Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
RobDin
Level 7

Na modem reset naar fabrieksinstelling doorloopt first installation proces niet

Hoi,

 

Op verzoek om eea te kunnen  testen heb ik gisteren mijn Compal modem gereset naar de fabrieksinstelling.

Nadat deze opgestart was, ging deze updaten.

Als ik nu met modem via de browser benader blijft deze op firstintallation proces hangen met mijn iPad Pro2008 A1980 iOS 14.6 in zowel de laatste Chrome als Firefox versie.

http://192.168.178.1/common_page/FirstInstallation.html

 

Na gekozen te hebben voor Nederlands en daarna het standaard cijfer wachtwoord te hebben ingevuld,

krijg je de mogelijkheid om het wachtwoord aan te passen, dat heb ik dan ook gedaan met mijn eigen wachtwoord.

Daarna volgt er nog een tip en hoe je optimaal gebruik kan maken van je wifi.

Daarna het laatste scherm afronden, dan volgt alleen een pagina met  foto van het modem.

 

 

Had er hiervoor nooit last van.

Kan het te maken hebben met de laatste update of is het een Apple issue?

Zijn er meer die dit kunnen reproduceren?

 

NB: Op mijn mobiel Samsung 10E is het met Chrome wel gelukt de installatie af te ronden 🙂

 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
19 Reacties 19
Meldingen
Aan Uit
RobDin
Level 7
Topicstarter

Update:

 

Na alles ingesteld te hebben op mijn mobiel kan ik alles benaderen (1e foto)

 

Maar vanaf mijn iPad lukt het nog steeds niet;

kan nu wel inloggen maar daarna volgt er een foutmelding (2e en 3e foto)

 

Beide apparaten zijn aangesloten op het zelfde wifinetwerk van mijn modem

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.
René Dekker
Level 1

Ik heb het zelfde probleem dat ik sinds kort niet meer kan inloggen op mijn Compal Connectbox. Alles gedaan wat mogelijk was, spanningsloos gemaakt en lang gewacht weer terug aangezet. Alle ethernet en telefoon kabels los genomen, weer modem ge-reset. Fabrieksinstellingen terug gezet door een hardware reset. Ik heb verschillende  iPad en browsers gebruikt. Niet helpt, zie onder staande foto bij inloggen op 192.168.178.1Voor fabrieksinstellingenVoor fabrieksinstellingenNa reset naar fabrieksinstellingen.Na reset naar fabrieksinstellingen.

0 Kudos
René Dekker
Level 1

Ik heb exact het zelfde probleem als hierboven, ook met mijn iPad Pro en met mijn iPad Air.

0 Kudos
Ha-ns
Level 5

Ook hier hetzelfde verhaal kwam niet in de interface vd Compal modem gaf aan probeer het nogmaals niet gelukt gaf hij aan. Ik dacht nou effe stroom eraf en erop niet dus dan maar fabrieksinstelling terugzetten door reset achter op de modem. Dom dom dom nooit moeten doen alle instellingen kwijt inloggen interface met Apple devices iphone 7 en ipadair 4 niet mogelijk zie topicstarter screenprint. Balen printer, beveiligingscamera’s werken alleen op aparte ssid adres 2,4 had idd de boel opgesplitst na reset alles foetsie. Effe hier op community rondgesnuffeld en ja hoor stront aan de knikker. Er is op de Compal modems nieuwe software geüpdatet en idd de ios devices geven niet thuis. Idd van alles geprobeerd zie meerdere verhalen diverse browsers geprobeerd nada. De smart wifi app die door een moderator wordt genoemd werkt niet bij mij account wordt niet herkend heel vreemd kan gewoon inloggen op mijnziggo. De Apple devices draaien op ios 14,6. Ben op zoek gegaan naar een android tablet op moeten halen bij mijn ouders. Afijn een hoop gedoe maar het werkt nu. Wil toch het volgende kwijt nog nooit dit meegemaakt zolang ik bij Upc daarna Ziggo zit. Wat is er misgegaan de vorige software versie heeft nog gewerkt!. Wordt er niet van tevoren getest voordat het uitgerold wordt. In ieder geval de helpdesk zal er druk mee wezen. De techneuten zullen snel voor een oplossing moeten zorgen. Wat ik nou zo jammer vind totaal geen communicatie op de website hierover jammer. Ben je niet bekend met deze community dan ben je echt de sjaak als afhankelijk bent van 2 aparte ssid adressen.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor het kenbaar maken @Ha-ns en @René Dekker

In dit geval is het probleem al bij ons bekend zoals @tobiastheebe ook al heeft vermeld in zijn reactie.

We hebben dit intern in onderzoek en hopen dit zo snel mogelijk te fixen.

0 Kudos
René Dekker
Level 1

@Ha-ns, precies het zelfde had ik dus ook. Spijt dat ik naar fabrieksinstellingen ben gegaan, nu idd kan ik mijn Connectbox Compal niet meer spitsen in twee SSID’s. Ook de smart WiFi app werkt gewoon niet op mijn iPad’s om dit te kunnen corrigeren. Ik mag hopen dat Ziggo snel met een oplossing komt voor IOS want ik heb geen andere mogelijkheden dan via mijn iPad’s om in mijn modem wijzigingen aan te brengen.

0 Kudos
Ha-ns
Level 5

@René Dekker Probeer is iemand te vinden met een Android smartphone dat moet geheid lukken al is het via via iemand. 

0 Kudos
René Dekker
Level 1

Ja dat is een mogelijkheid, maar zonder wat druk op Ziggo om dit te repareren krijgen we geen oplossing voor probleem.

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@tobiastheebe  uitgezonderd hier, want bij mij loopt de interface gewoon prima op MacOS iPadOS en IOS dus ligt echt per regio en welk gebied fUPC en fZiggo gebied.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@Dave Ik weet niet of fZiggo/fUPC hier verschil maakt, beide regio's ontvangen dezelfde firmware-upgrades. Werkt de interface bij jou in Safari? Bepaalde gebruikers geven aan dat het met Chrome/Firefox wel lukt, Safari geeft de meeste problemen.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@tobiastheebe 

Bij mij werkt de interface met Safari goed en ook Chrome gaat prima, Let wel ik woon in nieuwbouw wijk en alle aansluitingen zijn van deze tijd. Ik ervaar geen probleem en ik kan mijn modem ook zonder probleem activeren zonder tussenkomst moderator in Safari en Chrome.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@Dave Ik moet zeggen dat ik al even geen klachten meer gelezen heb over de interfaceproblemen. Misschien is er recentelijk (in de afgelopen weken) een nieuwe firmware-upgrade geweest? De problemen hebben (hadden?) puur met de webserver van het modem te maken, binnenhuisinstallatie staat hier buiten. Ik gebruik sinds begin juni een UBC1318ZG die natuurlijk een compleet andere backend heeft, dus heb zelf ook niets van deze problemen meegemaakt.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Ik heb met de Ubee weer probleem die niet werkt met de Next, dat is in onderzoek, tijdelijk heb ik de CB Giga en dat gaat gewoon prima.

0 Kudos
René Dekker
Level 1

Hallo Tobias, zojuist na jouw berichtje opnieuw eerst geprobeerd om met Firefox in te loggen in mijn Connect modem. Wonder boven wonder lukt het mij nu voor de eerste keer om idd nu in te loggen. Hierna het zelfde met Safari gedaan en hier krijg ik opnieuw dezelfde fout melding: “Het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem. Probeer het nogmaals”. Dus terug naar Firefox om in te loggen, tja nu werkt het niet meer en ik krijg opnieuw dezelfde foutmelding. Zelfs na 5 pogingen met Firefox dus nu ook geen succes meer. Iemand nog een idee, behalve dan om het niet met een iPad (IOS) te proberen?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@René Dekker Heb je wel uitgelogd in Firefox voordat je het met Safari ging proberen? De CB is zeer gevoelig hiervoor.

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

heb jij een tester firmware toen ik de next nog had werkte dat prima bij mij?

0 Kudos
René Dekker
Level 1

Jazeker, zelfs mijn Ipad eerst nog een herstart gegeven. Ik begrijp niet waar het knelpunt zit, timing misschien?

0 Kudos
Kemmie_69
Level 3

Hier exact hetzelfde, iphone 7, 8+, 11, Ipad air en Ipad pro alle browsers geprobeerd. Allemaal dezelfde error. En probleem is dat die smartwifi app niet kan wat ik wil. Ik ben blij dat over 6 maanden ik zelf kan beslissen welk modem ik gebruik en dan van het Ziggo modem af kan stappen. Dus nu maar een laptop gehaald en de instellingen goed gezet. Raar dat een organisatie als Liberty Global dit gewoon niet vlot kan oplossen..

0 Kudos