1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
RckN

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Na installatie van Safe Online pakket kan ik geen mappen meer via verkenner aanmaken.

Na installatie van Safe Online pakket kan ik geen mappen meer via verkenner aanmaken

1. Als ik de rechten van verkenner nakijk dan zie ik dat er een trustedinstaller bijgekomen is die alle rechten heeft en alle andere gebruikers mogen alleen lezen en geen mappen ed aanmaken. Heeft iemand dit eerder gezien en heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?IMG_20230530_173328.jpgIMG_20230530_174412.jpgIMG_20230530_174515.jpg
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 16842Posts
  • 3088Oplossingen
  • 7998Likes

Waarschijnlijk heb je deze link nodig. De link van @Karel. is voor een oudere versie.

Beschermde mappen toevoegen en verwijderen | Total | Nieuwste | F-Secure User Guides

Tip: Selecteer Standaarden herstellen als u alle wijzigingen ongedaan wilt maken die u in de lijst met beschermde mappen hebt aangebracht sinds de installatie van het product.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Karel.

Level 16
  • 2360Posts
  • 290Oplossingen
  • 1630Likes

@RckN 

Het voorbeeld wat je laat zien is de Windows map en de explorer.exe (verkenner). Dit is een zogenaamde systeem map en daar mag alleen windows (update) aanpassingen doen. Dit is een beveiliging juist om te voorkomen dat malware en virussen daar rare dingen in kan doen.

In de map onder gebruikers met je gebruikersnaam heb je wel alle rechten behorende bij je gebruikers naam.

M.a.w. de voorbeelden die ja laat zien is niets mis mee.

RckN
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste Karel, bedankt voor de uitleg. Heb je ook een tip zodat ik weer mappen kan aanmaken met verkenner? 

alvast bedankt

Karel.

Level 16
  • 2360Posts
  • 290Oplossingen
  • 1630Likes

@RckN 

Zelf gebruik ik geen safe online ik maak op mijn PC’s van de ingebouwde viruscanner van windows of Panda antivirus (zonder abonnement).

Op de F-secure site staat iets over beschermde mappen aanmaken en waar het wel en niet verstandig is om dat te gebruiken. En dat je programma’s toestemming moet geven om in deze mappen iets te mogen doen. Wellicht is het dus een (te strakke) instelling van safe online (=F-secure) wat betreft het aanmaken van mappen.

Zie:  https://help.f-secure.com/product.html#home/internet-security/latest/nl/task_5E2D277B7BAC45A08A0E050...

En anders zou je het kunnen deinstalleren om te kijken of je dan weer wel mappen kan aanmaken. In ieder geval kan je dan zo achterhalen of Safe-online de veroorzaker is.

Hopelijk is er iemand hier op de Ziggo community of op de F-secure community die meer ervaring heeft met safe online en (beschermde) mappen.

Steefb

Level 20
  • 16842Posts
  • 3088Oplossingen
  • 7998Likes

Waarschijnlijk heb je deze link nodig. De link van @Karel. is voor een oudere versie.

Beschermde mappen toevoegen en verwijderen | Total | Nieuwste | F-Secure User Guides

Tip: Selecteer Standaarden herstellen als u alle wijzigingen ongedaan wilt maken die u in de lijst met beschermde mappen hebt aangebracht sinds de installatie van het product.