p029351

Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Na modem reset geen Wifi verbinding met overige apparatuur

Beste mensen,

 

Nadat ik de modem (connectbox) van spanning afgehaald had ivm geen WiFi moet ik mijn SolarEdge en IP camera ook van de stroom halen anders pakt de modem deze niet meer automatische op ?

Ik vind dit heel vreemd ik heb hiervoor een andere provider gehad en met die modem was dat nooit nodig.

Is hier iets aan te doen ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@p029351  schreef:

...Nadat ik de modem (connectbox) van spanning afgehaald had ivm geen WiFi moet ik mijn SolarEdge en IP camera ook van de stroom halen anders pakt de modem deze niet meer automatische op ? ...


Misschien één keer de ConnectBox resetten ( naar default ), opnieuw instellen en dan kijken wat er gebeurt. Helpt dat niet ( moet alles nog steeds uit, als de CB ook uit geweest is ), dan een Ziggo mod vragen om het ding te vervangen voor een andere. Want wifi- en dan ook nog DHCP-achtige problemen, is te veel van het 'goede'.

Overigens werken o.a. SolarEdge omvormers en IP camera's het beste, als daarvoor een vast/permanent/static IP nummer is ingesteld op de CB. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemiddag @p029351

Wat frappant dat je SolarEdge en IP camera niet automatische weer de verbinding terug vinden. Deze zijn verbonden via wifi of wel via de internet kabel? Ik zou zo geen oplossing weten waarmee je dit probleem kunt opvangen/oplossen. Misschien dat er andere community leden zijn die je hierbij kunnen ondersteunen.

p029351
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Zijn verbonden via UTP poort

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@p029351  schreef:

...Nadat ik de modem (connectbox) van spanning afgehaald had ivm geen WiFi moet ik mijn SolarEdge en IP camera ook van de stroom halen anders pakt de modem deze niet meer automatische op ? ...


Misschien één keer de ConnectBox resetten ( naar default ), opnieuw instellen en dan kijken wat er gebeurt. Helpt dat niet ( moet alles nog steeds uit, als de CB ook uit geweest is ), dan een Ziggo mod vragen om het ding te vervangen voor een andere. Want wifi- en dan ook nog DHCP-achtige problemen, is te veel van het 'goede'.

Overigens werken o.a. SolarEdge omvormers en IP camera's het beste, als daarvoor een vast/permanent/static IP nummer is ingesteld op de CB. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@p029351 Hoe staat het er nu voor? Heb je goede tips van @Pasi opgevolgd? Laat het ons weten!

Uitgelicht topic