1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Bad Upgrade

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Na de upgrade moet ik 24 uur per dag tv kijken om wifi te hebben

Als ik de wifi wil hebben dan MOET ik tv kijken na de upgrade. Wat een onzin. Voor de upgrade was wifi los van de activiteit van de horizon. Als ik naar bed ga dan zet ik de horizon op stand-by. Ik kijk tenslotte geen tv meer. Na de upgrade betekend dat ik dus ook mijn wifi uitzet. Fijn, bedankt.

Als ik hem niet op stand-by zet gaat ie vanzelf uit na een paar uur. Ook wifi weg.

Ik ben dus verplicht mijn horizon op non-stop AAN te zetten op vol vermogen. Ik moet dus TV kijken ook als ik (thuis) werk.

Ik ben dus zeer ontevreden over de upgrade. De klant op kosten jagen door onnodig veel elektriciteit te verbruiken. En als je ziggo probeert te bellen dan krijg je eerst 10 minuten geleuter van een bandje en val je daarna in een zwart gat. Dit is ook uitermate ergerlijk. Wederom de klant op kosten jagen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78302Posts
  • 5294Oplossingen
  • 23338Likes

@Bad Upgrade Hoe staat In de Instellingen in Systeem de Opstarttijd mediabox?

Als deze op Eco-modus staat, dan gaat het modem ook uit.

Energieverbruik en stand-by | Klantenservice | Ziggo

Snelle start
Als je kiest voor 'Snelle start' zal je Mediabox XL in stand-by iets meer stroom verbuiken, maar hij start binnen een paar seconden op. 

Trage start
Als je kiest voor 'Trage start' dan zal de Mediabox XL iets minder stroom verbruiken dan bij 'Snelle Start'. Het duurt wel ongeveer een minuut voordat de Mediabox XL uit stand-by komt zodra je op de aan-knop drukt.

Eco-modus

Wil je dat je Mediabox XL zo min mogelijk stroom verbruikt in stand-by? Kies dan voor 'Eco-modus'. Let wel op, aan de Ecostand zitten een aantal nadelen:

• Als je de Mediabox XL als modem gebruikt kun je niet internetten en bellen.
  • Na het aanzetten van de mediabox duurt het tot drie minuten tot de box volledig is opgestart. Tot dat moment kun je wellicht nog niet alle functies (zoals bijv. Netflix) gebruiken. Je hebt dus iets meer geduld nodig.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16676Posts
  • 3075Oplossingen
  • 7897Likes

Dat was met de oude software precies hetzelfde.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78302Posts
  • 5294Oplossingen
  • 23338Likes

@Bad Upgrade Je kunt ook een los modem aan Ziggo vragen.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Dit heb ik nog niet eerder gelezen, ik zou inderdaad zeggen dat het modem/router deel onafhankelijk hoort te werken van het TV deel, zeker bij de klanten waar dit ding nog zo ingebruik is. 

Op zich zou een losse Connectbox de oplossing zijn, met als nadeel een extra stroomverbruiker.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78302Posts
  • 5294Oplossingen
  • 23338Likes

@Bad Upgrade Hoe staat In de Instellingen in Systeem de Opstarttijd mediabox?

Als deze op Eco-modus staat, dan gaat het modem ook uit.

Snelle start
Als je kiest voor 'Snelle start' zal je Mediabox XL in stand-by iets meer stroom verbuiken, maar hij start binnen een paar seconden op. 

Trage start
Als je kiest voor 'Trage start' dan zal de Mediabox XL iets minder stroom verbruiken dan bij 'Snelle Start'. Het duurt wel ongeveer een minuut voordat de Mediabox XL uit stand-by komt zodra je op de aan-knop drukt.

Eco-modus

Wil je dat je Mediabox XL zo min mogelijk stroom verbruikt in stand-by? Kies dan voor 'Eco-modus'. Let wel op, aan de Ecostand zitten een aantal nadelen:

• Als je de Mediabox XL als modem gebruikt kun je niet internetten en bellen.
  • Na het aanzetten van de mediabox duurt het tot drie minuten tot de box volledig is opgestart. Tot dat moment kun je wellicht nog niet alle functies (zoals bijv. Netflix) gebruiken. Je hebt dus iets meer geduld nodig.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78302Posts
  • 5294Oplossingen
  • 23338Likes

@RoWi. "Op zich zou een losse Connectbox de oplossing zijn, met als nadeel een extra stroomverbruiker."

Maar dan kan de mediabox wel in de eco-mode.

Bad Upgrade
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Wat Steefb en Bert zeggen zou de oplossing kunnen zijn, dus moet ik vannacht eens kijken hoe en wat. Probleem is dat de text die beide geven dus absoluut NIET in horizon zelf te vinden is. Er staan de opties die ik kan kiezen. En that's it. Wat die opties dan doen melden ze niet. De instelling VOOR de upgrade was altijd zo dat ik wifi had als ik de horizon uitzette met de knop op de afstandsbediening. Ik heb er nooit aan gezeten verder en de installateur die hem bracht heeft ook niets gezegd. Na de upgrade doet ie dit. Dus zou de instelling veranderd kunnen zijn naar ECO. Maar ook hier niets waar ik dat verder uit kan halen. En niets wat dat uitlegt. Ik ga dus de instelling veranderen en dan morgen kijken wat ie doet.

Bad Upgrade
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Wat Bert en Steef zeiden klopte. Hij stond nu NA de upgrade op ECO. Ik heb hem dus op een trage opstart gezet en ik had dus nu wel 24 uur per dag wifi. Met of zonder tv kijken. Ik vind wel dat er een "LET OP! GEEN INTERNET bij deze optie" moet komen te staan als je daar op klikt of hebt aan staan in de Horizon. Kleine moeite, zit standaard in ieder programma dat groter is dan 2 bits. Iets met grote gevolgen moet een interne  waarschuwing krijgen. Thanks to Bert en Steef