendag,

 

Tot mijn verbazing is het probleem opgelost, zodra ik opstart is er internet, dus door het uitschakelen van STP .

 

Dank allen voor jullie hulp en ik zal nog vele jaren blijven bij ziggo.  ( Scheelt mij overstappen naar concurent 😉

Bekijk in context

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De oorzaak is vermoedelijk STP (Spanning Tree Protocol) op de ingebouwde switch van het modem, de workaround is in dat geval een downgrade van de firmware.

 

Ervaar je dit alleen met ethernet of ook met Wi-Fi?

ManRo71
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo tobiastheebe,

Dit is alleen bij ethernet , wifi loopt via tp link melkpakjes , dus deze hoeft geen nieuwe verbinding te zoeken bij het opstarten, ik had eerder een witte modem hierbij geen problemen, maar hoe doe ik een downgrade op de modem ? of moet ik hiervoor ziggo gaan bellen ?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic en kan dit regelen.

Je kunt beter alle contact via dit topic laten lopen, contact opnemen met de klantenservice raad ik af, ik verwacht ook niet dat het via die weg aan te vragen is.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Ontzettend irritant dat het zolang duurt voordat er een bekabelde connectie tot stand is gebracht @ManRo71. Zoals @tobiastheebe aangeeft is er inderdaad iets aan de hand waar we onderzoek naar verrichten. Mijn collega's zijn nog altijd op zoek naar concrete voorbeelden. Fijn dat je gelijk je postcode en huisnummer in je profiel hebt geplaatst, waardoor ik je gegevens tot mijn beschikking heb. Ik neem jouw gegevens mee op de lijst.

Mochten anderen ook problemen ervaren waarbij het lang duurt voordat bekabeld internet werkt i.c.m. een Sagemcom modem, voel je dan vrij om dat hier kenbaar te maken. Hoe meer voorbeelden, hoe beter. Bedankt!

ManRo71
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goedendag,

 

Wordt dit nog verder opgepakt ? of ben ik de enige in nederland met dit probleem ? dat lijkt mij niet, maar ik denk dat de mensen de weg nog niet zo goed weten te vinden naar dit forum , ik denk dat men eerst gaat bellen met ziggo, maar goed ik wacht nog even af en anders ben ik genoodzaakt om na hele vele jaren klant geweest te zijn bij chello, upc, ziggo, dat ik maar moet gaan overstappen naar de concurent met groene logo.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Je bent zeker niet de enige met dit probleem. Er wordt morgen tussen 1:00 en 6:00 een configuratiewijziging verzonden naar alle F3896's die STP uitschakelt, dit zou de vertraging van 30 seconden bij bekabelde verbindingen moeten oplossen.

ManRo71
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goedendag,

 

Tot mijn verbazing is het probleem opgelost, zodra ik opstart is er internet, dus door het uitschakelen van STP .

 

Dank allen voor jullie hulp en ik zal nog vele jaren blijven bij ziggo.  ( Scheelt mij overstappen naar concurent 😉

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Fijn om te lezen en dank voor de bevestiging.

Uitgelicht topic