1
Vraag
2
Reacties
RobDin

Level 7
  • 156Posts
  • 3Oplossingen
  • 31Likes

Na modem reset naar fabrieksinstelling doorloopt first installation proces niet

Hoi,

 

Op verzoek om eea te kunnen  testen heb ik gisteren mijn Compal modem gereset naar de fabrieksinstelling.

Nadat deze opgestart was, ging deze updaten.

Als ik nu met modem via de browser benader blijft deze op firstintallation proces hangen met mijn iPad Pro2008 A1980 iOS 14.6 in zowel de laatste Chrome als Firefox versie.

http://192.168.178.1/common_page/FirstInstallation.html

 

Na gekozen te hebben voor Nederlands en daarna het standaard cijfer wachtwoord te hebben ingevuld,

krijg je de mogelijkheid om het wachtwoord aan te passen, dat heb ik dan ook gedaan met mijn eigen wachtwoord.

Daarna volgt er nog een tip en hoe je optimaal gebruik kan maken van je wifi.

Daarna het laatste scherm afronden, dan volgt alleen een pagina met  foto van het modem.

 

 

Had er hiervoor nooit last van.

Kan het te maken hebben met de laatste update of is het een Apple issue?

Zijn er meer die dit kunnen reproduceren?

 

NB: Op mijn mobiel Samsung 10E is het met Chrome wel gelukt de installatie af te ronden 🙂

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes
19 Reacties 19
RobDin
Topicstarter
Level 7
  • 156Posts
  • 3Oplossingen
  • 31Likes

Update:

 

Na alles ingesteld te hebben op mijn mobiel kan ik alles benaderen (1e foto)

 

Maar vanaf mijn iPad lukt het nog steeds niet;

kan nu wel inloggen maar daarna volgt er een foutmelding (2e en 3e foto)

 

Beide apparaten zijn aangesloten op het zelfde wifinetwerk van mijn modem

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes
René Dekker

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het zelfde probleem dat ik sinds kort niet meer kan inloggen op mijn Compal Connectbox. Alles gedaan wat mogelijk was, spanningsloos gemaakt en lang gewacht weer terug aangezet. Alle ethernet en telefoon kabels los genomen, weer modem ge-reset. Fabrieksinstellingen terug gezet door een hardware reset. Ik heb verschillende  iPad en browsers gebruikt. Niet helpt, zie onder staande foto bij inloggen op 192.168.178.1Voor fabrieksinstellingenVoor fabrieksinstellingenNa reset naar fabrieksinstellingen.Na reset naar fabrieksinstellingen.

René Dekker

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb exact het zelfde probleem als hierboven, ook met mijn iPad Pro en met mijn iPad Air.

Ha-ns

Level 5
  • 47Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

Ook hier hetzelfde verhaal kwam niet in de interface vd Compal modem gaf aan probeer het nogmaals niet gelukt gaf hij aan. Ik dacht nou effe stroom eraf en erop niet dus dan maar fabrieksinstelling terugzetten door reset achter op de modem. Dom dom dom nooit moeten doen alle instellingen kwijt inloggen interface met Apple devices iphone 7 en ipadair 4 niet mogelijk zie topicstarter screenprint. Balen printer, beveiligingscamera’s werken alleen op aparte ssid adres 2,4 had idd de boel opgesplitst na reset alles foetsie. Effe hier op community rondgesnuffeld en ja hoor stront aan de knikker. Er is op de Compal modems nieuwe software geüpdatet en idd de ios devices geven niet thuis. Idd van alles geprobeerd zie meerdere verhalen diverse browsers geprobeerd nada. De smart wifi app die door een moderator wordt genoemd werkt niet bij mij account wordt niet herkend heel vreemd kan gewoon inloggen op mijnziggo. De Apple devices draaien op ios 14,6. Ben op zoek gegaan naar een android tablet op moeten halen bij mijn ouders. Afijn een hoop gedoe maar het werkt nu. Wil toch het volgende kwijt nog nooit dit meegemaakt zolang ik bij Upc daarna Ziggo zit. Wat is er misgegaan de vorige software versie heeft nog gewerkt!. Wordt er niet van tevoren getest voordat het uitgerold wordt. In ieder geval de helpdesk zal er druk mee wezen. De techneuten zullen snel voor een oplossing moeten zorgen. Wat ik nou zo jammer vind totaal geen communicatie op de website hierover jammer. Ben je niet bekend met deze community dan ben je echt de sjaak als afhankelijk bent van 2 aparte ssid adressen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dank voor het kenbaar maken @Ha-ns en @René Dekker

In dit geval is het probleem al bij ons bekend zoals @tobiastheebe ook al heeft vermeld in zijn reactie.

We hebben dit intern in onderzoek en hopen dit zo snel mogelijk te fixen.

René Dekker

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Ha-ns, precies het zelfde had ik dus ook. Spijt dat ik naar fabrieksinstellingen ben gegaan, nu idd kan ik mijn Connectbox Compal niet meer spitsen in twee SSID’s. Ook de smart WiFi app werkt gewoon niet op mijn iPad’s om dit te kunnen corrigeren. Ik mag hopen dat Ziggo snel met een oplossing komt voor IOS want ik heb geen andere mogelijkheden dan via mijn iPad’s om in mijn modem wijzigingen aan te brengen.

Ha-ns

Level 5
  • 47Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

@René Dekker Probeer is iemand te vinden met een Android smartphone dat moet geheid lukken al is het via via iemand. 

René Dekker

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja dat is een mogelijkheid, maar zonder wat druk op Ziggo om dit te repareren krijgen we geen oplossing voor probleem.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@tobiastheebe  uitgezonderd hier, want bij mij loopt de interface gewoon prima op MacOS iPadOS en IOS dus ligt echt per regio en welk gebied fUPC en fZiggo gebied.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@Dave! Ik weet niet of fZiggo/fUPC hier verschil maakt, beide regio's ontvangen dezelfde firmware-upgrades. Werkt de interface bij jou in Safari? Bepaalde gebruikers geven aan dat het met Chrome/Firefox wel lukt, Safari geeft de meeste problemen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@tobiastheebe 

Bij mij werkt de interface met Safari goed en ook Chrome gaat prima, Let wel ik woon in nieuwbouw wijk en alle aansluitingen zijn van deze tijd. Ik ervaar geen probleem en ik kan mijn modem ook zonder probleem activeren zonder tussenkomst moderator in Safari en Chrome.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@Dave! Ik moet zeggen dat ik al even geen klachten meer gelezen heb over de interfaceproblemen. Misschien is er recentelijk (in de afgelopen weken) een nieuwe firmware-upgrade geweest? De problemen hebben (hadden?) puur met de webserver van het modem te maken, binnenhuisinstallatie staat hier buiten. Ik gebruik sinds begin juni een UBC1318ZG die natuurlijk een compleet andere backend heeft, dus heb zelf ook niets van deze problemen meegemaakt.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik heb met de Ubee weer probleem die niet werkt met de Next, dat is in onderzoek, tijdelijk heb ik de CB Giga en dat gaat gewoon prima.

René Dekker

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Tobias, zojuist na jouw berichtje opnieuw eerst geprobeerd om met Firefox in te loggen in mijn Connect modem. Wonder boven wonder lukt het mij nu voor de eerste keer om idd nu in te loggen. Hierna het zelfde met Safari gedaan en hier krijg ik opnieuw dezelfde fout melding: “Het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem. Probeer het nogmaals”. Dus terug naar Firefox om in te loggen, tja nu werkt het niet meer en ik krijg opnieuw dezelfde foutmelding. Zelfs na 5 pogingen met Firefox dus nu ook geen succes meer. Iemand nog een idee, behalve dan om het niet met een iPad (IOS) te proberen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@René Dekker Heb je wel uitgelogd in Firefox voordat je het met Safari ging proberen? De CB is zeer gevoelig hiervoor.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

heb jij een tester firmware toen ik de next nog had werkte dat prima bij mij?

René Dekker

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jazeker, zelfs mijn Ipad eerst nog een herstart gegeven. Ik begrijp niet waar het knelpunt zit, timing misschien?

Kemmie_69

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hier exact hetzelfde, iphone 7, 8+, 11, Ipad air en Ipad pro alle browsers geprobeerd. Allemaal dezelfde error. En probleem is dat die smartwifi app niet kan wat ik wil. Ik ben blij dat over 6 maanden ik zelf kan beslissen welk modem ik gebruik en dan van het Ziggo modem af kan stappen. Dus nu maar een laptop gehaald en de instellingen goed gezet. Raar dat een organisatie als Liberty Global dit gewoon niet vlot kan oplossen..

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic